Flauwvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bosuiltje, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Dag dames,

Sinds deze week heb ik ineens last van een nogal onhandig zwangerschapsverschijnsel (ik denk tenminste dat dat het is): ik val regelmatig flauw!

De eerste keer was tijdens een echo (dus gelukkig met allerlei deskundigen erbij), en daarna ben ik ook meteen uitgebreid onderzocht. Ik had goed gegeten, bloeddruk was ook helemaal prima (120 over 65). Kan een keer gebeuren, was dan ook de conclusie.

Maar diezelfde dag nog, gebeurde het 's middags nog een keer, en vandaag verdorie weer!

Gelukkig voelde ik het alle keren wel aankomen (duizelig, draaierig, licht in mijn hoofd, het gevoel dat alles ver weg gebeurt en vertraagd wordt afgespeeld, en heel erg warm) en kon ik op tijd gaan/blijven liggen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik er tegen kan doen? Ik heb voor de zekerheid maar druivensuiker in mijn tas gestopt, hoewel ik dus niet denk dat het daardoor komt. Overigens is er in het ziekenhuis ook meteen bloed geprikt, maar daar heb ik de uitslag nog niet van.

Vast bedankt voor het meedenken!

Bosuiltje.

2. tamjedebamje

tamjedebamje Actief lid

Jun 10, 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelend zeg!

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    misschien zout tekort ,ik had vorige zwangerschap ook
    ik nam altijd zouten dropjes mee in de tas dat hielp mijn wel.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had het aan het begin van de zwangerschap heel erg, bleek achteraf m'n suiker te zijn die te laag was.
    Probeer heel regelmatig een klein beetje te eten :) dat schijnt al voldoende te zijn..
    En je kan natuurlijk als je al wat duizelig word een zout dropje nemen

5. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    #5 KimHv, Apr 10, 2013
    Last edited: Apr 10, 2013
    Zodra je het aan voelt komen op je ademhaling letten. Door je neus inademen en door je mond uitademen.
    Wel raar dat je zo vaak op eem dag wegvalt. Maak je je onbewust druk?

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    He vervelend is dat!! Ik kreeg daar rond dertig weken opeens last van. (In het begin ook wel maar opzich is het wel een normale klacht voor het eerste trimester).
    Ik dacht ook dat ik goed at, maar bleek dat ik in principe wel genoeg binnenkreeg maar niet vaak genoeg. Als ik strikt elke anderhalf uur iets eet heb ik er bijna geen last meer van. Doe je dat al? Als je er namelijk eens op let is elke anderhalf uur iets eten echt heel vaak.
    En tsja, de bloedtest afwachten.. Hoop voor je dat het snel beter gaat!

7. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Dank voor de tips!

Zouttekort had ik nog niet aan gedacht, ik eet sowieso vrij weinig zout dus daar zal ik eens op letten en wat zoute dropjes in mijn tas stoppen.

En ik vraag me ook af hoe regelmatig ik eigenlijk eet... ik heb mijn eetpatroon eigenlijk niet echt aangepast geloof ik, dus gewoon drie keer per dag. Hoewel ik alle keren dat ik flauwviel eigenlijk wel juist nét gegeten had.

En @KimHv, het is niet eens onbewust dat ik me druk maak! Of nou ja, ik voel me over het algemeen wel prima hoor, maar er is op dit moment wel meer aan de hand in mijn leven dan normaal gesproken -- nog los van de zwangerschap. Zou dat invloed hebben?

Mijn vriend zei nog dat ie dacht dat ik zo moe was, dat mijn lichaam letterlijk zegt: nu schakel ik even uit. Ik wuifde dat weg, want zó moe ben ik nou ook weer niet. Maar misschien zit daar toch meer achter.

8. Love20

Love20 Lid

Apr 9, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 1ste zwangerschap had ik er ook last van, zodra ik het voelde aankomen (was meestal als ik aan het werk was) dan nam ik een pakje sinaasappelsap en bleef 15 min rustig zitten daarna zakte het weg. Zorgde er voor dat ik toen en nu altijd een pakje in mijn tas heb zitten. Bij mij had het te maken met vitamine C.

9. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Kan je zoutgehalte zijn, je suikerspiegel... Druivensuiker proberen. En tijdens je zwangerschap moet je wel wat regelmatiger eten dan normaal zei mijn diëtist waar ik bij liep en waar ik ook had aangegeven dat ik zwanger was, dus niet meer ging diëten.
    Sterkte in ieder geval

Share This Page