Hoi meiden, Even een vraagje over de papfles. Ik gaf Ziva normaal 210 +7 schepjes voeding en 3schepjes nutriton. Nu heb ik een paar dagen een papfles als laatste fles geprobeerd 180 + 6 en dan 6 voedingsschepjes pap erbij. Ik dacht dat pap wel vullend zou zijn. Maar ze is sindsdien weer gekomen voor een late fles van 23:30 en smorgens vroeg om 05:30 weer. Normaal krijgt ze de laatste fles om 20:30 en slaapt ze door tot de volgende morgen. Zou het kunnen komen door de rijstebloem dat ze nu weer vaker komt voor de fles. Heb gisteravond weer een gewone fles gegeven en ze sliep weer door?? Bij de andere kids ging het zonder problemen en sliepen ze ook na de papfles gewoon zoals ze normaal deden. Dus dit is ff nieuw
Mijn dochter had het ook met rijstebloem, leek wel of ze er hyperactief van werd Mee gestopt en toen sliep ze weer beter dan met die rijstebloem!
Tja daar zit wat in. Ze liep ook weer vast en moest meer poepmedicatie hebben.. Ik denk dat ik dan maar geen papfles meer geef. Of misschien later nog eens probeer. Wie weet komt het door een sprongetje? Geen idee of die met 4 mnd ook zijn hoor.
Mijn dochter sliep ook veel korter met een papfles. Een paar keer geprobeerd, maar iedere keer werd ze 's nachts wakker. Daarna mee gestopt, en prompt sliep ze weer door.
Op rijstebloem reageren mijn kids ook niet goed. Ik doe in de laatste fles een liga, dat vult net wat meer, en dan gaat het meestal goed!
doe je ook nog nutriton door de pap, zo nee, ook er door doen. Pap wordt in de maag weer dun als er geen nutriton door zit. Vandaar dat ze eerder honger heeft.
Nee de nutrtion liet ik achterwege omdat ik dacht dat de fles dan heel dik word en ze hem niet kan drinken.
Wat is de reden dat je pap wilde gaan geven? Ik lees vaak dat meiden pap gaan geven in de laatste fles, in de hoop dat een baby dan door gaat slapen. Maar jouw meisje sliep al door. Dus ik vroeg het me gewoon af. Had je het idee dat ze overdag honger had ofzo?
Ik gaf pap om haar darmen alvast te laten wennen aan andere structuur. Volgens de dietiste mocht ik ook al met fruit beginnen maar omdat ze overdag haar flesjes niet eens op drinkt wilde ik daar nog even mee wachten. En ze gaf dat dan aan. En bij de andere kids was ik ook met 4 mnd met laatste fles pap begonnen. Maar moet toch beginnen met lepelen voor de mondmotoriek, dus misschien anders overdag wat hapjes pap geven? Tis zo wisselend advies met KMA. De een zegt nu beginnen en de darmen prikkelen voor andere voedingsstoffen. En hier op het forum zeggen er weer meiden dat hun pas met 6 mnd mogen beginnen ivm prikkeling van de darmen..
Papfles deed ik ook nutriton doorheen, daar zodra de pap in de maag terecht komt, meteen weer dun word en met nutriton niet. Mijn dochter kreeg dan weer meteen last van haar reflux. Maar, de hamvraag: Waar voel jij je zelf prettig bij? Nu al beginnen met de darmen te prikkelen, of nog even wachten?
Rijstebloem kan zeker voor meer krampen en verstopping zorgen! Er zijn veel kindjes die door een papfles veel onrustiger slapen... Ip heeft rijstebloem weinig tot geen toegevoegde waarde wat betreft voedingsstoffen. En zeker als je kindje nog niet eens alle flessen op drinkt overdag en zo reageert op de rijstebloem dan zou ik persoonlijk er mee stoppen... Ook fruit- en/ of groentenhapjes zorgen voor flinke prikkeling van de darmen, dus is de vraag of je inderdaad al moet beginnen met 4 maanden of nog moet wachten tot 6 maanden. Zeker bij KMA zou ik geen risico willen lopen en gewoon wachten, zeker als je kindje nog genoeg heeft aan de flessen.