Tand komt maar niet door, baby is ontzettend huilerig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door onzewonders, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Al weken, wat zeg ik, maanden!! zijn we bezig met onze kleine die nog steeds geen tandjes heeft. Hij heeft een enorme bult onder in zijn mond maar alleen komen de twee tanden die je er onder voelt zitten maar niet door. Het is echt vreselijk zielig voor hem.
    Daarnaast is hij al 6 weken ontzettend verkouden en blijft hij maar verhoging houden.

De afgelopen dagen is hij de hele dag aan het jammeren en is hij ontzettend tegen de draad in. Hij stampt en rekt zich helemaal uit als je hem oppakt om te troosten en slaat continu met zijn vuistjes tegen de mond.
    Als hij naar bed gaat dan huilt hij ontzettend. Vanavond heeft hij ook overgegeven. Of het door het huilen kwam of omdat hij niet lekker is moet ik in het midden laten.

Ik weet gewoon niet meer wat we er aan kunnen doen. Het is zo frustrerend om het kleine manneke al weken zo te zien lijden... Ik word er gewoon verdrietig van!:(

Is het normaal dat het zo lang duurt voordat een tand doorkomt?

2. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Bij mijn dochtertje begon het gemartel met 6 maanden en met 10 maanden kwam het 1e tandje pas.
    Nachten lang drama's gehad, ze sliep gewoon maar bij ons in bed want het enige wat hielp was BV en mama's armen.
    Zelfs dentinox en Chamodent hielp niks, ik heb Gengigel gehad en dat hielp nog het meest.

Ik zou je kindje gewoon zo veel mogelijk bij je houden.
    En misschien heeft de HA nog een recept, mijn dochtertje (nu 3) had laatst blaartjes in d'r mond en de gel die ik daar voor kreeg is ook wat verdovend voor doorkomende tandjes.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank voor je reactie.

Ja, inderdaad misschien wel beter om hem lekker bij ons te houden. We laten hem nu op bed liggen maar misschien is dat nu niet zo'n goed idee. Dat we hem laten liggen komt eigenlijk omdat hij als hij bij ons zit gewoon rustig is en er niets aan de hand is. Dus ik dacht eerst dat hij nu probeert te huilen om bij ons te zijn. Maar ik merk nu dat het toch niet zo is....

Het is zo sneu!

En alle middeltjes die er zijn helpen niet/ nauwelijks. Zie het maar eens in zijn mond te krijgen! Het is een verschrikking.

Als hij morgen weer zo overstuur is dan pak ik hem lekker bij me ipv in bed laten liggen.

Dank je wel!

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jeetje wat vervelend...
    het klinkt hee hard misschien maar kan je het tandje al voelen? ik heb wel eens een keer een tandje door gedrukt. mijn zoon was toen ook al paar dagen aan het mopperen, slecht eten enzo... en het was ff paar minuten huilen en toen was de pijn over en tandje door! en meteen at ie ook weer beter en was ie weer vrolijker!

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat hierboven staat deed mn schoonzus ook altijd.... dan was t klaar.
    Ik ben zo dapper niet.
    Maarre dat weken/maanden emmeren met die tandjes is helaas wel herkenbaar. Van een afstand zag t er soms gewoon uit of zn tanden er al waren, zo erf stulpten ze uit in zn tandvlees.
    Ik geef bij last ook vaak een paracetamol voor t slapen gaan

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja ik voel al weken twee tanden zitten. Zou dat helpen joh? Morgen maar eens proberen te masseren en kijken wat hij doet. Als hij me niet weg duwt zal ik het eens proberen. Klinkt wel akelig zeg! Weet niet of ik dat durf!:)

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ah ik herken het ook. Gesukkeld met de 1e twee tandjes. Doordrukken durf ik ook niet, heb het wel vaker gehoord. Geef hem een zetpilletje voor slapen gaan. Hoelang heeft hij al verhoging?

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Al bijna drie weken, ene dag wel, andere dag ( bijna) niet

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bijtring geven uit de vriezer. Dentinox of ander tandenspul erop en paar keer per dag, paar minuten wachten en dan wrijven. Wij deden het voor de tv, dan bleef ze wat beter zitten. Echt door duwen durfde ik niet, maar door het wrijven waren ze er met paar dagen zo door.

Deel Deze Pagina