consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Vanmorgen was ik voor de eerste keer met yoshua op het cb, wat een gezeur gelijk. Eerst moest ik al een kwartier wachten tot ik hem mocht meten en wegen (en dan zeggen ze dat je 10minuten van te voren aanwezig moet zijn) en toen had de arts ook nog eens haar spullen niet op orde. Yoshua was bij zn geboorte 4210gr en 52cm, een flinke man dus. Nu was hij 5040gr en 58cm. De lengte klopt niet want hij lag niet niet goed met zn hoofd en zn tenen lagen als een ballerina. Nu vond de arts dat hij te hard groeide en dat zn nachtvoeding er maar af moest. (Nadat ze eerst dacht dat ik hem teveel voeding gaf) Hoe ik dat moet gaan doen heeft ze me niet echt duidelijk gemaakt. Hij krijgt nu 7flessen van 90+3 dus eerder weinig dan teveel. (Volgens diezelfde arts. Snap je het nog) Hij zag er ook niet baby achtig uit doordat het zo'n beer is. (Haar woorden) Hij krijgt een echo voor zn heupjes ivm met groeistoornis en heupproblemen bij mn man, maar ze vond dat de vk (die dat geopperd had) maar overdreef en als wij dat wilde we de verwijzing maar met haar moesten regelen.
    Ik heb alles maar aangehoord en ben weer gegaan, maar nu ik thuis ben heb ik er wel een beetje een naar gevoel bij. Het feit dat ze mijn baby niet baby achtig vind doet me pijn. Het is hoogstwaarschijnlijk mn laatste baby en daar wil ik van genieten en dan krijg je zo'n opmerking. Alsof ik niet weet dat hij groot is, maar daarmee is hij nog steeds een kleine baby voor mij.
    Bah, moest het ff kwijt.
    Straks maar ff puzzelen met zn voeding. Ben blij dat het mn 3de kindje is en niet mn eerste anders had ik toch wel in de stress gezeten over hoe ik het moet gaan doen.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.354
    113
    Pff, ja heel erg, zoals ze soms kunnen zijn. Ik had 2 grote baby's, 5 kilo bij de geboorte en kreeg ook te horen dat ze niet babyachtig waren, nou voor mij wel, klaar. En het waren ook baby's.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb t ook gehad en nog... mijn jongens waren al ruime 8 ponders bij geboorte en me meisje bijna 8 pond... ik heb het altijd in de wind geslagen en er ook alleen geweest voor de prikken,want het is ook nooit goed. Ze eten hier gezond en met regelmaat,ik heb gewoon grote kinderen ;)
    Probeer je niet teveel er van slag door te laten raken en geniet van je mooie kindje,succes!

4. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ene oor in, andere oor uit. Ik vertel tegenwoordig niet alles meer tot in detail. "Hoe gaat de borstvoeding?" Goed. "Om de hoeveel uur?" Op verzoek, geen idee. "Hoe gaat slapen?" Nog steeds bagger overdag, maar we zeggen: Goed.

En alle baby's zijn babyachtig, waar heeft ze het over...

Niks van aantrekken meid!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou niet gaan sleutelen aan zijn voeding hoor! Hij was bij zijn geboorte immers al vrij groot, dus als hij tevreden is met de voeding die hij nu krijgt, zou ik het mooi zo laten! Hij heeft dit gewoon nodig. Straks wordt je baby onrustig, omdat hij minder mag eten en zijn eetschema door jou wordt omgegooid, terwijl baby's dat heel goed zelf kunnen regelen.

Het zijn ADVIEZEN. Niet iets wat je verplicht moet gaan doen. Bovendien moet je kindje volgens het CB gemiddeld zijn blijkbaar. Alles moet precies zo als in hun boekje staat. Alles wat daarvan afwijkt, wordt meteen als niet goed gezien. Terwijl bijna geen enkel kind gemiddeld is!

Hier ook altijd ja en amen gezegd. Mijn kinderen doen het goed, dus ik had geen behoefte aan gezeur.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.354
    113
    Hier kreeg ik trouwens te horen met 6 weken dat mijn zoontje op dat moment maar 5 kilo mocht wegen (wat hij dus bij geboorte al woog)! niet naar luisteren dus.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Niet naar luisteren!

Wat Be Happy zegt, als het nu goed gaat, niet sleutelen aan de voeding. 7x 90/3 klinkt heel netjes voor een baby van deze leeftijd. En ook een 'baby-beertje' is een baby!

Ondanks dat zij het niet nodig vindt, zou ik zelf wel graag die echo willen. Heb je die ook bij je andere kinderen gehad?

Je hebt de ervaring van 2 oudere kindjes, je hoeft niet naar het cb. Het is een recht, geen plicht.

Luister naar je eigen intuitie!

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.261
    23.369
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens!

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij mn andere kids geen heupecho gehad maar nu andere woonplaats dus andere vk en die vond het wel verstandig.
    Wbt voeding. Ik ga zeker niet minder geven want dat gaat hij niet accepteren. Zat zelf te denken om overdag iets meer te geven en snachts wat minder en dan kijken wat hij doet. Wil hij snachts nog gewoon 90 krijgt ie het gewoon. Mn dochter en zoon sliepen met 8weken door dus ik houd rekening met minimaal 8weken en anders langer en komt het ook goed.
    Ik heb inmiddels geleerd dat ik beter naar mn kinderen kan kijken dan naar de "regeltjes"

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hier is die echo ook standaard als je een risicogeval bent. Mijn dochter heeft dit ook gehad. Verwijzing krijg je gewoon via de huisarts, dus daarmee hoef je echt niet bij het cb te zijn.

Ze vinden ook dat mijn dochter een fles minder moet krijgen. Dan zit ik met een krijsende baby van de honger en geen nachtrust. Daar luister ik dus echt niet naar. Bij borstvoeding kunnen ze tenslotte ook niet zien hoeveel een kindje binnenkrijgt.

CB is er voor adviezen, maar die gaan meestal het ene oor in, andere oor uit. Ik filter gewoon wat ik wel nuttig vind en wat niet

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    4 weken en dan de nachtvoeding al stoppen?! wat vroeg zeg! Lekker doen wat je moedergevoel zegt en genieten van je mooie man!

12. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Lekker laten gaan hoor :)
    Alsof je een kind kan opleggen dat ze 's nachts niet meer wakker mogen worden...
    Wat betreft die opmerking over dat het geen baby-baby is: Volgens mij zijn wij moeders ook wel erg gevoelig voor opmerkingen die je negatief kan inkleuren. Ze heeft het vast niet slecht bedoeld.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    En om dit soort dingen ga ik met onze derde dus echt alleen maar voor de vaccinaties....

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou totaal niets gaan puzzelen met z'n voeding: hij krijgt idd minder dan hij zou mogen, maar groeit daar dus goed op. Lekker zo laten dus, daar hoef je dan echt niets in aan te passen.
    Dat het geen baby-baby is: tja, dat is toch ook wel zo? Mijn oudste was 4330 bij de geboorte en zat met 6 weken in maat 62.... ook zo'n beer van een kind. Dat een ander dat (ook) constateert, is gewoon een feitelijke vaststelling dan, geen waarde-oordeel, (alhoewel ik snap dat je in de totale context dat er wel van maakt).

Ene oor in, andere oor uit. Lekker gaan voor wegen, meten en prikken en verder niet :)
    Die verwijzing regel je gewoon lekker via VK of huisarts. CB is totaal niet kundig als het om medische aangelegenheden gaat, dus ik zou die discussie ook echt niet met ze aangaan.

15. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ooo pfff... Heel herkenbaar! Hier ook een grote dame bij geboorte die ook lekker groeide. Ik kreeg ook dat advies... Ik heb er toen voor gekozen om het niet op te volgen. Hoe langer ik erover nadacht hoe meer ik er de kriebels van kreeg! Zeker als ze nog zo klein zijn!!!
    T 2e consult groeide ze nog steeds teveel... Dus moest ik water gaan geven 1-2keer per dag ipv voeding.... Ik zeg braaf ja hoor, maar doe wat voor mij goedvoelt.
    We zijn ons eigen weg gegaan wat dat betreft, snacht een fles als t nodig was en overdag proberen om een beetje ritme aan te houden. Ging hier prima. Dl liet eigenlijk vanzelf flessen vallen.

16. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    Gewoon je gevoel volgen hoor! Stom cb... Als er hier hopelijk ooit een 2e komt en ze gaan weer zeuren over de lengte (dochter was 54 cm bij geboorte) dan weet ik mijn antwoord al: "Ja wij vinden haar ook erg lang, hoeveel cm zou het schelen denkt u als we de voeten eraf halen?" Ik ben nu al benieuwd naar het gezicht van de arts ;)

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ah, het cb en voeding... Ik verdenk ze er bijna van dat je niet of nauwelijks melk geeft. Het lijk wel alsof het cb een soort weight watchers is geworden. Het gaat daar alleen nog maar om het gewicht van je kind.
    Ze zien, denk ik, het liefst magere baby'tjes

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, nee hoor, dan krijg je ook commentaar ;)
    Ze lijken gewoon altijd ergens commentaar op te willen leveren... maakt niet uit of je kind dik of dun is, rustig of druk... er zitten gewoon nogal wat types op het Cb die erg nodig hun expertise tentoon moeten spreiden en juist daardoor laten zien hoe weinig ze eigenlijk weten... :(

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.417
    10.346
    113
    Wat vervelend! Maar goed dat je al veel ervaring hebt. Over het algemeen hadden we een goede cb.ze wisten alleen niks van verborgen reflux vroeggeboorte hielden ze geen rekening mee en je moest vroeg beginnen met groente en brood.

Het was onze eerste en we hebben veel zelf opgezocht/ ondernomen en naar ons zelf geluisterd. Uk huilde of sliep moet zeggen hij schreeuwde alles bij elkaar en trok zich krom.dat hoorde er allemaal bij was niks aan de hand.

Gelukkig dacht de huisarts er anders over en was het met ons eens.na 6 maanden medicatie ging het goed.

Door verhuizing nieuwe cb dus ben benieuwd.

Luister dus naar je zelf en kijk welke adviezen je wel kunt gebruiken soms zeggen ze wel wat nuttigs.

20. Suuzzzz

Suuzzzz Lid

6 okt 2013
    49
    0
    0
    Ik noem het niet voor niets het consternatiebureau ;)
    Ene oor in, andere oor uit. Jij weet als geen ander wat het beste is voor je kindje, hou daaraan vast :)

Deel Deze Pagina