Het tandenpoetsen-drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babbel81, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag Dames,

Wie heeft voor ons nog een goede tip?
    Het tanden poetsen is bijna niet meer te doen, hoofd wegdraaien, op tandenborstel bijten, je hand wegtrekken. Zelf doen werkt niet.

Hij heeft inmiddels al aardig wat tanden en 2 kiezen, dus wil het graag bijhouden, maar is dus bijna onmogelijk

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op mn werk deden we met een jongetje die niet wilde tandenpoetsen het zo. We zetten hem op een stoel en zette dan het liedje op van dirk scheele - we gaan tandenpoetsen. En poetsen maar.
    Werkte echt supergoed
    binnen no time was de strijd over en was het wat leuks geworden. Misschien heb je er wat aan!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    En als hij nadat jij hebt gepoetst ook zelf even mag poetsen?
    Werkt dat niet?

4. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier hadden we vanalles geprobeerd maar ze wilde niks. Toen was ik het op een gegeven moment zat en heb net zo lang gewacht tot ze haar mond goed open deed. Steeds als ze 'm dan weer dichtdeed wachtte ik weer. Het duurde behoorlijk lang en mevrouw was het er niet zo mee eens maar ik vind tanden poetsen wel heel belangrijk. Nu doet ze haar mond open en mag ik even poetsen. Net lang genoeg.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kin vasthouden
    Baby tv
    Papa dansje uitvoeren
    In bad doen
    Zelf laten poetsen

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat was hier ook altijd een drama maar sinds wij deze tandenborstel gebruiken, soort electrische tandenborstel trilt heel zachtjes en zit zelfs een lampje in, is het tandenpoetsen een groot feest, ze vind het geweldig en kan alles goed poetsen!

Elektrische tandenborstel voor baby's Baby Toothbrush

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Wat hier goed werkte is samen tandenpoetsen. Ik ging zelf mijn tandenpoetsen en dochter deed vrolijk mee met haar eigen tandenborstel. Als ik klaar was zei ik tegen haar dat ik eventjes ging kijken of zij het ook goed had gedaan en deed nog eventjes snel de tandenborstel erdoor om het zo maar te zeggen. Daarna mocht ze ook bij mij controleren.

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, hier ook een schurkje als het gaat om tandenpoetsen.
    Mijn man moet me ook echt helpen, anders gaat het niet.

mijn man houdt zijn handjes vast, gromt in zijn buik en maakt hem aan het lachen. Ook zeggen we zeer regelmatig "WHAAH", hij doet dan mee en kan de tandenborstel er weer in.
    Ik poets altijd en hou zijn hoofdje stevig vast.

Het is niet leuk, maar zelf ervaart mijn zoontje het niet als een drama. Al die positieve aandacht vind hij erg leuk, hij huilt ook nooit en moet altijd lachen. Tja, zijn avondmomentje zeg maar.

Maar, ik vind het niet om te lachen, kan niet eens in mijn eentje zijn tanden poetsen...

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt voor alle tips!!

Ik ga zeker naar de elektrische tandenborstel kijken( wist niet dat hij bestond)
    Afleiden lijkt niet de helpen...al ga ik zeker mijn man een dansje laten doen( al is het maar om mezelf te laten lachen:p:D)
    Ik ga ook op zoek naar het liedje, kende ik ook niet.

Hoop dat het gaat verbeteren:)

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik zie bij de beschrijving van 2 tot 5 jaar...maar jullie gebruiken hem nu dus al?

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier was het ook een flink drama, maar door de doorkomende kiezen deed poetsen ook pijn. Inmiddels gaat het beter, hij mag van mij eerst zelf poetsen. En dan vraag ik hem een paar keer of hij klaar is met poetsen en dan geeft hij de tandborstel aan mij en mag ik poetsen. Hij gooit zijn hoofdje tegen mijn schouder aan (ik heb hem altijd op schoot) en doet zijn mondje open en dan kan ik net lang genoeg poetsen.
    Wat hij ook erg leuk vind is poetsen voor de spiegel.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    ja dat staat er inderdaad bij maar wij gebruiken hem inderdaad nu al. Het is echt maar een heel klein super zacht borsteltje, zachter als de baby tandenborstel die je in de winkel koopt en heel klein.
    Lampje erin en trilt heel zachtjes echt niet te vergelijken met de electrische tandenborstel die wij gebruiken.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    We houden hem samen in de houdgreep, dan gaat die huilen en kan ik er goed bij. Klinkt echt heel cru maar het moet toch gebeuren.. Sylvano is trouwens 20 maanden..

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat was hier ook altijd zo, totdat ik die electrische tandenborstel ging gebruiken voor baby's. Het tandenpoetsen is een groot feest hier en gebeurd hier al lachend nu :) wereld van verschil!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vroeg me al af of er zoiets bestond ik ga googlen !

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Moet je even kijken op pagina 1 van dit topic daar heb ik de link geplaatst van waar ze die verkopen. Er staat bij van 2-5jaar maar het is een heel klein en super zacht tandenborsteltje, super fijn!

17. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Heb inderdaad veel positieve dingen gelezen over een electrische tandenborstel bij een Dreumes! Moet inderdaad goed werken.

Wat bij ons ook wel verschil maakte was van de gewone Elmex kids tandpasta voor baby's naar de Prodent kids 0-5 jaar. Daar zat net een wat ander smaakje aan wat beter ging.

Hier is het ook vaak nog wel drama het tandenpoetsen, maar het moet gewoon. Er zijn wel meer dingen niet leuk in het leven en als hij een gaatje zou krijgen is het voor hem nóg minder, dus ik vind goed poetsen wel belangrijk. Nou laat ik het wel vaak door manlief doen ;) hihi.

18. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben en was ik daar toch wel streng in; tandenpoetsen moet gewoon. Dus ik haal alles uit de kast om te zorgen dat ze haar mond open houdt zodat ik kan poetsen, maar vaak resulteerde het toch even in een houdgreep... Inmiddels is ze 2 en gaat het heel goed, ze wil zelf een knuffel vasthouden in 1 hand en ik mag dan poetsen, daarna poetst ze nog even zelf.

19. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hier is het ook een drama.. heel even doet hij zijn mond open (en dan ben ik hem al complimenten aan het geven :D) dan zuigt hij de tandpasta op (dus hij vind het wel lekker..) en dan gaat zijn mond op slot.. met geen mogelijkheid mag ik dat bij hem doen.
    Dan wil hij hem zelf vasthouden en bij mij mijn tanden poetsen (hij weet dus verrekte goed wat ermee moet gebeuren, die prengel haha). Ik ga eens kijken voor die electrische baby tandenborstel.. misschien is dat wel wat voor Levi!

Ik wil absoluut niet dat het te geforceerd wordt.. wil er geen drama van maken.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Hij poetst mijn tanden (auw...) en ik die van hem

Deel Deze Pagina