Hoi, Mijn dochter van 8 weken is een heerlijke meid. 😉 Ze slaapt nu al een week de nachten vanaf de late fles door tot in de ochtend en na de late fles gaat ze heerlijk slapen. Ze heeft van de week haar eigen ritme verandert naar 5 flessen wat voor ons prettig is. Ze drinkt niet heel veel, maar een extra weging op het cb geeft aan dat ze goed groeit. Na de eerste fles in de ochtend gaat ze meestal weer slapen tot de volgende fles, heerlijk. Na de 2e fles vaak slapen in bed of in de wagen. HMaar na de 3e fles rond 4 uur wordt het lastig, dan begint de onrust. In de wagen hazenslaapjes, en in bed ook. Ik doe alles hetzelfde als bij de eerdere flessen... Het is dan echt lastig om de tijd door te komen tot de volgende fles... Iemand tips? 😊 Na de 4e fles gaat ze naar bed. Maar dan: krijsen... Terwijl we weten dat ze zelf in kan slapen. Cb zegt: laat maar een half uur huilen. Laatst viel ze na 10 minuten in slaap dat kan ik nog wel aan, maar langer.... Als ze eenmaal slaapt slaapt ze ook echt... Weer: tips? Ik lees zo veel verschillende aanpakken op internet, elke 10 minuten, eerst 5, dan 10... Ze slaapt trouwens ingebakerd en speentje wil ze meestal niet... Thanks!
En ik weet dat 'het er bij' hoort, maar misschien kan ik het voor ons en de kleine makkelijker maken.. Mijn oudste had dit, voor zo ver ik het nog weet, veel minder, maar die viel ook overal rustig in slaap...
Dit noemen ze toch het bekende huiluurtje. Hier deed onze oudste dat toen van 19.00 tot ongeveer 20.30. De middelste van 18.00 tot 21.00 en de jongste van 18.00 tot 19.30. Het huiluurtje kan varieren van een half uurtje tot ongeveer 3 uur lang. Het hoeft ook niet altijd huilen te zijn. Onze oudste huilde wel de andere 2 zijn dan gewoon wakker. ik heb me er gewoon bij neergelegd, het gaat vanzelf over. Volgems mijn moeder deden mijn broer en ik dat ook. Tja... en bijna altijd begint het op de vooravond. Mijn broer deed dat altijd eind van de middag. gewoon lekker bij jullie houden. Onze jongste sleur ik overal mee naar toe in de wandelwagen (met koken, naar buiten gaan, opruimen enz). Ze vind het gewoon prettig en rond 19.30 gaan alle 3 de kids naar bed en is het binnen 5 min stil.
Klinkt idd als een huiluurtje. Hier begint dat meestal rond 19:30 en het kan binnen 30 min over zijn maar het kan ook zo 2 uur duren. Wij houden de kleine dan lekker bij ons op schoot of op de arm en dan lopen want zo laten huilen in de box/bed gaat bij mij te ver.
Kunnen het geen krampjes zijn? Hier was het tussen de 8 en 14 weken bijna elke avond raak. Echt het hoogtepunt qua krampjes en huiluurtje. Hele dag leuk geweest en dan kwam papa 's avonds thuis en dan was het weer raak .
Krampjes heeft ze gelukkig geen last van. Huiluurtje ben ik bekend mee en snap dat ze dat heeft. Als dat voorbij is en flesje zit er in moet ze gaan slapen want op een gegeven moment slaat de oververmoeidheid toe en moet ze gewoon lekker gaan slapen... En daar wil/kan ze zich dan niet aan overgeven... En idd, niet zo leuk dat dit altijd gebeurt als papa net thuis is...
Bij je houden...ze heeftcwaarschijnlijk mamahonger gaat vanzelf minder worden, nu gewoon aan toegeven
Ooh ja, en ff reactie op wat het cb zegt...ik geloof met heel mijn hart dat as je zo'n klein, hulpeloos mensje (zo lang:x!) laat huilen, je hem/haar alleen maar onrustiger maakt Ze hebben je nodig om de wereld te leren kennen en vertrouwen...Als je hier aan toegeeft en je baby alle aandacht geeft die ze vraagt zal ze veel sneller dat vertrouwen krijgen Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Je bent net geboren, en dan...? Lees dit maar eens...ik word er telkens weer emotioneel van