Hoi, Pete heeft altijd al wel een probleemhuidje gehad in zijn gezicht, maar ik zou toch graag even meningen of adviezen willen hebben, misschien van mama's die dit herkennen? De onderstaande foto is gisteren genomen: Op de foto zie je dat het vooral bij zijn zijkant is, in de omgeving van zijn oor en ook in zijn haarstreek. Daar zijn vaak schilfers en opgedroogde korsten. Op zijn voorhoofd is het ook wel eens wat rood, maar daar heeft hij vrijwel geen schilfers of korsten, alleen wat rode plekjes. Ikzelf zit aan berg te denken? Je ziet namelijk ook wat donshaartjes bij zijn oor zitten, dus dan zou daar ook berg kunnen ontstaan lijkt me. Het is ook de ene dag wat meer als de ander, soms heeft hij ook gewoon een mooi huidje. Mijn man heeft als kind zijnde exceem gehad, dus ons zoontje zou dit ook kunnen hebben? Is dit dan niet altijd aanwezig of heb je dan ook wel een rustige dagen? Je leest ook wel eens wat over koemelkallergie en op zich heeft hij daar verder geen symptomen van, maar dan ben ik weer bang dat ik wat over het hoofd zie. Het CB ziet er verder ook geen problemen in, maar je hoort wel eens vaker verhalen dat ze het daar niet zo goed weten Groetjes Saskia
Jesper heeft ook vooral naast zijn oren (waar zijn bakkerbaarden zeg maar zitten) wat rood altijd. Ook krabt hij daar vaak. Het is niet echt schilferig maar wel echt een soort van uitslag lijkt het, dus ik lees even mee.....
Lianna heeft het ook. Bij haar zit het alleen aan de linkerkant bij haar oor. Ik smeer het goed in met vaseline, maar het blijft zitten.
Jelle heeft ook zo'n plekje bij zijn oor. Ik ben ermee bij de huisarts geweest omdat het met vaseline niet wegging en het keek ook wat gelig op een gegeven moment. De huisarts zei dat het toch een eczeem achtige reactie was op iets, en ik heb er hydrocortysin voor gekregen.. Met een weekje was het weg, alleen begint het nu weer terug te komen. Overigens was het bij mij het CB dat zei dat het alleen een droog plekje was, terwijl ik toch duidelijk wat gelig beslag zag zitten. Van hun moest ik ook met vaseline smeren, maar daar werd het alleen maar erger van... Ben je al bij de huisarts geweest? Anders zou ik dat even doen.. En wat een lekker mannetje zeg!
Dit ziet er in mijn ogen uit als eczeem (dauwworm). Zo is het bij mijn oudste dochter ook begonnen. Ik zou even langs de ha gaan.
Ik heb er idd bij de huisarts ook hydrocortison creme voor gekregen maar ja dat mocht je maar een weekje smeren. Toen was het op zijn bolletje wel weg maar de zijkanten nog niet. Ik wil ook liever niet langer smeren omdat het toch hormoon zalf is. Soms is het een dagje minder maar als Jesper dan weer heeft gekrabt in bed zit t er weer. Ik smeer wel met zwitsal zachte creme en daar wordt het wel minder van....nu met vernix geprobeerd misschien gaat t daar beter mee weg.
Ik zou juist geen zwitsal smeren. Je kan bij de apotheek lanette creme krijgen (zonder recept) Is een vette creme. Dit schijnt bij veel kindjes te helpen.
Ik lees even mee, want Yoran heeft hetzelfde probleem. Met name bij zijn linkeroor zit een plek wat altijd vurig rood en schilverig is en nu krijgt hij bij zijn rechteroor precies hetzeflde. Zijn voorhoofd is ook altijd schilferig en korstig. Al van alles op gesmeerd, niets helpt. CB-arts zei dat het eczeem was, huisarts zei dat het niet eczeem was. Ja, wat is het nou? Op zijn voorhoofd bleek het wel berg te zijn en kreeg ik het er uiteindelijk vanaf (een week later zat het er weer, maar oké, het is weg te halen), maar die plekken bij zijn oren verdwijnen niet. Huisarts zei dat het geen eczeem was, want op de vaak-voorkomende plekken bij kinderen, heeft Yoran geen plekjes zitten. Maar de cb-arts zei dat juist babys vaak de eczeem bij de oren hebben zitten. Dus mama's van babys met eczeem: op welke plekken hebben jullie babys de eczeem zitten? Alvast bedankt! groetjes, Natasja
Quinn had het op zijn gezicht, zijn wangen voornamelijk maar ook voorhoofd, en oren. Ook zaten zijn handjes flink onder en in zijn knieholtes heeft hij ook regelmatig nog plekjes zitten. Dat was allemaal in het eerste jaar. Nu heeft hij ook op zijn dijbenen nog wel eens plekken met eczeem. Hij heeft trouwens ook nog steeds berg. Heb daar nooit iets aan gedaan en doe ik nou ook niet. Hij heeft een flinke bos met haar dus niemand die het ziet
Ziet er echt eczeemachtig uit. Als je aan koemelk denkt, laat dan zelf gewoon een week alle zichtbare koemelk in je voeding staan, zodat hij er via je melk minder aan blootgesteld wordt. Maar kijk ook uit met Zwitsal, dat maakt het vaak erger, billendoekjes, wasverzachter en luchtverfrisser.
herkenbaar! heb van de ka het advies gekregen Cetomacrogolcreme te gebruiken...werkt hier erg goed! is gewoon zonder recept te verkrijgen!
lars had het op zijn wangen, soort van eczeem, wat volgens de HA een soort weerstandeczeem was, hij zei dat eczeem koorts van de huid is, en inderdaad, als zijn weerstand omlaag gaat (tanden, verkoudheid) komt het terug. ik heb triamcinolon ofzo gehad (hydrocortizonsteroide, of wel hormoonzalf) bij de eerste tekenen opsmeren en met 2 dagen is het weer weg. ik zou dus even langs de HA gaan. CB zei smeer er maar zinkzalf op, nou daar werd het alleen maar erger van.....
Als het hetzelfde is als wat Kynan had, en daar lijkt het op, heb ik dé tip; LUTSINE zalf Xeramance plus. Alleen bij de apotheek. Binnen enkele dagen weg. Wij zijn er op gekomen op advies vd kinderarts.
Ik heb gisteren een tube bodycreme van Weleda gehaald (tip op een andere site) en 2 keer gesmeerd en dit lijkt wel wat te werken. Vandaag even verder met smeren. Fioontje, Pete is inderdaad flink verkouden en sindsdien is het ineens stukken erger geworden. Ik ga liever niet aan de hormoonzalf, dus ik probeer eerst wat andere dingetjes. Female en Claudia, zit in jullie zalf geen hormonen? Dirksmama, ik geef geen borstvoeding, dus het zal wel geen nut hebben als ik ga stoppen met melkproducten Hij krijgt Nutrilon hypo-allergeen. Verder gebruik ik alleen water als hij in bad gaat en dat doen we ongeveer 3 keer per week. Ik gebruikt Neutral en andere sensitive producten voor de was. En billendoekjes zijn ook sensitive uitvoering. Natasja, het zit bij Pete vooral waar zijn bakkebaarden zouden zitten.
sassie nope geen hormonen...Dit is de enige zalf waarvan bewezen is dat er geen alergische reactie van optreed, of wat exceem veroorzaakt/verergert
wilde ik ook niet, maar ik had alle zalfjes geprobeerd en het werd alleen maar erger, en toen ik bij de HA kwam begon het al te ontsteken. moest toen 5 dagen smeren (2x daags) en dan terug komen. toen was het bijna weg. als ik nu voel dat het weer ruw word smeer ik er schapenwolcreme van de noordkroon op, maar als het weer pukkelachtig word gaan we weer aan de zalf van de dokter.
Louise heeft het ook en behoorlijk heftig... Ik heb vorige week bloed laten prikken in het ziekenhuis op koemelkallergie en kattenallergie. Ik krijg maandag de uitslag hiervan. Ik heb ook al vanalles geprobeerd en of het helpt niks of het maakt het erger dus ik was het zat. Ik heb een bak aan cremes en zalfjes liggen die ik heb gekocht omdat ik ook niet zo achter de hormoonzalf sta want als je de oorzaak niet oplost kun je blijven smeren. Maar helaas heeft niks het gewenste resultaat. Eerlijk gezegd hoop ik dat een van de testen positief is, dan kunnen we actie ondernemen.
volgens mijn ha groeit hij hier wel overheen. hij heeft verder nergens last van, en het zit alleen op zijn wangen.
Nou de uitslagen zijn binnen, Louise is voor beide clusters niet allergisch. Aan de ene kant fijn maar aan de andere kant baal ik een beetje dat er nu nog geen oorzaak is gevonden (als die er al is).