Mijn vader is twee weken geleden geopereerd aan slokdarmkanker. Toen werd ons verteld dat de tumor die verwijderd is, onderzocht gaat worden door de patholoog om te zien of de snijranden schoon zijn. Nu belde mijn vader net uit het ziekenhuis dat de chirurg op ronde langs geweest was en dat hij vanmiddag graag in samenzijn met de familie de uitslag wil bespreken. Is het normaal dat de familie hierbij aanwezig moet zijn, of betekend dit slecht nieuws??? Bah, heb een knoop in mijn maag als ik er al aan denk... Wie heeft ervaring hiermee?
gelukkig geen ervaring mee, maar wil je sterkte wensen.. Ik duim voor goed nieuws, maar dat ze de uitslag in samenzijn van de familie wil bespreken zou mij ook geen goed gevoel geven hoor. Maar misschien is het de normale gang van zaken.
Ik heb geen idee, maar zou hier ook de kriebels van krijgen. Hopelijk onterecht en krijgen jullie straks gewoon goed nieuws. Sterkte!
Slokdarm kanker is als ik zo eerlijk mag zijn in ongeveer 90% van de gevallen niet te genezen. Jou gevoel in dit gesprek zou heel goed het juiste gevoel kunnen zijn. Helaas heb je pas echt antwoord na het gesprek. Heel veel sterkte met je vader!
tussen slecht en goed zit ook nog een stuk... Dat ze de familie erbij vragen betekend naar mijn idee dat het iets meer is dan simpelweg het is 'goed' - dus meer info en dan is het prettig dan iedereen het gelijk hoort van de arts. Sterkte vanmiddag en zeker ook nu met de spanning!
Mijn moeder is geopereerd in maart aan nierkanker. Helaas in april overleden. Familie gesprekken zijn tegenwoordig een standaard gesprek in het ziekenhuis met zulke patiënten. Dit hoeft niet altijd negatief te zijn. Vaak is het bespreken van de behandeling en eventueel bijkomende zaken.
Helaas geen ervaring met slokdarmkanker, maar wel met melanoomkanker en daar bleek ons voorgevoel te kloppen. Wel een kanttekening dat je gevoel in zulke gevallen al snel de negatieve kant op gaat. Succes; hopelijk valt alles mee
ik wilde je gewoon even heel veel sterkte voor vanmiddag wensen. Toen mijn moeder behandeld werd hadden wij als gezin de afspraak gemaakt dat ze nooit alleen was met belangrijke gesprekken. eigenlijk dus geen idee wat er daar normaal was.
Wil je als eerste heel veel sterkte wensen! Ik kan begrijpen dat je het gevoel krijgt dat het geen goede uitslag is omdat de familie erbij moet zijn, maar het kan ook zijn dat jullie erbij moeten zijn omdat er misschien veel informatie bij komt kijken. Als er dan meerdere mensen aanwezig zijn, dan kan iedereen een deel van die informatie onthouden zodat jullie samen altijd weten wat er precies besproken is.
Dank voor de reacties. Vader belde net dat het gesprek pas om 17.20 uur is. Dat wordt nog een lange middag... Het herstel verloopt niet helemaal soepel. Telkens lijkt er weer iets bij te komen. Door COPD willen de longen nog niet goed zelfstandig functioneren, dus krijgt hij nog zuurstof ondersteuning. Door hartproblemen slaat z'n hartslag onregelmatig. Daar komt nog een cardioloog voor kijken. Maar woensdag mag hij wel met ontslag waarschijnlijk. Had toch liever dat hij nog wat langer in het ziekenhuis zou herstellen...
Toen de artsen de uitslag van mijn moeder wilden bespreken wilden ze inderdaad dat de familie aanwezig was. En helaas was het geen goed nieuws Ik wens je (jullie) heel veel sterkte en hopelijk heeft de arts goed nieuws.
hier redelijk nieuws, dat de chemo aansloeg, maar ook werd er duidelijk gezegd dat het nog lang niet over is, toen mijn ma met leukemie in t ziekenhuis lag. maar al met al is het een onzekere tijd. heel veel sterkte, hoop dat het een goed gesprek is.
is per arts anders , is meestallllllll niet zulk goed nieuws , maar dit zeg ik voorzichtig dan wens jullie veel sterkte voor de komende dag wat het resultaat ook mag zijn xx
Mijn schoonmoeder kreeg onlangs de uitslag na de operatie en hierbij hoefde geen familie aanwezig te zijn (goede uitslag). Ook het tijdstip (17.20 uur) vind ik erg laat, dat is na dat alle patiënten zijn geweest en een arts meer tijd heeft. Ik wil je dus niet bang maken, maar ik zou toch van het negatieve uitgaan Sterkte!
Ik wil je heel veel sterkte wensen, mijn moeder is ook geopereerd (buismaag gemaakt) en alle snijtanden waren schoon echter is ze helaas alsnog overleden door bloedingen (maar dat is een zeer zeldzame complicatie hoor dus daar geen zorgen over maken, ze had ook koorts enzo en daarvoor 2 weken op IC gelegen) Ons mam haar hart sloeg trouwens ook steeds op hol schijnt vaker te gebeuren na deze operatie maar stabiliseerde thuis wel! Ons mam was helemaal genezen verklaart dus maakte het extra wreed dat ze alsnog overleed 😢 5/6 weken na haar operatie...