Vanaf welke leeftijd spelen ze met een pop?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pientje1, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Vanaf wanneer is het leuk om een gewone pop aan te schaffen? Geen virtuele pop en niet met haar enzo, gewoon een basic pop :).

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier op 15 maand gekregen voor kerst, en het was meteen een hit.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Zou inderdaad zeggen zo rond 1,5.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier de oudste vanaf een jaar, de middelste iets eerder en de jongste vanaf dat ze kon zitten en kruipen met een maand of 9. Pop in en uit de poppenwagen, knuffels/kusjes, speen in en uit en vooral veel mee rondsjouwen. Maar dat ziet ze de andere twee natuurlijk ook doen ;)

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier met 1 jaar. Nu ze ouder speelt ze wel steeds meer echt als een poppen moedertje.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor de oudste kregen we met 6 maanden een pop als verlaat kraamkadootje. Ik dacht eerst: wat moet ze daar nou mee? Maar binnen no time was het haar favoriet en lag/zat ze steeds te knuffelen met die pop :)
    de jongste begon er al eerder naar om te kijken :)

7. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    hier kreeg ze met de kerst een pop toen was ze 13 maanden, ze speelt er elke dag wel mee, knuffelen en ze neemt de pop mee op de bank enzo.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Bij ons ook met anderhalf. Heel leuk is dat. Ze benoemt het hele gezicht 'oog', 'oor', 'neus', etc. en geeft de pop kusjes. :D

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Kan ik toch wel eens gaan kijken voor een leuke pop!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,946
    113
    Mijn dochtertje kreeg er eentje voor sinterklaas, ze was toen anderhalf. Meteen een succes, vooral het flesje wat erbij zit. Pop krijgt drinken, pop moet slapen... Pop moet huilen en dan gaat zij troosten, echt heel schattig..
    Pop kleertjes aan en uit doen gaat alleen nog niet dus dat mag mama doen ;)

11. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,910
    387
    83
    Hier vanaf een jaar, ze speelt er al een tijd elke dag mee!
    Ik hen wel een zachte pop voor haar (die van de ikea)

12. 2jees

2jees Niet meer actief

De oudste doet er nog steeds nauwelijks iets mee de jongste vind m meteen al leuk! Volgens mij 'moet het erin zitten' ofzo haha.

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Mijn dochter kreeg er een van sinterklaas bij oma, ze was toen 7 maanden. Het is een stoffen pop met kunststof hoofd, handjes en voetjes en haar van draadjes. Ze vindt hem erg leuk! Vooral veel naar lachen, mee knuffelen, voelen aan gezichtje en haren, mee gooien...

14. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Ik heb mijn dochter een stoffen pop van Haba gegeven voor Sinterklaas. Ze was toen 9 maanden. Ze vond de pop wel leuk, maar wist nog niet echt wat ze er mee aan moest. Zei heel hard 'die' tegen de pop en ging weer verder spelen met haar little people trein.
    Nu heeft ze afgelopen zaterdag voor haar verjaardag een poppenwagen/loopwagen gekregen en het lijkt wel of het 'kwartje' is gevallen. Nu is het pop in de wagen, uit de wagen en ze neemt de pop het hele huis door. Ze is nog te jong voor rollenspel, maar er mee slepen en gooien is ook leuk.

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Nou.. hier heeft ze er een gekregen toen ze 1 werd.. dat was toen best wel even leuk..
    Daarna af en toe even mee gelopen maar toen was t niet meer interessant .. tegenwoordig ligt de pop in een poppenwagen, en die wagen gaat af en toe wel eens de kamer door.. maar de pop wordt vaak op de grond gesmeten :p

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook een pop met een jaar. Een hele mooie zachte. Ze snapte er niet veel van. :D Ze slaapt ermee, ze is nu 1,5 jaar en knuffelt er nu veel mee. Ook heeft ze een klein babypopje gekregen, daar sjouwt ze veel mee rond. Het is steeds 'baby, baby'. Dus ja ik denk ergens tussen de 1 en 1,5 jaar.

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter speelt er mee sinds ze een maand of tien was. Groot, klein, hard of zacht maakt niet uit.

18. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,347
    17,258
    113
    nog voor ze een jaar werd waren de poppen favoriet bij dr, nu is ze 2.5 en speelt nog hele dagen met poppen <3

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Dochter was bijna twee toen ze een broertje kreeg en een pop, haar eigen baby. Daar heeft ze niet veel naar omgekeken en nog steeds niet.

20. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Hier met kerst dus 15 mnd, ze is er helemaal gek mee!

Share This Page