Ik heb mn dochter al een paar keer stukjes brood geprobeerd te geven maar meteen bij de eerste hap begint ze zo vreselijk te kokhalsen en te hoesten dat ze helemaal donkerrood aanloopt, en soms ook nog de fruithap van 10 uur eruit spuugt. Ook al geprobeerd te soppen in melk maar dan wil ze het totaal niet eten. Normaal zou je dan denken, dan geeft je toch geen brood? Maar dit gaat dus al ruim 6 weken zo, zonder verbetering. Nu merk ik dat ze dr fles tussen de middag niet meer zo graag wil, laat makkelijk de helft staan maar gaat me vervolgens wel mijn brood uit de mond zitten kijken. Net dus na de halve fles op begint ze weer te draaien en te mieren, zelfde verhaal weer, dus ik denk, het is al weer bijna een week geleden, laat ik het brood maar weer proberen, ze pakt een stuk, propt t in dr mond, begint te kuchen en te kokhalsen en ja hoor, daar komt die halve fles me weer tegemoed. Bah zit ik dus met een vieze baby, vieze broek, vieze keuken en allebei nog steeds een lege buik. Soms probeer ik als tussendoortje smiddags een soepstengel, maar dan krijg ik hetzelfde. Het begint met sabbelen, maar zodra er een stuk afbreekt gaat het mis... pfff, ze is morgen 8 maand, en krijgt dus alleen nog maar melk en gepureerd eten, wat doe ik nu verkeerd? Of is ze gewoon geen brood-eter?? maar wat moet ik haar dan te eten geven? Ze kan toch niet altijd gepureerd blijven eten, ze heeft 3 tandjes, ze zal toch moeten leren kauwen, maar waarmee???
Ik zou allereerst fruit en groente ook in stukken gaan aanbieden. Brood is nu het enige dat ze in stukjes krijgt en dat is ze helemaal niet gewend. Als ze al geleerd heeft goed te kauwen en zelf af te happen bij fruit en groente heb je grote kans da thet brood ook beter gaat. Laat haar anders een beetje op een korstje sabbelen en stop geen stukjes in haar mond. En geen brood in melk soppen, daar verslikken ze zich nog makkelijker in. Lust ze wel pap?
pap heb ik ook geprobeerd, in de ochtend, maar toen werd ze elke keer boos omdat ze eigenlijk de fles wou. Daar wil ik na de vakantie, over twee weken weer mee beginnen om sochtend pap te gaan eten.
Je zou ook smiddags pap kunnen geven? Bijvoorbeeld eerst een halve fles en dan de rest met pap. Ik zou me niet te druk maken over het brood en de soepstengels, ze is ee duidelijk nog niet aan toe.
Gaat ze ook kokhalzen als je het stukje brood in haar "wangzak" doet? Ze weet er waarschijnlijk nog geen weg mee. En liever brood van een dag of 2/3 oud niet te vers, is namelijk moeilijker om te leren eten.