Hoe te kleden?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Catootje80, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben een "verse moeder" die nog vrijwel niets weet natuurlijk ;)
    Het is op onze slaapkamer momenteel 25 graden en ik denk niet dat het koeler gaat worden. Onze zoon heeft normaal in zn wieg aan: een romper met korte mouw, broekje en shirtje en sokjes. En ligt dan onder lakentje en dekentje. (bij koude nachten ligt er nog wat over, maar lijkt me vanavond niet nodig)

Is dit teveel, of goed?

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zou zelf de sokjes uitlaten, dan kan hij zijn warmte goed kwijt. Broeit het ook niet zo.

Had je al in zijn nekje gevoeld? Geen natte haartjes? Handen en voeten zijn vaak wat kouder, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het daadwerkelijk koud hebben. Die zou ik dus niet als graadmeter gebruiken.

Ik denk dat het voor die kleintjes prima is nu. Wij hadden dan een slaapzak rond een maandje, maar als je geen dik dekentje hebt is het prima denk ik.

3. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    mijn dochter ook zo'n warme kamer en slaapt in mouwloze romper.
    Mijn zoon ligt in een iets frissere kamer, heeft wel een zomerpyama aan (kortebroek korte mouw).

Dus ik zou ook alleen een romper aandoen is vast genoeg

4. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb m nu een romper aan met lange mouw en een broekje. Sokjes nog wel aan, maar die doe ik ook uit denk ik ja

Dan onder dunne deken en lakentje... ik lig toch te waken denk ik :p

Nee geen natte haartjes nu, lag ook net beneden, daar is het iets koeler, maar hij lag daar wel onder een dekje en gewoon normale temperatuur, afgaande op zijn nekje althans.

Deel Deze Pagina