Uitslag IQ test dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door dotje1986, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Disaro, jij werkt zeker ook in het basisonderwijs?!?!

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Nee, maar heb net een heel gevecht er op zitten om mijn dochter daar te krijgen.
    Wat jij beschrijft hebben wij ook gehad en dan moet er nog een eerste deskundigheidsverslag geschreven worden en later weer een tweede.
    En als je er dan eenmaal bent krijg je een indicatie voor een paar jaar, wij hebben een indicatie voor 3 jaar dat betekent dat mijn dochter als ze naar groep 8 gaat weer terug zou moeten naar regulier onderwijs.

3. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Jeetje Disaro, wat ontzettend vervelend.
    Wat raar dat het ook maar voor 3 jaar wordt toegekend... kunnen ze dat wel herzien of doen ze dit echt pas rond het eind van de 3 jaar?

Zit je dochter nu wel op haar plekje? Merk je dat het de juiste keuze was?

4. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik denk wel dat ze het kunnen verlengen maar ze kunnen ook na 2 jaar zeggen dat het zo goed gaat dat ze dan al terug kan.

Mijn dochter is nog niet begonnen, na de zomer start ze er was eerder nog geen plek.
    Maar ik weet zeker dat het haar goed zal doen de kleine klassen, de juffen die net even anders reageren en de kinderen waar natuurlijk allemaal iets mee is.
    Ik ben dan ook zeker niet voor het passend onderwijs van nu, het begin van heel veel thuiszittende kinderen, die er nu al heel veel zijn waaronder mijn dochter bijna een heel schooljaar lang, 8 is ze nog maar en dat word toegestaan omdat ze niet meer zomaar naar het sbo kon.
    en andere ellende, ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken.

5. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Jeetje Disaro.. Dat heeft wel lang geduurd dan. Ik hoop dat jouw dochter snel haar plekje gaat vinden.

Ik hoop dat ons dat leed bespaart blijft. Maar ik ga van het ergste uit. Nog 2 weken school en dan vakantie. Ff rust en geen frustratie.

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik hoop het ook Dotje, daarom probeer ik ook de hele tijd te zeggen dat je niet van het makkelijkste uit moet gaan.
    Ze proberen de kinderen nu echt op het regulier te houden.

Ik wens jou in ieder geval veel succes en lees graag mee hoe jou wandel naar het sbo gaat.

7. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    We zien wel hoe het gaat lopen. Het liefste zou ik haar in het regulier onderwijs willen houden, maar dan moet school ook mee willen werken. Dat idee heb ik nog steeds niet.

Ik ga in ieder geval wel mijn best ervoor doen.

8. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik heb weer een update. Ik heb inmiddels de psycholoog en het sbo gesproken.

Sbo geeft aan dat het idd pas na de vakantie in gang gezet kan worden. School moet namelijk een groeidocument maken en dan wordt alles voorgelegd aan de toelatingscommissie. Heb wel een afspraak staan met het sbo voor uitleg en rondleiding op die school.

De psycholoog heb ik dus ook gesproken en zij vind de gang van zaken ook vreemd. Gisteren heeft ze overleg gehad met haar collega's over deze situatie. Nu gaat ze contact opnemen met school. Vandaag hoor ik hier meer over.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Fijn om te horen dat de psycholoog jullie hierin goed bijstaat en contact opneemt met de school.

Wij hadden gewoon de mazzel dat onze school dit allemaal al voor elkaar had toen ze ons vertelden dat ze onze zoon niet meer goed konden begeleiden op school. Wij hoefden toen alleen nog maar een school te zoeken en die papieren daar af te leveren, de sbo heeft toen een vergadering van de toelatingscommissie verschoven van na de kerstvakantie naar voor de kerstvakantie en toen was het echt binnen een maand geregeld.

Vind het eigenlijk erg verdrietig om te horen dat andere scholen hier heel anders mee omgaan en het daardoor voor de ouders alleen maar moeilijker maken.

10. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Dat is echt fijn voor jullie geweest. Dat het zo snel gegaan is.

Het is hier gewoon kort op de zomervakantie. Maar had graag gezien dat ze alvast beginnen met het groeidocument. Nu wordt alles maar vooruit geschoven en laten ze J na de vakantie maar weer aanmodderen. Een tijdelijke oplossing wordt niet aangeboden. Op wat eigen werkjes na. Zo zielig.

Ze wil ook niet meer naar school. Elke dag staat ze bijna te huilen dat ze naar school moet. Het lukt niet zegt ze. Verder wil ze niet over school praten. Na schooltijd is ze zo gefrustreerd dat ze bij een klein ding al uit haar plaat gaat tegen mij. Gelukkig bijna vakantie en rust voor J.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Nog even door vechten meid ik weet echt dat je soms tegen een muur van onbegrip kan op lopen en wat je allemaal al niet moet regelen om te bewijzen dat je je kind niet voor je lol naar een sbo school wilt hebben maar echt om je kind zelf.

Elk jaar langer normaal onderwijs betekend ook voor jou dochter elke dag op haar tenen lopen op school logisch ook dat ze niet meer wilt ze voelt en merkt aan alles dat ze een ( last woord voor de juf en andere kinderen) ze kan er niet aan tippen hoe graag ze dat ook zou willen ze loopt tegen de grenzen van haar kunnen aan.

Als ze eenmaal op speciaal aanbeland is heb je zeker kans dat je kind weer helemaal gaat opbloeien en het leren zelfs weer leuk gaat vinden.

Weet er echt alles van en het is zeer frustrerend. Als moeder wil je dit niet voor je kind als moeder zelf ga je er soms aan onder door en kapot. Want je wilt het leed van je kind letterlijk overnemen. Zo heb ik het in elk geval ervaren.

Zijn laatste school jaar gewoon onderwijs had ik een gedichtje gemaakt.

Weet niet alles meer.

Het is beter zo ik moet gaan ga jullie missen maar het is hier gedaan. Mijn toekomst ligt ergens anders en groet jullie met een lach en deze jongen,.....Zegt nu gedag.

Heb hem ook laten trakteren ect ect echt afscheid laten nemen de na de zomer vakantie starten hij dan eindelijk na een drie jaar gevecht. PFFFFFFFFFFF>
    En toen hij thuis kwam met zijn eerste rapport kon ik wel huilen van geluk. Hij begon te lezen hij begon te schrijven en hij begon weer te genieten.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zou dan toch eens naar de directeur gaan en kijken of het mogelijk is voor je dochter om dan volgend jaar alleen de ochtenden naar school te laten gaan.

Dit is ook iets waar ik ontzettend veel spijt van heb, dat toen de kogel eenmaal door de kerk was mijn zoon hele dagen naar school liet gaan terwijl hij dit helemaal niet meer aan kon.

13. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik wacht eerst de uitslag van de psycholoog af. Ben benieuwd of er iets uit is gekomen.

Ik hou halve dagen in mijn achterhoofd. Ze is erg moe en slaapt slecht zegt ze zelf. Heb voor haar zelfs een mandala gemaakt als dromenvanger.

@ Penseel.. ik geef niet op. Mijn dochter moet gelukkig zijn op schook en als ze dat niet is, blijf ik doorgaan.

Echt super dat jouw zoon zo'n goed eerste rapport had op de sbo. Dat moet wel voldoening hebben gegeven na 3 jaar vechten.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Hier gaan kinderen ook wel halverwege het jaar door naar het sbo.
    Kindje van vriendin is twijfelgeval.
    Zou na 3 maanden alsnog naar het sbo gaan indien noodzakelijk.

15. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik ben een beetje boos nadat we gisteren de klassenindeling hebben gekregen. De school heeft besloten dat onze oudste opnieuw in groep 3 gaat starten. Nu hebben ze een combinatieklas van groep 3/4 opgezet. En daar is mijn dochter niet bij ingedeeld. Ze gaat naar de normale groep 3.

Ik had veel liever gehad dat ze in de combinatieklas zou starten. Nu is ze bij een hele strenge juf geplaatst en ik denk niet dat dit goed is voor mijn dochter. Ze heeft al een zwak zelfbeeld en ze moest zelfvertrouwen op doen. Ik alles weer uit moet gaan leggen hoe het precies met mijn dochter zit. Terwijl de juf van dit jaar op de combinatieklas staat. Ik had er eindelijk vrede mee en nu kan ik weer om uitleg gaan vragen.

Het erge is nog dat ik dacht dat ze in de combinatieklas kwam, maar dat er een fout in de brief staat. Deze is doorgestuurd naar alle ouders van de kleuters, maar ik heb geen mail gekregen of een toelichting van de juf. Ik heb dit via een moeder.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Een van de eisen die ze hier stellen aan kinderen die naar een combi klas gaan is dat ze na de uitleg zelfstandig kunnen werken terwijl juf met de andere groep bezig gaat (betekend dus ook zichzelf af kunnen sluiten voor de prikkels die daarmee gemoeid gaan)

Ik mag toch aannemen dat haar nieuwe juf een degelijke overdracht krijgt van haar huidige juf.

17. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Wat je zegt over de combiklas wist ik niet. Al is dan de gewone groep 3 beter voor mijn dochter. Moeite met prikkelverwerking.

Maar ja dan ben ik nog niet blij met de communicatie. Ik had op zijn minst ook de mail willen ontvangen dat er een fout in de brief staat. Ik ga de eerste week van het nieuwe schooljaar gelijk een gesprek met de juffrouw. En ik hou ze goed in de gaten. Wil niet dat ze nog verder wegzakt in haar laag zelfbeeld.

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek van TS heropend.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vertel TS :)

20. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Dankjewel voor het openen van mijn topic.

13 oktober was de bespreking van het zorgteam op school. Ik ben dezelfde middag nog naar de ib-er gegaan om te vragen wanneer ik duidelijkheid krijg. Voor de herfstvakantie als het verslag af zou zijn. Ik heb gezegd dat ik alles al heb geregeld en dat ik alleen nog maar hoef te bellen. Krijg ik al antwoord zo werkt dat niet. Vond dit echt onbeschoft en ben kwaad weggelopen met de mededeling dat we al vanag juni wachten en dat het kind maar aan haar lot wordt overgelaten.

Bij navragen van mijn dochter blijkt dit ook zo te zijn. Ze krijgt geen extra begeleiding en mag alleen in de werkboekjes vooruit werken. Thuis zijn de maanden ook erg lastig geweest mbt mijn dochter. Veel onrust in haar. Wij waren ook ten einde raad en hebben zelfs hulp ingeschakeld. Helaas heeft dit nog niets opgeleverd.

En nu is het nog steeds wachten op school. Volgende week donderdag hebben we gesprek op school om de stappen door te nemen. Welke stappen? Zij hebben mij beloofd dat ik na deze bespreking zou horen of ze naar het sbo mag. Kan iemand mij vertellen welke stappen we nog moeten gaan nemen?

Deel Deze Pagina