Onze zoon is 3 1/2 week oud. Hij is geboren na een zwangerschap van 41 weken en 4 dg dmv een keizersnede omdat ik bleef hangen op 8 cm ontsluiting. De eerste week heeft hij volledig borstvoeding gehad,maar door de pijn,bloedende tepels ed ben ik daar mee gestopt ik ging er zelf aan onder door en dat is niet de bedoeling. Hij kreeg flesvoeding van kruidvat de standaard nummer 1. Het leek goed te gaan tot een week anderhalf geleden. Na de voeding is hij helemaal overstuur hij wil niet slapen ja als hij bij mij of mijn partner op de borst ligt zodar je hem terug legt in zijn bedje ( hij slaapt in de reiswieg van de kinderwagen) is hij helemaal overstuur en ontroostbaar. Wij hebben alles geprobeerd bedje iets omhoog misschien toch iets van reflux speen aanbieden misschien zuigbehoefte johannes broodpitmeel door de voeding en nu hebben we andere voeding nutrilon omneo speciaal tegen darmpkrampjes ook heb ik orthiflor start opgehaald dit is ook tegen darmpkrampjes vooral voor kinderen die zijn geboren met een keizersnede,maar niets lijkt te helpen. Hem laten huilen tot een max van een kwartier twintig minuten hem boven laten slapen ipv in de woonkamer misschien teveel prikkels.. Het gekke aan dit verhaal is dat hij 's avonds rond 23:00 uur zijn laatste voeding krijgt voor de nacht en hij op de trap naar boven al slaapt hij schreeuwt dan niet en slaapt zo 6 uren door die voeding die erna komt hetzelfde verhaal..,maar overdag is het een drama.. iemand ervaring of tips want darmpkrampjes zijn er toch ook 's nachts en niet alleen overdag.. Het is een lang verhaal ,maar het is ons eerste kindje en wij weten het ook niet meer!
Google eens op "verborgen reflux". Dat is het eerste waar ik aan denk bij het lezen van je post. Mijn zoontje heeft het ook, vandaar die herkenning. Waarschijnlijk is hij zo kapot na zo'n dag dat hij toch in slaap valt 's nachts. Ruikt hij zurig? Slikt hij veel na een voeding? Heeft hij vaak de hik? Kreunt hij in zijn slaap?
Heel herkenbaar dit! Wij hebben dit ook gehad met ons mannetje. Of het te maken heeft met de keizersnede dat weet ik niet (M.ees is geboren met 41+6 spoedkeizersnede, vanwege langdurige bevalling van 72uur en 4cm ontsluiting) Waardoor het komt dat het nu beter gaat weet ik eigenlijk niet. Hij krijgt nu special care voeding van kruidvat is eigenlijk hetzelfde als de omneo en hij krijgt infacol. Overdag slaapt hij nu redelijk in zijn bedje. Hij gaat er in zodra ik zie dat hij moe wordt, dan huilt hij 5minuten en slaap 1 soms 1.5uur. Daarna is het huilen en als ik hem ophaal valt hij in slaap op mijn arm. Na een tijdje kan ik hem dan weer terugleggen. Hij had ook standaard dat hij na de laatste fles gelijk sliep en dan ook de nacht doorsliep. Echte tips heb ik dus niet.. maar hier is het uit zichzelf minder geworden.
Welke fles vebruik je? En drinkt hij wel rustig? Ik denk dat hij s,nachts zo goed slaapt omdat hij uitgeput is van de dag. Spuugt hij ook? En als je nu eens gewoon lekker samen gaat slapen?
Wij hadden eerst de avent natural,omdat die het meeste lijkt op een borst aangezien hij van borst afkwam. Nu hebben we de s-fles van dilfrax. Hij spuugt niet en ruikt ook niet zurig hij heeft wel vaak de hik,maar dat had hij in mijn buik ook altijd en heel veel.. volgens de vk hoort dat bij sommige baby's. Hij schrikt wel heel veel in zijn slaap echt kreunen doet hij ook niet. Ik moet er wel bij melden dat ik tijdens de zwangerschap de GBS bacterie had ,maar later in de zwangerschap was de test negatief dus wel aanwezig maar niet actief. Direct na de geboorte is er een kweek bij hem afgenomen om te zien of hij ook besmet was/is,maar dat was gelukkig niet het geval!
's Nachts is de vertering anders. Daarom kan het zijn dat hij er 's nachts minder last van heeft. Als het echt alleen krampjes zijn dan trappelt onze man gigantisch met zijn beentjes. Wanneer er een boertje of wat voeding dwarszit dan is hij in zijn geheel onrustig. Ik zie net dat je de reflux herkent: zet alles waar hij normaal plat ligt een beetje schuin, zodat zijn voeding niet terug kan lopen. Ook een kwartier tot half uurtje na de voeding rechtop met hem blijven zitten (lekker tutten ) helpt goed hier! Direct neerleggen is een garantie voor terugkomende voeding en herkauwen. Hier staan er boeken onder de ledikant, box en bij ons in bed ligt hij altijd op een kussen van ons.
Gelijk morgen de huisarts bellen, vertel je verhaal en vraag evt. om medicijnen! Je kindje heeft waarschijnlijk veel pijn door het zuurbranden in de slokdarm, dus niet laten huilen hoor, daardoor komt het zuur nog veel meer omhoog en krijgt hij nog meer pijn... Laat hem liever bij jullie op de borst / buik / arm slapen dan huilen, hij is nog zo jong!
Je beschrijft hier precies onze dag. Echt letterlijk hetzelfde. Overdag dram en 's nachts goed. Enige verschil is dat onze zoon echt zuur ruikt en veel spuugt. Wij kunnen dinsdag bij de kinderarts terecht. De eerste 2 hebben ook reflux gehad.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ga morgen de huisarts maar eens bellen eens kijken wat zij ervan zegt..
Mijn zoon heeft uiteindelijk Ranitidine gekregen - na eerst zelf een paar weken aangemodderd te hebben - en een dag later hadden we al een heel ander kind. Moest er wel zelf mee komen hoor, want mijn huisarts vond het niet nodig, omdat hij goed groeide...
In welke vorm heb je dit voor hem gekregen? ik kan op internet alleen maar tabletten en capsules vinden maar hij is nog maar 3 1/2 week oud. Ik heb morgen een afspraak dus ga het zeker naar voren brengen.
Kan het geen fase zijn? Mijn dochter had dit namelijk ook torn ze ongeveer 5 weken was. Ontroostbaar overdags, huilen, krijsen, niet in haar wiegje willen slapen. 'S nachts ging het echter prima. Heeft heeft een aantal dagen geduurd en toen ging het opeens weer beter.
De siroopvorm is Zantac. Maar je krijgt dat alleen op doktersvoorschrift, en het is ook echt belangrijk dat je dat alleen maar geeft als er sprake is van reflux. Dus zeker afwachten wat de dokter zegt!
In vloeibare vorm. Is ook speciaal voor kinderen (met fruitsmaakje). Twee keer per dag met een spuitje in het mondje spuiten. Mijn zoon vindt het heerlijk haha. Wij waren ten einde raad na van alles geprobeerd te hebben. Heb zelf de informatie opgezocht en het voorstel voor medicatie voorgelegd aan de toen vervangende ha (mijn ha was met vakantie en ik dacht: dit is mijn kans!). Hij ging hier eigenlijk meteen mee akkoord. Het wordt nu ook weer vaker voorgeschreven volgens het CB. En het is een onschuldig medicijn volgens de ha. Succes morgen!
Onrust en huilen direct na de voeding is doorgaans (verborgen) reflux. Darmkrampen zijn pas zon anderhalf uur na de voeding, omdat pas dan de voeding in de darmpjes is... Kijk even of de leefregels voor reflux helpen: *kleine flesjes aanbieden, (gezien zijn leeftijd zou ik max 90/3 doen), en dan dus gewoon vaker per dag voeden *goed laten boeren, meerdere keren tijdens het voeden en na het voeden *voeding indikken met johannesbroodpitmeel *bedje ophogen en als dat onvoldoende helpt buikligging. Overdag is een draagdoek (een doek, geen buikdrager als babybjorn) een uitkomst *half uur omhoog houden na de voeding en ook zo schuin mogelijk houden tijdens het voeden. Als dat geen of te weinig effect heeft, is medicatie raadzaam, maar dat ga je ws niet krijgen voordat je dit uitgeprobeerd hebt.
Dit hebben we allemaal al geprobeerd. Ben bij de huisarts geweest zij zegt nog even afwachten tot vrijdag omdat de laatste dagen steeds beter gaan. moeten maandag naar de arts op het cb dus daar ga ik het ook weer aankaarten. Bedankt allemaal voor de reacties,maakt dat ik me niet alleen voel met dit probleem een kind dat krijst en niet getroost wil worden dat maakt je onzeker zeker als het je eerste kindje is!
Ik hoop voor je dat het vanaf nu dan steeds beter gaat! Hier naar de KA geweest en mijn kleine ventje krijgt volgende week woensdag een ph meting