Zojuist hebben wij onze eerste iui gehad. Nu zat er gister een ei van 15 mm en vandaag was hij al minder groot, wat betekende dat hij bezig was te springen. Vandaag ook een positieve ovutest en ook bloedonderzoek gaf aan dat er een ei aan het springen was. Nu lees ik overal eitjes van 20 mm en ook mijn vriendin vertelde dat hij 20mm moet zijn (heeft alle behandelingen ook al gehad). Moet ik deze poging als verloren zien of zou zo'n klein ei ook kansen maken. Wie heeft het wel eens gehad? In het ziekenhuis konden ze me geen duideljk antwoord geven en gooiden ze het op verkeerd gemeten, maar lijkt me sterk, heb het allemaal goed bekeken toen ze het aan het meten waren en hij was ook kleiner als gister.
Ik zou zeggen: niet elk ei wordt even groot. Hij is misschien zelfs wel groter geweest. Dat je op je eisprong zit (meervoudig aangetoont) lijkt me toch wel een goed teken toch? Garanties heb je nooit...en tja,....wanneer is een ei een goed ei. Probeer vertrouwen te hebben! Heel veel succes in de wachtweken! Elmo
bedankt voor je reactie. Kan er niks aan doen, maar het blijft knagen. Want een ei van 15 mm kan niet rijp zijn, maar hij is wel degelijk gesprongen. Maak me er ook zorgen om omdat ik dan denk dat het misschien de oorzaak kan zijn van onze kinderloosheid. Nou ja ook maar niet te snel zo denken, maar "even" afwachten, pffff.
Ik heb deze vraag ook aan mijn gyn gevraagd vorige week, en ze vertelde mij dat een eitje vanaf 15 mm uit gaat rijpen en dus mag gaan springen. Mijn ei is ook rond deze grootte gesprongen. Ik had 's mogens een FM en toen was ie 15 en 's avonds is ie vermoedelijk gesprongen Ik had ook een goede progesteron waarde dus het was wel een goede eisprong geweest.
Zit er een max aan? Heb wel gehoord van 24/26 mm....misschien nog wel groter? Denk haast wel dat je eicel dan niet meer goed is hoor, als hij nog groter is.