menstruatieachtige pijn onderin buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LauraS1983, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi hoi,

ben nu 18 wk zwanger en heb sinds paar dagen vooral eind van de dag of na wat inspanning flinke buikpijn onderin de buik. voelt echt als menstruatiepijn (flinke). als ik dan een tijdje stil zit of lig trekt het uiteindelijk wel weg, maar duurt vaak paar uur...
    Nu is het dankzij bekkeninstabiliteit ook niet zo dat ik nu heel actief ben, maar heb natuurlijk wel een kleine van 1,5 rondlopen en wat licht schoonmaakwerk ontkom ik toch ook niet aan.
    Ik heb ik met plotselinge bewegingen etc wel echt bandenpijn (scherpe pijn ineens) maar zo voelt dit dus niet.

herkenbaar????

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ja ik heb het ook. Blijft ook lang aanhouden en t zijn geen harde buiken want die komen er ook nog tussendoor en doen dan ook pijn.
    Verloskundige was bang dat ik weeen had maar gelukkig was de bmm niet week en geen ontsluiting.

Ze gaf aan dat ik rustiger aan moet doen, het niet langer dan 2 dagen mocht zijn en weg moet gaan met rust en paracetamol. Als het dan weggaat is het waarschijnlijk de groei van de baarmoeder.

Hier al bij a 2 weken dagenlijks deze pijn wat bijna de hele dag aanhoud en in rust niet weggaat. Heb ook het idee dat ik het soms moet wegzuchten en het is hier ook dat het golft, het word pijnlijker en dan zakt t weer wat af. Moet heel veel rusten ook omdat de harde buiken pijnlijk zijn.

3. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    mmm dat klinkt ook niet fijn! ik hoop voor je dat het niet overgaat in weeen...!

heb vannacht ook nog last gehad en ook nu last... denk dat het de groei ook is maar wel lastig hoor zo. ik twijfel steeds of ik toch ff moet bellen naar verl wat zij denken.

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Als je twijfelt kan je beter even bellen. Heb ik toen eerst het advies gekregen om te gaan liggen op de bank met een kruik en 2 paracetamol. Dan moest het binnen 2 uur over zijn. Dat was het toen niet en moest langskomen om te zien of dr dus ontsluiting zou zijn.

Dus als je twijfelt of je er nie lekker bij voelt gewoon bellen. Mijn vlk was blij dat ik had gebeld.

Ik ga denk zo ook weer bellen want t is alweer de hele dag en het blijft maar komen en gaan. Met de paracetamol en rust word het niet minder :( in de auto werd in er zo naar van dat k de stoel helemaal baar achter heb geklapt zodat ik kon liggen en k ben echt niet kleinzerig van mezelf. Herken dit ook niet uit mn vorige zwangerschap.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb er zelf ook flink last van, soms doet het echt zo gigantisch pijn, andere momenten zeurt het. Vaak eind van de dag, rond koken/babybedtijd. De gyn gaf aan dat dit 'spierpijn' in de baarmoeder is, door inspanning. Hij zei als je heel de dag rustig in de stoel zou liggen is 't ws minder. Ik heb ook een kleine van 1,5. Meestal probeer ik 't rustiger aan te doen als ik de pijn voel, soms moet ik met een paracetamol wel doorgaan, bv als dochter ziek is en meer zorg/aandacht wilt qua tillen.

6. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    "gelukkig" ben ik niet de enige, lees overal wel meer zelfde soort klachten en ga er van uit dat het toch bandenpijn is...
    Ik kijk het nog even aan en als het erger wordt ga ik bellen, moet woe weer aan het werk en ben benieuwd hoe dat dan zal gaan!

jullie bedankt voor de reacties en ook sterkte! :)

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik heb die menstruatieachtige pijn ook een tijd gehad. Ik dacht eerst dat het indalingsweeën waren, maar het bleef maar aanhouden en werd steeds erger, dus uiteindelijk naar de dokter gegaan en het bleek een blaasontsteking te zijn!. Die voel je verder dus echt niet als je zwanger bent. Dus als het niet over gaat.. toch even naar de dokter gaan!

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heb hier vorige week idd ook urine in moeten leveren. Was schoon, vlk wil nog een x dat k t inlever en op kweek laat zetten.

Deel Deze Pagina