Hoe afbouwen/stoppen met inbakeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Feilo09, Mar 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hai iedereen,

mijn dochter is nu bijna 5 maanden en ze wordt sinds dat ze een week of 6 was ingebakerd. Nu heb ik begrepen dat je tot 6 maanden mag inbakeren. Maar hoe bouw je het af? Ik heb een slaapzakje met knoopjes bij de armpjes die dicht kunnen, het zakje zelf is van stretchstof. Ik dacht dat dat misschien een idee was om zo af te bouwen, (eerst 1 armpje los, daarna de andere) maar volgens mij krijgt mijn dochter het daar alleen maar benauwd van. Ze kan haar armpjes namelijk wel gewoon bewegen, maar krijgt ze niet uit de zak.

Ik probeer haar ook wel eens op bed te leggen zonder in te bakeren, maar dat zorgt voor een boos kind en uiteindelijk voor een hazenslaapje..

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik heb de puckababy aangeschaft, is een beetje hetzelfde als wat jij hebt waarbij de armpjes dicht kunnen..
    dit werkte bij ons de eerste 2 dagen slecht, maar na een week was ze er volledig aan gewend en gaat het goed.
    ik denk dat je gewoon even moet door zetten.
    en het denkentje er nog eens strak over heen, dan kunnen de armen ook niet meer zo veel bewegen als ze in de slaapzak zitten.
    inbakeren heeft trouwens niets met de leeftijd te maken tot wanneer het mag, maar met of er gevaar is met omrollen... als ze kunnen omrollen is het gevaarlijk omdat ze hun armen er dan niet onder kunnen zetten en dus zouden kunnen stikken en met zo een slaapzak waar de armen nog wel wat vrije beweging heeft kunnen ze wel de armen er onder krijgen.

Share This Page