Hoi, Mijn dochter is nu 4 weken oud en krijgt borstvoeding. Ze heeft sinds 1,5 week verschrikkelijke uitslag in haar gezicht en nekje. Het is pukkelig en vuurrood. De huisarts zegt dat het een uitslag is die door hormonen komen. Dit denk ik zelf ook wel. Hebben jullie baby's dit ook gehad en hoe lang heeft dit dan geduurd? Ze was zo mooi met een perfect babyhuidje en nu is ze gewoon helemaal gepukkeld!
Hier ook gehad, heel veel pukkeltjes en rood. Ik ging het eerst insmeren, maar dat bleek het alleen maar erger te maken. Het heeft daardoor denk ik 2 weken geduurd.
Het zat hier ook op zijn romp en armen. Het duurde hier wel enkele weken. Af en toe smeerde ik het in met Bepanthen.
Hier ook, voornamelijk de wangetjes en oorlelletjes Volgens mijn moeder is dit heel normaal? Eerst zijn ze rood en daarna huidskleurpukkelig en dan trekt het weg. Volgens mijn moeder zijn het vetbultjes? Maar net vergeten te vragen bij het weeg-halfuurtje van het cb. Ik denk dat het bij ons ook wel een beetje komt doordat ons ventje spuugd. Als hij dit doet in zijn bedje, en wij het dus pas zien als we hem uit bed halen, zit het opgedroogd aan de wangetjes en soms oorlelletjes....
Pukketjes ed zijn normaal maar echt vuurrode uitslag waarbij de huid heel bobbelig en ruw voelt doet meer denken aan een allergie. Hormoonpukkeltjes kunnen overal voorkomen en zien er toch anders uit dan allergische reactie Bij mijn zoon kreeg hij rond die tijd een allergische reactie en hij blijkt kma te hebben dus mama is op dieet
Niet aankomen. Hier heeft het ook een week of 4 geduurd, toen vond ik het ook zoooooooooo zonde van die mooie gave baby en nu moet ik verschrikkelijk lachen om dat pukkelbekkie van toen. Dus zeker foto's nemen hoor
Hier ook last van gehad icm droge buitenlucht, duurde het best lang. Ook op haar rug en buik. Bepanthen gesmeerd. En gek genoeg was het hier na de eerste keer zwemmen (!?) weg (na de eerste inenting)
Het is wel wat ruw. Ze heeft geen zacht babyhuidje meer. Dus nou begin ik te twijfelen of het dan geen allergie is. Mischien dat ik morgen toch nog even langs de huisarts ga. Ze had gezegd dat ik terug mocht komen als het na een paar dagen niet minder was en ik ben een week geleden geweest.
hier werd ook eerst door KA beweerd dat het baby-acne was uiteindelijk bleek het eczeem te zijn, veroorzaakt door KMA
Ons zoontje heeft ook een paar weken rode pukkeltjes en vlekjes gehad. Na een week of 8 was het over.
yep hier dus ook Ook KMA. Smeer er ook dit op La Roche Posay Lipikar baume AP 400ml - €20,7 - Bestel Hier! - ChristoPhar uw parafarmacie online werkt super in iedergeval tegen de ruwheid. Kan je bij sommige apotheken kopen. Je hebt bv Vicky en ook dit merk van La Rochey.
mocht je hormoonzalf krijgen... niet teveel smeren! Ik deed 3 dagen wel, 2 dagen niet, 2 dagen wel, 1 dag niet, 1 dag wel. Enne...dan maar gaan uitsluiten door zelf alvast geen koemelk te nemen. Kan best.
De dokter heeft nu inderdaad een hormoonzalf voorgeschreven. Ze adviseerde het 2 dagen licht op te smeren en maandag moest ik even bellen om te zeggen hoe of dat het gaat.
Hier ook gehad, bleek eczeem te zijn. Heeft ze nog steeds last van. Van de HA Vaseline Cetomacrogol gehad, de huid goed vet houden helpt hier het best! Sterkte ermee!
Hier kwam het ook zo rond 4 weken en bleek het door KMA en soja allergie te komen. Hier voelde het echt ruw. Het ging hier wel over toen ik koemelk/soja/ei liet staan.
Ik heb deze zalf in eerste instantie gehad, maar kreeg hier een branderige reactie op. Bij de nieuwe zalf (veel te ingewikkelde naam) gaat het nu beter. Ik heb nu 2 dagen gesmeerd en het is al voor meer dan de helft weg!