Kadootje voor bonusmama voor Moederdag

Discussion in 'Samengesteld gezin' started by twinkle star, Apr 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bijna anderhalf jaar geleden ben ik gescheiden, al snel leerde ik mijn vriend kennen en inmiddels begint de rust weer een beetje terug te keren. Mijn ex-man heeft het erg lange tijd moeilijk mee gehad, wat veel ellende heeft opgeleverd. Sinds de zomer heeft hij een nieuwe vriendin en ondanks dat hij ook weer zijn eigen weg gegaan is kan hij mijn nieuwe partner niet echt verdragen. Het loopt niet uit de hand als ze elkaar zien maar nadat hij in de buurt van mijn nieuwe partner komt is er altijd weer een "tegenactie".
    Inmiddels heb ik de nieuwe partner van hem ontmoet en ondanks dat hij zo dwars is neemt zij altijd wel de tijd voor een gesprekje wat ik erg waardeer. Waar hij ons boos voorbij loopt blijft zij even staan om een praatje te maken.

De kinderen zijn dol op mijn nieuwe partner. Vinden bij ons de rust die ze bij papa niet kunnen vinden. Mijn nieuwe partner is precies het tegenovergestelde van mijn ex die ADHD heeft. Waar hij continue stuiterde.... Is hij de rust zelve en genieten we van alle rust. Ze knuffelen veel met hem en hebben al een aantal keer benoemd dat ze een soort van twee papa's hebben. Ik corrigeer ze en geef ze duidelijk aan dat ze maar 1 papa hebben. Waarop ze steeds terug komen op het feit dat ze een echte en een bonuspapa hebben.
    Nu merk ik aan de meiden, als ik ze naar hun vader breng dat ze direct vragen of x er ook is. Ze knuffelen papa niet maar rennen naar binnen om te kijken of zij er is. Eigenlijk vind ik dit mooi om te zien omdat ze zich blijkbaar heel goed bi haar voelen. Als ik dit betrek op de uitspraken die ze doen over mijn partner heb ik het idee dat ze haar ook meer als bonusmama gaan zien.

Nu wil ik eigenlijk graag een kadootje met de meiden gaan kopen voor Moederdag. Het moet niet iets groots zijn maar wel iets pakkends waarmee ik ook mijn waardering naar haar wil uiten.
    Ze is een stuk jonger, ga er maar aan staan een relatie en dan ook meteen drie kindjes erbij. Daarnaast denk ik, als ik naar mezelf kijk dat het een mooi en fijn gebaar is om te merken dat dat je door de moeder van de kinderen gewaardeerd en geaccepteerd wordt in het leven van haar kinderen.

Wie heeft er leuke ideeën?

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wauw wat een goede moeder ben jij! Ik zal de kindjes gewoon een knutselwerk laten maken en laten meenemen. Zeker dat ze zich gewaardeerd voelt en weet dat er aan haar gedacht word.

3. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Je geeft je kinderen een prachtig voorbeeld door deze bonus mama openloop te waarderen en de dame zelf een mooi compliment. Mijn respect!

Naast het knutselwerk een mooie bos bloemen? Leuk boek? Lekker pakketje Rituals?

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Wat fijn om te lezen! Respect!

Misschien een cadeaubon van de Douglas? Of een pakket daar vandaan? En natuurlijk een knutselwerkje erbij

5. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Wat goed van jou zeg!

Idd. een knutselwerk of bak samen met je kinderen een taart die ze zelf mogen versieren oid.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Een knutsel van de kinderen is natuurlijk altijd het mooist. Maar ik proef uit je verhaal dat je het niet alleen uit de kinderen wilt laten komen maar ook uit jezelf. Wat lief van je!
    Heeft ze hobby's waar je iets mee kunt qua cadeau? Dat maakt het nog persoonlijker. Maar als je niks kunt verzinnen wat echt op de persoon is toegespitst, dan denk ik dat een bos bloemen met een 'dank je wel' in het kaartje of een rituals pakket inderdaad ook erg op prijs wordt gesteld. Of misschien een leuk foto-cadeau met een foto van de kinderen? Je kunt iets kant en klaar bestellen, maar ik vind zelf knutselt met een foto ook erg leuk. Bijvoorbeeld een foto van de kinderen die je zo opplakt dat het lijkt of ze in een luchtballon zitten. En dan het ene kind de achtergrond laten tekenen en de ander het mandje laten inkleuren en de derde de luchtballon. Zoiets.

Het is gewoon super dat jij jouw waardering laat blijken. Dat is zoveel waard, dat het denk ik niet eens uitmaakt waar je dat aan 'ophangt'. Het cadeau doet er dan niet echt toe, het gaat om het gebaar.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Drie keer een geur kaars leuk in cellofaan inpakken en hieraan een tekening van je dochters doen.

8. twinkle star

Bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee.

Lief dat jullie zeggen dat ik een goede moeder ben en jullie respect voor mij hebben maar hier doe ik het niet voor.
    Ik vind waardering erg belangrijk en ondanks dat wij dit van mijn ex niet krijgen ondanks dat onze puberzoon bij ons woont omdat het bij hem niet ging heeft hij geen enkele keer gezegd, je doet het goed, bedankt dat je het even van mij over nam. Op zon manier wil ik gewoon niet leven. Onze relatie is voorbij, we gaan ieder door met ons eigen leven en daar horen nieuwe partners bij. Ik woon inmiddels samen en mijn partner en is de helft van de week dus ook een opvoeder. Dat zal bij hun ook gaan gebeuren en als ik zie dat de jongste twee heel blij met haar zijn vind ik wel dat daar met Moederdag ook voor haar bij stil gestaan mag worden er vanuitgaande dat ze op haar net zo dol zijn als mijn nieuwe partner en dat idee heb ik wel.

9. Dodo29

Dodo29 Actief lid

Sep 24, 2013
    442
    229
    43
    Wauw Ik reageer normaal niet zoveel maar wil hier toch even wat schrijven. Wat top van jou! Voor mij zou alleen die erkenning al genoeg zijn. Ik ben ook een bonusmama van een kindje van 3. Hier is de papa gelukkig niet zo als jou ex. Eerder juist de moeder. Maar wat mooi als je kinderen zo blij zijn haar te zien! Dan weet je inderdaad dat het goed zit. Een simpel kaartje eventueel zelf laten schrijven door je kinderen zou al veel betekenen denk ik. Lieve tekst waarin je haar gewoon bedankt dat ze zon goede bonusmama is.

Vind het echt ontzettend lief dat je ook aan haar denkt!

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Het lijkt me heel lief. Maar ik zou als jij wilt laten merken dat jij haar waardeert iets van jezelf geven buiten moederdag om. Moederdag is iets van kinderen richting moeders. Niet iets tussen moeders en bonusmoeders.

11. twinkle star

Daar zat ik eerst ook mee. Ik ken haar alleen niet goed en ze wonen nog niet samen al is ze er wel veel als ik de meiden begrijp. Dus iets zomaar geven vind ik niet echt iets om nu al te doen.
    Vroeger dacht ik altijd ze hebben maar 1 mama als we ooit uit elkaar gaan...... Maar nu ik zie hoe ze op mijn nieuwe partner reageren, ze noemen hem zelf bonuspapa terwijl ik ze er continu van heb weerhouden. Ze voelde het gewoon zo. Als ze maar een beetje dat gevoel voor haar hebben als dat ze voor mijn partner hebben dan vind ik een kleinigheidje voor Moederdag wel op zijn plaats ondanks dat ze hun moeder niet id. Een deel van de week zal ze toch mijn moederrol overnemen dat blijft een feit.

Ik wil ook niks vanuit mezelf geven. Wil dat de meiden haar iets kunnen geven waardoor ze ziet dat ook ik haar accepteer, ik respect voor haar heb en waardeer wat ze doet.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat ik voor een bos bloemen zou gaan - om bij de knutsels te doen. Of 3 rozen ofzo van ieder kind één. Echt vanuit de kinderen, maar ze weet dan wel dat jij er ook 'achter' zit.
    Of een leuk miniplantje uitzoeken met de kinderen, van ieder een kind een mini plantje (die hebben ze hier bij de intratuin bv) -dus wel echt door de kinderen uitgezocht.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Sowieso ookal komt er niks van jou uit als cadeautje weet ik zeker dat ze dit juist van jou waardeert. Ik bedoel jij heb de moeite met je kinderen gedaan om haar te verassen op een speciale dag als moeder zijnde! Ik denk dus dat het genoeg is als je bijvoorbeeld 3 kaarsen met een mooi knutselwerkje erbij verpakt of rozen of iets anders kleins.

Ik ben zelf ook bonus mama en zeg ook altijd je heb maar 1 mama. Maar je bent idd reëel ookal ben jij hun moeder zodra je uit elkaar gaat en er komen andere partners gaan die een ook een belangrijk deel uit maken van de kinderen hun leven. Super dat je er zo in staat! Wij staan ook zo er in tegenover dochter haar bonus vader maar ook andersom bij haar moeder wordt er zo over mij gedacht. Super voor het kind !!

14. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ben jij een toffe moeder!

15. Yale

Yale Actief lid

Oct 26, 2011
    292
    2
    18
    Ik zou voor een lekker rituals pakketje gaan.
    Onwijs leuk dat je dit zo goed aan pakt!

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    owh wauw! Wat ben jij cool!

Ik zou gaan voor iets kleins, kaarsen, boek, chocola etc etc, en dan een knutsel van de kinderen erbij.

17. twinkle star

Ja zo moet het ook zijn. Moet ook niet iets van mij voor haar zijn maar ze zal idd weten dat ik dit met ze gekocht heb. Daarmee kan ik in ieder geval laten zien dat ik haar accepteer en haar waardeer en dat is voldoende.

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Wat mooi dat je jouw waardering naar haar uit. Heel lief. Ik dacht aan iets van een mandje met van alle kinderen een knutselwerkje en een cadeautje. Zoals douchegel of een kaars, fotolijsten of iets dergelijks. Of iets wat echt door de kinderen is uitgezocht

19. Soofster

Soofster Actief lid

Dec 13, 2015
    475
    0
    16
    Wat ontzettend lief van je! Super mooi om te lezen dat je je kinderen stimuleert om iets voor hun (bijna?) bonusmoeder te doen.
    Top!

20. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Super van je hoor vind het naar je kinderen toe ook een mooi gebaar zo zien hun dat je de nieuwe vriendin van hun vader accepteert :)

Share This Page