Hoi dames, Even een vraag over mijn dochter van bijna 11 maanden. Sinds gisteren wil ze ineens 's ochtends niet meer naar bed terwijl ze dat daarvoor altijd met veel plezier deed. Ze bleef maar brullen, net zolang tot ik haar uit haalde ik merkte daarvoor eigenlijk al dat ze helemaal geen moeheidssignalen had zoals bijvoorbeeld in oogjes wrijven (dat doet ze altijd als ze moe is). Pas na de lunch wilde ze slapen en toen heeft ze 2 uurtjes geslapen. Daarna weer heel vrolijk en fit tot ze 's avonds naar bed ging. Vandaag weer precies hetzelfde. Zou het kunnen dat ze toe is aan 1 middagslaapje? Is ze daar niet nog veel te jong voor? Wat vinden jullie? Alvast bedankt! Groetjes, Rus05
Mijn zoontje was ongeveer 11 maanden en 2 weken toen hij overging op een slaapje overdag. Gemiddeld genomen gaan geloof ik de meeste kinderen rond hun eerste verjaardag over naar 1 slaapmoment overdag. De ene is wat vroeger, de ander is wat later....zij geven zelf wel aan als zij er toe aan zijn. Gewoon de signalen van jouw dochter opvolgen (het kan zijn dat er nog eens een ochtend bij zit dat zij wel naar bed wil in het begin).
Mika slaapt sinds hij 9 maand is 1 slaapje van 2,5 uur.sinds hij 1 slaapje doet slaapt hij van 19.15 tot 8.30 -9.00...
Mijn zoon doet ook al vanaf 6/7 maanden 1 grote slaap in de middag. Hij slaapt klokje rond in de nacht en soms nog langer. Hier slaapt hij 20/8 en van 13-15.30/16u
Mn dochter ging met 6-8 mnd over op 1 slaapje, met 18mnd sliep ze helemaal niet meer overdag. Kan dus makkelijk, elk kind en elke dag is anders.
Mijn kleine man slaapt sinds zijn geboorte heel slecht overdag.. Nu sinds een maand of 3 slaapt hij ineens smiddags, maximum 2 uur! En sinds een week slaapt hij ineens in de ochtend nog een uurtje erbij!
Hier wisselt het nog. Bij 9,5 maand heeft hij een keer een week maar 1 slaapjes gedaan. Daarna weer over naar 2. En nu steeds vaker weer 1 slaapje. Ik volg zijn behoefte..
Hij heeft het hier een paar weken met 1 slaapje gedaan maar zit sinds deze week weer op 2 slaapjes, moe is moe en wakker is wakker...
Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik vraag me af waarom je je er druk om zou maken als je kleine het er blijkbaar gewon super goed op doet. Geen enkel kind is er toch een uit het boekje en ieder kind doet alles op zn eigen tempo. Gewon lekker je kindje volgen. Ze regelt het blijkbaar perfect!
Mijn dochter sliep vanaf een maand of 6 nog maar 1x per dag (en dan ook de hele middag van 1 tot 4) Nu is ze de middagslaap aan het inkorten... met een beetje mazzel slaapt ze 1,5 tot 2 uur, maar het is eerder 45 min. / 1 uur.... Ze schijnt er genoeg aan te hebben, dus ik doe er verder ook niks aan hoor... 's Nachts slaapt ze meer dan de klok rond. Dus ze pakt haar slaap wel.
Hier ook een kindje dat vanaf 11 mnd nog maar 1 slaapje doet. Volgens ons CB is het gemiddelde om over te gaan na één slaapje 12 mnd, dus als je het zo bekijkt is het helemaal niet zo raar. Gewoon lekker in meegaan.
hoi rus, mijn zoontje is nu bijna 9 maanden, en heeft ook maar 1 slaapje.. Nu moet ik zeggen dat ik hem op houd tot ongeveer 12 uur. omdat we anders (voor mijn gevoel) te laat aan de boterham zitten (half 2) Hij slaapt nu iedere dag van +- 12 tot +- 15.30 Dus ik zou me er niet te druk om maken, op een gegeven moment gaan ze na 1 slaapje meis..
Het kan zijn dat ze eventjes minder slaap nodig heeft, maar zodra er een groeispurt aankomt of ontwikkeling dat ze dan wel weer 2 keer naar bed wil. Geen probleem toch? Goed kijken naar je dochter dan komt het helemaal goed!