Rode ruwe plekjes huidje baby 4 maanden

Discussie in 'Verzorging' gestart door Set, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onze kleine man heeft sinds een paar weken rode ruwe plekjes op zn lijfje. Op buitenkant elleboogjes en op zn beentjes voornamelijk. Het zit juist niet op de zogenaamde broeiplekken.
    Smeer het elke dag in maar word eerder meer dan minder. Iemand een idee wat het kan wezen?

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Denk het zelfde als mijn dochter had. Was gewoon droge huid. Terwijl ik haar elke avond is smeerde met Zwitsal. Nu smeer ik op die plekken elke avond vaseline en ze heeft nergens meer last van.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Had ze ook heel veel verschillende kleine plekjes? Ze voelen ruw aan en zijn rood?

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Die van mij heeft dat ook, ook bij zijn knieën en in zijn gezicht. Ik smeer er bepanthen op en dat helpt wel wat. En geen wasverzachter gebruiken, daar werd het bij hem heel erg van dus daar ben ik gelijk weer mee gestopt.
    De tip over de vaseline is eigenlijk ook wel een goede, morgen eens even naar de winkel :D.

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik vanaf het begin al wasverzachter maar wel de speciale voor baby's maar dan zou hij er toch vanaf het begin al last van moeten hebben lijkt me.
    Kga straks als ik hem klaar maak voor de nacht maar aan de slag met vaseline:D

6. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Heeft mijn zoontje ook. Heeft al droge huid sinds geboorte. Via de ha speciale vettige crème gekregen om 2x daags te smeren en als die er niet is (bijv vergeten mee te nemen naar logeeradres) smeer ik beetje sudocreme. Sneren nu al 3 mnd 2x daags en is fors minder.
    Eerst rood en ruw op wangetjes, buikje, bovenrug, onderbeentjes, bovenarmpjes, knieholtes en elleboog, nu nog wat drogere huid alleen op armen en beentjes.

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Droge huid hoef je niet te hebben vanaf de geboorte. Mijn zoontje kreeg 2 plekjes op zn rug met een paar maanden en een week later zat zn hele rug en buik onder. Gestopt met de zwitsal en gaan smeren met zalfje van de dokter. Gestopt met zwitsal en het is niet meer terug gekomen.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hadden wij ook met 4 maanden, het begon klein, wij smeren en smeren. Maar het werd erger, dus blijven smeren, en toen was het weg. Nu heeft ze een beetje ruwe huid, dus maar weer smeren :)

Deel Deze Pagina