Iemand ervaring met een baarmoederfoto (HSG)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rebbel26, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel26

rebbel26 Lid

22 aug 2018
    50
    9
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

De titel zegt het al. iemand ervaring met een baarmoederfoto (HSG)?
    Wat vond je ervan? Hoelang duurde het onderzoek?

Alvast bedankt!

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb afgelopen dinsdag een HSG gehad. Had wisselende ervaringen gelezen. Ik vond het geen pretje. Dat slangetje inbrengen en de vloeistof inspuiten. Gelukkig was het een paar minuten en dat nare gevoel was daarna weg. Heb wel die dag en gisteren buikkrampen gehad. Nu nog af en toe een klein beetje.

3. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ik heb het vorig jaar gehad en vond het echt niet fijn, heel pijnlijk :( gelukkig was de pijn daarna wel weg

4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Ook ik vond het geen pretje :( Gelukkig duurde het maar een paar minuten!

5. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi
    Ik heb het zo'n 5 jaar geleden gehad en heb twee weken geleden een schuimecho gehad (alternatief onderzoek maar minder pijnlijk). Hsg vond ik ook heel pijnlijk maar duurt niet lang en zoals ze schrijven het duurt echt niet zo lang en de pijn is gauw weg. De schuimecho viel me 100pct mee , kun je dit niet krijgen?

6. Deesje1987

Deesje1987 Actief lid

27 aug 2018
    263
    128
    43
    Vrouw
    Niet om je bang te maken maar het is idd geen pretje dat onderzoek wat niet zo lang duurt. Heb er de rest van de dag nog last van gehad

7. JoG

JoG Actief lid

16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb vorig jaar een hsg gehad en vond het echt mee vallen
    Het heeft misschien 5 min geduurd alles bij elkaar
    Ik dacht dat de dokter nog moest beginnen met de vloeistof inspuiten en toen zei ze al dat ze klaar was
    Had wel een naproxen van te voren gepakt en die dag savonds ook voor het slapen gaan

8. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik heb hem vorig jaar gehad, vond het helemaal niks voorstellen. Voelde even onprettig, maar was goed te doen en duurde maar heel kort. Probeer te ontspannen

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik vond het vreselijk pijnlijk. Ondanks dat alles open was. Ik kreeg zelfs weeën ervan omdat mijn baarmoeder de vloeistof eruit probeerde te krijgen. Eens en nooit weer.

10. MilkChocolate

13 nov 2017
    61
    32
    18
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een hsg gehad. Vond het echt niet fijn en deed vreselijk zeer. Maar dat kwam dan ook doordat mijn eileider dicht bleek te zitten.

11. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik kom net van een hsg onderzoek en was super zenuwachtig. Een uur van te voren had ik naproxen ingenomen en ik zette me schrap voor het ergste. Nou toen ze het balonnetje inbracht voelde ik eigenlijk niks. Vond alleen die eendenbek heel vervelend. Maar toen ze eenmaal de vloeistof erin begin te spuiten voelde ik veel druk in me buik en een vervelend gevoel moest 2 minuten even doorbijten maar daarna was het klaar. Het viel allemaal echt mee , maar is nog steeds wel vervelend natuurlijk. Maar heel snel voorbij!

12. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik heb hem in 2016 gehad. Hier viel het ook heel erg mee. Alleen de vloeistof deed even flink zeer, soort weeënachtige pijn. Maar toen ik dacht dit trek ik niet, was het alweer voorbij.

Het is echt per persoon verschillend. Je kunt van te voren pijnstilling nemen. Heb ik toen ook gekregen. Wel heeft het hier niet bijgedragen aan een zwangerschap helaas.

13. Kleinepuk

Kleinepuk Actief lid

2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    Ook ik heb naproxen geslikt voor ik het onderzoek inging en heb mijn naproxen voor daarna niet eens hoeven innemen. Ik was ook redelijk ontspannen en heb eigenlijk niet veel gevoeld. Beetje menstruatie krampen en kon dezelfde avond ook gewoon weer sporten. Hopelijk valt het mee !

Deel Deze Pagina