Uitslag IQ test dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door dotje1986, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    Bedankt voor alle reacties. Met de tips die ik krijg ga ik zeker wat doen. Voor mij is dit onbekend terrein en het is erg moeilijk om goede informatie te krijgen. Ik ben blij met alle deze behulpzame reacties. Lief van jullie meiden!
     
  2. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Pfff, ik word er echt verdrietig van als ik dit lees. Jullie meisje heeft gewoon recht op goed onderwijs en als de school daar met aanpassingen (en naar ik vermoed extra geld) niet voor kan zorgen, moeten ze dat uitspreken en schriftelijk vastleggen. Dan kunnen jullie verder. Ik ben helaas ook niet goed thuis in hoe het organisatorisch allemaal in elkaar zit en wie jullie daarbij kan helpen, maar ik hoop dat je hier voldoende tips krijgt om goed beslagen ten ijs te komen. En nogmaals: zo te lezen zitten jullie goed met je gevoel. Heel veel succes!
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik wordt er ook verdrietig van hoor Gitta vooral omdat ik het met school zo anders beleeft heb. De school waar onze zoon op zat pakte dingen heel goed op en veel werd er meteen geregeld (wij hoefden alleen maar toestemming te geven) En toen het echt niet meer ging op school zeiden ze dit eerlijk, ging juf mee naar andere scholen kijken en lag alles wat we hiervoor nodig hadden al klaar op school (alleen onze handtekening ontbrak nog) Begin november werd aangegeven dat school het niet meer aan kon en januari zat hij op zijn nieuwe school.
     
  4. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Tjonge, zo kan het dus ook! Wel fijn voor TS om te weten dat ze niet het onmogelijke verwacht van school.
     
  5. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Bij jou is het nog voor het passend onderwijs gegaan, sindsdien moet je ervoor vechten!!
     
  6. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    Ik heb het sociaal wijkteam gebeld. Helaas is er een wachttijd van een maand. Ze snapt mijn verhaal heel goed gelukkig en ziet de nood ervan in. Ze gaan ons proberen tussendoor te behandelen, maar is wel lastig. Waarschijnlijk moet ik weer opnieuw met school aan tafel.

    Wat kan je van een leerplichtambtenaar verwachten? Ik ben er echt klaar mee. Telkens opnieuw om tafel om tot niets uit te komen.
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Nog steeds niet op die school, maar die pasten het passende onderwijs al lang toe voordat de rest van nederland het opgedrongen werd.
     
  8. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    Ik heb vandaag met mijn dochter een gesprekje gehad. Ze geeft aan naar een andere school te willen. Ze zegt dat het te veel is (overvraging) en dat het te moeilijk is.

    Heb ook gezegd dat ik hulp aan het zoeken ben voor haar boosheid. Heb eerlijk gezegd dat ik het soms moeilihk vind als ze zo boos is. Zegt ze maar mama, ik ben niet boos of jou of papa. De juf snapt me niet.

    Mijn gevoel, die ik dus al een tijdje heb, word bij deze nogmaals bevestigd door mijn dochter. Ik wil eigenlijk het gesprek met het sociaal wijkteam niet meer afwachten, maar verdere stappen ondernemen. Een andere school zoeken die wel bij haar past en wel passend onderwijs wil bieden. Maar waar let je dan op? Ik zou haar het liefste in de buurt op school houden, maar er is niet zoveel keuze. Alle scholen in de stad vallen onder dezelfde organisatie en ik ben bang voor herhaling.
     
  9. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb je hele topic niet gelezen, excusus. Mijn zoontje gaat naar een erg kleine school, een paar dorpjes verderop. Hij zit daar in een klein klasje, 9 kids.

    Daar zou je nog eens naar kunnen kijken, een dorpsschooltje. Heel veel sterkte toegewenst! ik hoop dat er snel een oplossing kan komen voor jou en je dochtertje.
     
  10. jada73

    jada73 Actief lid

    6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees dit topic nu pas. Jeetje wat een drama. De school van mijn zoon heeft in mei aangegeven hem geen passend onderwijs te kunnen bieden. De basisschool waarop hij zat is ontzettend prestatiegericht en ze hebben zwakke leerlingen liever niet op school. Ze hebben hem op geen enkele manier passend onderwijs geboden, behalve spelen met de stagiere. Na allerlei testen kwam er hetzelfde IQ naar boven als bij jouw dochter. Ook mijn zoon is heel gevoelig voor prikkels, voelde zich onveilig in de klas en kan zich absoluut niet concentreren en stilzitten. Hij zat in groep 1.

    We zijn in mei gestart met het traject en hij gaat al sinds de start van het nieuwe schooljaar naar het SBO. Ik heb een ander kind teruggekregen!
    Zijn agressie is weg, zijn obstipatieproblemen en plasongelukjes zijn ook verdwenen. Waar hij vorig jaar smoesjes verzon om maar niet naar school te hoeven is hij nu verdrietig als het vakantie is. Zet alsjeblieft door, het SBO zal haar zo goed doen.

    Wat de vorige school van mijn zoon deed was ook niet leuk, gewoon hem willen dumpen omdat hij de gemiddelden van de scores naar beneden haalde, maar ben ze dankbaar dat ze hem van school wilden hebben.

    Heel veel sterkte met dit traject en vecht door! Het is het waard.
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Achteraf ben je er alleen maar blij mee.

    Maar het is wel echt belachelijk dat het zo gaat dan Jada.
    Echt sneu. Je hoopt toch dat scholen het beste voor hebben met de mens.
     
  12. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    @ jada.. jeetje dat moet ook een heftige tijd voor jullie zijn geweest. Gelukkig zit jullie zoontje nu wel op de goede plek. Aan de ene kant is het wel fijn dat school aan heeft gegeven geen passend onderwijs te kunnen geven. Dan kan je namelijk verder. Maar de reden slaat natuurlijk nergens op.

    Hier inmiddels de juf gesproken. Ik heb alles aangegeven en ze heeft gelijk actie ondernomen. Mijn dochter moest aangeven wat ze moeilijk vond. Het extra rekenen hoeft dochter niet meer te doen. Dochter moet aangeven als iets te veek wordt. Ben alleen bang dat dochter dat niet doet. Want de juf heeft weinig tijd zoals ze zelf ook bevestigd.

    Wat ik begreep is dat dochter veel zelfstandig moet doen. Voor lezen krijgt dochter hulp van een andere leerling uit de klas. Die dit jaar voor het eerst in groep 3 zit. Ik blijf mijn twijfels houden eerlijk gezegd. Maar ik voel me nu wel een keer serieus genomen.
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Weet je meid, ik snap helemaal dat juf heel druk is met alle kindjes en dan zegt dat ze het moet aangeven. Denk dat het probleem is dat er kinderen op deze aardkloot lopen die dit juist niet doen (zo ook mijn zoon) Gewoon brutaal wezen hoor, zodra je dochter thuis dingen aangeeft mbt school meteen dit doorgeven aan juf (doe ik ook hoor)
    Dan moeten ze je maar een drampeter vinden ;):D
     
  14. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    Goedenavond,

    De afspraak met het sociaal wijkteam staat inmiddels. 11 december zullen zij aan huis komen. Hopelijk kunnen zij ons helpen.

    Aankomende woensdag een gesprek met de logopediste en ik hoop dat we samen een afspraak met school kunnen maken in onze zorgen te uiten en tot een oplossing te komen.

    We zijn nu een week verder na het wegnemen van wat extra werk. Begin van de week ging redelijk. Daarna begon haar boze gedrag weer. Vandaag kwam ze met hoofdpijn uit school. Ze haalt ook ineens rare streken uit. Het wordt eigenlijk steeds extremer. Ik wil er niet over in detail treden.
     
  15. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat vervelend dar school niet direct bereid is om de aanpassingen die nodig zijn door te voeren.
    Dit soort procedures met andere partijen duren helaas lang, ben zelf ook al een tijd bezig om alles te regelen voor mijn zoontje.
    Helaas wordt er pas ingegrepen als het echt uit de hand loopt. Vertrouw je moedergevoel en hooelijk komt er snel een echte oplossing waar iedereen aan mee kan werken.
     
  16. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83

    Ik ben er van overtuigd dat scholen wel hun best doen maar na het passend onderwijs is het voor scholen een stuk moeilijker om onderwijs op maat te bieden.
    Er zitten een stuk meer zorgleerlingen in een klas en niet alle leraren weten daarmee om te gaan.
    Ik ben het er vanaf het begin niet mee eens en heb de gevolgen ook al mee gemaakt en je moet een ijzersterk doorzettingsvermogen hebben om te komen waar je wilt zijn met je kind.
    Ik denk ook dat dit ooit wel weer een keer terug gedraaid word maar dan is het waarschijnlijk al te laat voor onze kinderen.
     
  17. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83

    Heel goed!! Let goed op je dochter en probeer zo nodig ook nog de leerplichtambtenaar in te schakelen.
    Mijn dochter had van de een op de andere dag last van schoolweigering en had ook signalen afgegeven zoals buikpijn ed.
    Vraag desnoods om een een gezin een plan, dan ga je met alle betrokken hulpverleners om tafel en word er besproken hoe verder.
    Het handige daaraan is dat je niet met dan die aan het bespreken bent en dan met die want dan gaat alles langs elkaar heen.
    Nu zit je bijv met het wijkteam, school, leerplichtambtenaar. evt logopediste en evt andere hulpverleners aan tafel.
     
  18. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ook wel, maar helaas zijn onze kinderen de dupe ervan idd.
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De mijne zit nu dan op het vmbo. Maar ik heb ook echt wel mijn portie al gehad en nog.

    Nu pas commissie passend onderwijs dat ingeschakeld gaat worden. Je loopt bij scholen op tegen muren letterlijk.

    De mijne is nu 15 en al 10 jaar problemen en is het een slecht kind is het een extreem vervelend kind NEE. Wel een met een gebruiksaanwijzing en dat is zo lastig op ( normaal ) onderwijs! Ja regels dit ja regels dat pfffffffffff. Muren muren en muren.

    Je kent je kind zelf het beste. Je bent betrokken. En laat ik nu maar ophouden want zit vol frustratie.s.

    T.s wederom sterkte. I now i now i now.
     
  20. dotje1986

    dotje1986 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    1.748
    183
    63
    @ disaro.. dankjewel voor je tips. Ik ga zeker gebruiken aangezien ik nog veel gesprekken zal gaan krijgen. Dan is aan tafel met alle hulpverleners een stuk makkelijker.

    @ elmo... jij ook al zo gefrustreerd. Ik snap het helemaal.

    Net het gesprek met de logopediste gehad. Dochter maakt minimale voortgang zoals verwacht eigenlijk. Concentratie is een groot probleem net zoals haar reactiesnelheid. Het is fijn dat mijn gevoel bevestigt is door haar. Zij maakt zich ook grote zorgen om dochter en haar schoolprestaties. Volgende week gaat ze met de ib-er van school om tafel en daar zal mijn dochter ook besproken worden.

    Ze geeft ook aan dat dochter zelf heel goed door heeft dat ze anders is dan andere kindjes. Ze is daardoor ook heel onzeker. Bang om fouten te maken.
     

Deel Deze Pagina