Uitslag/exceem of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siertje2981, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi dames!

Mijn meisje heeft sinds vanmiddag uitslag op haar buikje (kleine rode vlekjes) en in haar nekje (grote rode plekken). Ook haar beentjes hebben plekjes, maar haar armpjes en rug niet. Vanochtend had ze nog niks en heb ik haar helemaal ingesmeerd met sebamed voor baby's omdat ze een redelijk droog huidje heeft. Zijn niet gewisseld van wasmiddel of zo iets.

Is dit een allergische reactie op iets of toch iets anders?

Alvast bedankt!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Lijkt op wat onze dochter heeft, komt van een droge huid. Het enige dat hier echt hielp (ze kreeg echt grote plekken wat dus eczeem werd) was vette creme van de apotheek.

Smeer in elk geval minimaal 3 x daags dik in en kijk eens hoe dat gaat. En houdt de nagels kort voor het geval het gaat jeuken.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Bedankt voor je reactie sandana! Mag ik vragen wat voor een crème dat is?

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb voor m'n zoontje (hij heeft een droge huid en wat eczeem plekjes) vaseline lannete creme, maar vaselinecetomagrol creme kan ook.

5. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hier ook zoiets, maar dan meer in grote, ronde schijven. Heeft ook met droogte te maken, en het enige wat hier helpt is elke verschoonbeurt de plekjes insmeren met Bepanthen. We hebben verschillende zalfjes (zoals de vaseline-lanette crème en ceto-nogiets?) van de kinderarts, maar daar lijkt het eerder erger van te worden. Ook gaat ze niet meer dagelijks in bad en als ze in bad gaat gebruiken we extra vettende badolie van Balneum.

Heeft ze er ook last van?

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Zoontje heeft precies dezelfde vlekjes/bultjes. Ik heb het idee dat het bij hem gestart is toen we wasverzachter zijn gaan gebruiken, maar dat kan ook toeval zijn.
    Ik ga iig eens de tips proberen die hier zijn gegeven. Thanks!

7. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Bedankt voor de tips!

Ze heeft er gelukkig geen last van. Ze heeft ook geen koorts, was vanaaf zelfs 36,4.
    Ze is dinsdag voor het laatst in bad geweest. (Opvang dagen en vandaag lekker uitgeslapen hahaha!). Meestal gaat ze om de dag in bad met olie van neutral.

Deel Deze Pagina