Zwangerschapstests voor dummies!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    "Mijn vriendin is naar de huisarts voor een zwangerschapstest, maar ik geloof nooit dat ze slaagt. Ze heeft er niks aan gedaan."
    Vrij naar Bert Visscher.

    Moest mijn cyclus in september nog een beetje op gang komen, inmiddels ben ik zo goed als regelmatig: 30 of 31 dagen, niet meer en ook niet minder. We leven inmiddels in dag 34, dus ik zou moeten kunnen zien of ik zwanger ben. Het zou in ieder geval mijn vermoeidheid van de afgelopen twee weken verklaren, ik val al in slaap als ik op en neer naar de supermarkt ben geweest en het is een wonder dat ik wakker blijf op mijn werk. En mocht het nou niet zo zijn, dan heb ik de ergste PMS ooit.

    Vijf seconden over dat strookje plassen, het leek zo makkelijk. Maar onder het motto 'better safe than sorry' was ik misschien toch een beetje te lang niet naar de wc gegaan. Ik ontspande mijn blaas en werd overspoeld door de Niagara watervallen. Het strookje verstoorde de natuurlijke loop van mijn mictie en zorgde ervoor dat het over de bril, over mijn handen en over de toiletvloer spetterde. Ik schold en ik mopperde, maar nog steeds onder het motto 'better safe than sorry' hield ik het strookje op z'n plaats. Ik telde zo langzaam als ik kon tot vijf.

    Terwijl ik mjin toilet schoonmaakte, wachtte ik op de positieve uitslag. Er verscheen geen plus, maar ook geen controlestreepje. Niet na één minuut, niet na vijf minuten, en ook niet na tien minuten. Nijdig brak ik de test doormidden. Ik bekeek de gebruiksaanwijzing nog eens goed. Oké, de test werkte dus ook niet als er teveel urine overheen was gegaan.

    Ik schold nog een keer hartgrondig, terwijl ik mijn handen nog maar een keer met desinfecterende zeep waste. Nee, natuurlijk had ik geen reservetest in huis. De drogist om de hoek kan tevreden zijn: Ik heb te hard over mijn zwangerschapstest geplast en nu moet ik er nog eentje kopen. Eigen schuld, had ik de gebruiksaanwijzing maar moeten lezen. :)
     
  2. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hahha, jij bent lekker bezig geweest zeg! ;)
    Succes met je volgende test en ik hoop heel graag voor je dat die natuurlijk positief is!!!!

    doeii
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    hahaha leuk geschreven!!!
    wat een gedoe ook he die zwangerschapstesten!
    dus niet meer doen als je onwijs moet plassen haha!

    succes met de nieuwe test!!!
     
  4. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Vond ik ook, zat eerst nog te twijfelen of het geen verhaaltje was uit een boek ofzo :( haha.

    doeii :)
     
  5. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    TIP: je kunt je urine natuurlijk ook opvangen in een bekertje en dan de test er een paar seconde indopen.....
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hahahahahahahahahahahaha, zou idd zo uit een boek kunnen komen.
    Enneh, als je weer getest heb laat het ons weten he :D

    Groet kwebbel[/code]
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel succes met je nieuwe test.
    Mss best gewoon in een potje plassen en dan je test 20 seconden in je urine houden. Zo heb je de beste slaagkansen voor je test.

    Liefs kathy
     
  8. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    whahaha ik heb er smakelijk om gelachen wat kan jij heerlijk schrijven zeg !
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Je hebt in ieder geval een leuke manier om het te brengen zeg!

    Omdat zoiets soortgelijks mij ook eens was overkomen (zij het in veel mindere mate, maar ja niemand zit te wachten op urine over haar handen) doe ik het toch maar voor safe in een wegwerpbekertje.. ;)


    20 seconden? Mag toch nooit langer dan 5 Sec.??

    Dan krijg je denk ik ook hetzelfde effect dat er ook teveel urine opkomt, intrekt???

    Ik heb verschillende tests gehad, maar altijd mocht je nooit langer dan 5 sec. de test in je urine houden???

    Mischien dat er andere testen zijn waarbij je wel 20 sec moet dopen, maar ja omdat er bij mij op de gebruiksaanwijzing staat max 5 sec.

    Anders kan ze straks weer een nieuwe test halen??



    groetjes
     
  10. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    *Gniffelt

    Hopen dat het volgende keer beter gaat en dan met positief resultaat!
     
  11. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik deed het ook 20 seconden.
    en de test was prima gelukt!
    niet te veel urine gebruikt ofzo.
    denk ook dat het per test verschilt
     
  12. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    hahahaha heerlijk herkenbaar!! :)

    Als je de urine opvangt in een bekertje, dient deze langer te worden ondergedompeld dan als je het staafje direct in je urine straal houdt...

    Staat in ieder geval op de gebruiksaanwijzing van de inmiddels al diverse testen die ik gehad heb....

    Groetjes Mona
     
  13. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hahaha....
    ik kwam niet meer bij toen ik je verhaal las...
    tis een beetje herkenbaar zelfs hihi
    alleen mijn wc lamp was kapot.
    wc zit vlakbij de buitendeur,
    dus had de deur maar op een klein kiertje gelaten.
    nou ik had dus overal geplast behalve op het test staafje hahahaha
     
  14. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Alvast een wijze les voor als ik er aan toe kom om te testen!!

    Deze ga ik in gedachten houden... :)

    Marian
     
  15. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Wie denkt dat in een potje plassen veel makkelijker is dan over een staafje plassen, die heeft waarschijnlijk meer controle over d'r blaas dan ik. ;) Maar de gebruiksaanwijzing van Kruidvat zei gelukkig ook dat het goed was om in een potje te plassen en dat het teststaafje er dan (inderdaad) 20 seconden in moest blijven.

    Ik was onderweg van de drogist naar huis in ieder geval niet begonnen met menstrueren, dus speciaal voor de test ontsmette ik een leeg salsa-potje. Ontsmette, ja, want ik had geen zin in een volgende verknalde test omdat er toevallig een paar tomatenmoleculen waren achtergebleven, of omdat chilipeper dezelfde chemische samenstelling bleek te hebben als hCG ofzo. "Schat, je wordt vader van een paprika." Nee, dat wilde ik mijn lief niet aandoen.

    Het potje stroomde bijna over. "Vermijd overmatig drinken voorafgaand aan de test," waarschuwde de gebruiksaanwijzing nog, maar ik ben opgevoed door een nierpatiënte, ik ben geprogrammeerd om altijd veel te drinken. Behoedzaam telde ik tot twintig. Ik schoof de dop terug over de teststaaf, ik gooide mijn salsa-potje leeg in de wc, ik trok door en ondertussen telde ik tot 60.

    Deze keer had ik alles goed gedaan, deze keer ging de test lukken. Met mijn ogen dicht zocht ik de test. Eén oog open... Zag ik daar een blauwe streep? Ja, in het controlevenster wel. De test was geslaagd, en ik wist nu zeker dat ik... niet zwanger was...

    :confused:

    Niet zwanger? Belachelijk! Mijn lief en ik hebben de hele vruchtbare periode als konijntjes... En waar bleef mijn menstruatie dan? Hm? Nou? Nou? En als die test 99% betrouwbaar is hè, waarom zou ik hem dan per se moeten geloven? 99% klinkt mij hartstikke onbetrouwbaar in de oren. Ik weiger!

    :(

    Uhm... Nou ja, volgende cyclus beter. ;)
     
  16. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Indien je tegen eind deze week nog niet ongesteld bent, kun je nog eens opnieuw testen.
    Ik blijf duimen voor je!
     
  17. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hey belle
    mischien inderdaad nog iets te vroeg?!?
    Ik zal voor je duimen.
    Ik herken duidelijk dat je denkt hoe kan dat nou...
    Ik zei vorige maand uit kwaadheid tegen me man.
    ``dan hebben we voor niks heel de maand liggen ne*k*n. en 500 keer me nest verschoond.
    (het woordjen ne*k*n noemen we hier neushoorns zoeken aangezien we hier er 1 hebben lopen met grote oortjes)
    maar meid je kan geweldig een verhaal neer tikken.
    gr. peetje
     
  18. sim

    sim Niet meer actief

    hahaha, je kunt inderdaad mooi schrijven! geweldig! ik hoop dat je met je volgende test meer geluk heb en voor alle moeite in elk geval een dikke plus! heel veel succes met de volgende test (en dan bedoel ik de uitslag natuurlijk!)

    liefs sim
     
  19. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik vind het geen straf hoor, het moeten benutten van de vruchtbare periode. Maar ik had zo graag...

    Hey, bedankt voor het meelezen en voor de support, lieve vrouwen. Ik vind het leuk hier. :D
     
  20. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hahahaha ..men wat ben jij een figuur ...heb dus echt helemaal in de stuip gelegen ;) had uit een show van bertje vischer kunnen komen ( welke ik helemaal geweldig vind)...anyway wel balen dat ie negatief is zoveel in geinvesteerd en dan dat .....heel veel suc6 met de volgende ronde ....
    greetz asjuh
     

Deel Deze Pagina