En ik weet niet of ie nou verkouden is of dat dit met de reflux te maken kan hebben. Uit bed is er niets aan de hand en in bed gaat het ook wel eens goed. Maar regelmatig heeft ie momenten dat ie tijdens zijn slaap hoorbaar volloopt (opeens bijna geen adem door zijn neus krijgt) en dan gaat ie dus heel heftig woelen omdat ie daar last van heeft. Een enkele keer gaat ie huilen omdat ie helemaal geen lucht meer krijgt. Het rare is dat zodra hij weer rustig wordt (vaak na zo'n 30 seconden), hij weer normaal ademt en ik niet meer hoor dat ie vol is. Zou het kunnen dat er melk zijn neus in stroomt? Of is het gewoon een onregelmatige verkoudheid? Het is zo vervelend want hij slaapt er erg slecht door. 1 keer heeft ie zelfs 's nachts 5 keer achter elkaar gehad dat het leek alsof ie echt geen lucht meer kreeg en dat klinkt nogal naar. Hij slaapt daardoor ook vaak bij ons in bed, omdat ik anders maar heen en weer blijf lopen tussen ons bed en de wieg. Herkenbaar voor iemand?
Herkenbaar maar hier alleen bij verkoudheid. Heb je het bedje al schuin staan? Dat hebben wij in het begin voor de reflux gedaan en nu doe ik het ook als ze flink verkouden is.
onze dochter heeft vanaf de geboorte al last van veel slijm in de bovenste luchtwegen, ze heeft er vooral 's nachts last van.. Ik gebruik vanaf dat ze vier weken oud is neusspray (zoutoplossing) en ik maak haar neusje 1 keer per dag leeg met zo'n speciaal ding.. Helpt goed!! En ik heb inderdaad het bedje ook omhoog staan..
Ik had het bedje al omhoog staan, maar ik heb m zojuist maar nog schuiner gezet... Zijn neusje probeer ik al regelmatig te legen maar het gaat nogal lastig bij hem. Hij heeft niet echt grote neusgaten De reden waarom ik ook dacht dat het misschien melk zou zijn, is omdat er wel heel melkachtig snot uit zijn neus komt. Het was dus net melk. Ik zal de volgende keer op het CB eens vragen of ze extra goed naar zijn longen etc. kan luisteren. De vorige keer lukte dat niet echt omdat ie toen echt verkouden was en daarvoor te hard snurkte/adem haalde