Kans op miskraam na echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mijngeluk1992, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik heb vorige week een echo gehad met 9 weken en 3 dagen,
    alles zag er helemaal prima uit hartje klopte ook mooi en het bewoog al heel goed.. nou ben ik nog steeds heel erg bang dat het mis gaat..
    hoe groot is de kans dat het nu nog misgaat? kan iemand mij geruststellen of juist niet?

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    De arts in het ziekenhuis zei tegen ons toen we een echo hadden met 9 weken, dat wanneer je bij +-9 weken een hartje ziet, de kans heel klein is dat het nog mis gaat.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat je met 9/10 weken nog een kans hebt van 'slechts' 5% dat het misgaat. De vk had bedoeld me gerust te stellen met dit percentage, maar mij klonk het nog steeds zo hoog in de oren, haha.
    Maar goed, 95% gaat dus goed en dat is toch een stuk meer!

4. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    5% klinkt inderdaad nog best hoor haha
    ja ze zei tegen mij dat mijn dooierzak er heel erg mooi uitzag
    moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet wat dat is :p maar dat schijnt ook goed te zijn.. hopen dat die anderhalve week snel voorbij zijn

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Ik had precies hetzelfde, de VK zei dat bij negen weken er een kans is van minder dan 1%. (en ik zat die dag op 9+0)
    Zat ik gister ochtend bij de huisarts (voor wat anders) zegt zij ook precies hetzelfde... Dat is wel fijn.

Ik heb maandag mijn 12 weken echo..... Tot die tijd blijf ik toch wel een heel klein beetje gespannen.....;)

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Ik heb het hartje ook niet gehoort..
    alleen gezien en met de angelsound kan ik hem niet vinden erg vervelend haha
    ik moet nog wachten tot 19 maart bah.. dan voor de combinatietest als ik die niet gedaan had was mijn eerste echo pas weer met 20 weken..nouja vanuit onszelf 16 weken omdat wij dan de geslachtsbepaling willen doen haha

7. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik zou me niet te druk maken.
    Echo was goed,kindje doet het goed,hartje klopt goed.
    Kans op een miskraam is echt heel klein nu.
    Klinkt hard wat ik zeg maar het kan de hele zwangerschap wel iets zijn dat het niet goed gaat maar als je zo gaat denken kun je niet genieten van deze mooie bijzondere periode uit je leven.
    Laat de angst niet overheersen en ga gewoon lekker genieten.
    Je kindje maakt het prima in jou buik!!! :)
    Niks om je zorgen over te maken!

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dit hele topic stelt mij ook gerust.Nog iets meer dan 2 weken doorbijten en dan zit ik ook in de veiligere zone :p

Deel Deze Pagina