kennismaken!

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door booboo1986, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo1986

booboo1986 Nieuw lid

9 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen! Ik ben nieuw vandaag, dus even kennismaken. Ik heb 2 zoons van 4 en 6 jaar, gescheiden maar al wel een nieuwe partner ruim 3 jaar. Een samengesteld gezin dus! Hij heeft geen kids, maar we hebben een maand geleden besloten om voor een derde proberen te gaan. Mijn zoons ziet hij als zijn eigen ook, en ze hebben een hele goede band met zijn drieën. Mijn ex man is een verhaal apart, een berg ellende mee gehad en daarom heb ik mijn kids opgepakt anderhalf jaar geleden en 130 kilometer verderop gaan wonen. Wat een rust! Mijn zoons zien hun vader wel regelmatig, en dit gaat op zich best goed.

Ik heb tussen mijn zoons een bbz gehad en dit op het randje overleeft. Dat heeft er flink in gehakt, en ik ben ook best angstig voor een nieuwe zwangerschap. Ik zit nu ongeveer 5 dagen voor mijn menstruatie gok ik, heb anderhalve week geleden een positieve ovulatietest gehad. Ondertussen natuurlijk al de nodige testen gedaan, veel te vroeg natuurlijk maar ja, ik kon het niet laten. Nu wacht ik minimaal tot woensdag, lijkt me onwaarschijnlijk als ik de eerste ronde al gelijk zwanger ben, maar de wonderen zijn de wereld natuurlijk niet uit. Spannend allemaal! Het lijkt me in elk geval een heel avontuur om dit met mijn nieuwe partner te beleven! Ik zie het al helemaal voor me om hem met zijn lange haar achter de wagen te zien en met een kleintje op zijn arm (we zijn beide metalheads dus niet echt alledaags haha!) Ben ook benieuwd naar jullie ervaring met een kindje van een nieuwe partner!

2. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Hallo booboo1986,

Hier ook een samengesteld gezin alleen dan net andersom heb een vriend met 2 kids. Wij zijn ook bezig voor ons eigen kindje we zijn al zwanger geweest alleen is dit helaas een mk geworden in feb dit jaar. Maar wat een verhaal zeg snap best dat je het heel erg spannend vind ik hoop dat je het een beetje los kan laten als je weer zwanger bent. Ik merk zelf ook dat ik na de mk best angstig ben moet mijn lichaam weer leren vertrouwen best lastig. Ik wens je in elk geval alle goeds en dat je snel een positest mag hebben. O ja zal er vast leuk en schattig uitzien je vriend met een kleintje zie het zo voor me :)

3. booboo1986

booboo1986 Nieuw lid

9 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey! Ja het is heel spannend allemaal, ik dacht echt dat ik klaar was met dat hele baby gebeuren, maar ja het kriebelt enorm toch weer.. voor jullie ook een spannende tijd dus, ik wens je heel veel succes en sterkte!

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier ook een samengesteld gezin. Ik heb een zoon van 6,5 uit een vorige relatie, m'n vriend heeft ook een zoon van net 6 uit z'n vorige relatie en samen hebben we een dochter van bijna 3 weken. Super mooi en fijn om samen een kindje te hebben! Spannend voor jullie. Ik hoop dat het snel raak is!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier is de situatie ook andersom, ik heb twee superlieve bonuskinderen van 7 en 9 en ben ondertussen zwanger van ons 2de kindje samen. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is 😉

6. booboo1986

booboo1986 Nieuw lid

9 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook. Ben gisteren precies 4 weken na de pil stop ongesteld geworden, we wachten het gewoon maar af!

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook een samengesteld gezin. (Mijn) dochter is bijna 6 jaar, dus ongeveer dezelfde leeftijd als je oudste. Van mijn vriend is het kindje waarvan ik nu zwanger ben zijn eerste eigen kindje. Dochter en hij zijn echt 2 handen op 1 buik, super leuk en fijn is dat. Hoe het straks allemaal gaat, tja, spannend natuurlijk..

Ow en ik was ook meteen na het stoppen met de pil zwanger dus het zou zomaar kunnen ;)

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Welkom!

Ik heb twee zoons van 5 en 7 die hun vader 2 weken per maand zien. Hij speelt dus nog een hele actieve rol in hun leven. Ik heb nauw contact met hem over de opvoeding van onze zoons.

Mijn huidige vriend kan gelukkig ook heel goed met mijn ex overweg, waardoor de situatie voor de kinderen heel relaxt is. De jongens hebben mijn nieuwe liefde ook volledig geaccepteerd en zien hem als een tweede vader.

Nu ben ik zwanger van ons 1e kindje. Deze zwangerschap is totaal anders dan bij mijn ex! Ik begrijp je angst voor een bbz, maar een nieuwe man betekent ook nieuwe zwangerschapsverschijnselen.. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je opnieuw risico loopt.

Mijn oudste zoon heeft het af en toe moeilijk, omdat deze baby niet bij zijn vader hoort. Daar moet hij nog wel eens om huilen (hij is een HSK), maar gelukkig is hij ook enorm trots om weer grote broer te worden. Onze jongste zoon vraagt iedere dag of de baby al komt...zo zoet!!! :)

Ik was trouwens ook meteen de eerste ronde zwanger. Dus toi toi toi!!!!

9. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Hai!
    Wij zijn ook samengesteld..
    2 kids van hem en 2 van mij..
    wonen overigens bij ons dus we hebben een gezellige drukte.

Wij hebben elkaar leren kennen via de kinderen dus dat is wel grappig.. zij speelden met elkaar in de buurt bij de speeltuin werden vriendjes..
    en zo gingen we van koffie.. naar een wijntje naar bam we gaan niet meer bij elkaar weg! Hihi
    kids zijm nog steeds dikste vrienden. 2 jongens samen en de 2 meiden samen.
    nu 5e "nakomeling" ondeweg! Hihi
    morgen 1e echo.
    overigens hebben wij helaas beiden heel moeizaam contact met de exen.. die zetten beiden bij alles hun hakken in het zand en zijn niet vies van grenzen overschrijden dus dat heeft het wel vaak moeilijk gemaakt.

Maar.. we zijn dolgelukkig samen en ik geniet zo van een huis vol kinderen.. ze horen gewoon allemaal bij ons! :)

10. booboo1986

booboo1986 Nieuw lid

9 apr 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn jullie verhalen te lezen! Mijn nieuwe partner en ex kunnen dus totaal niet met elkaar overweg. Nou moet ik ook zeggen dat mijn ex een hele nare man is, dus ik denk niet dat dat ooit goedkomt. Ik zit nu in ronde 2, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Opnieuw zwanger worden vind ik al spannend en soms beangstigend genoeg... proberen er niet teveel mee bezig te zijn haha!

11. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    booboo1986 ik hoop voor je dat jullie het snel raak mag zijn :)

12. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina