uitslag nekje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by NikkiF, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Kennen jullie het "probleem", die lekkere huidplooitjes in het nekje van je lekkere mollige baby ? Als ze een beetje spugen loopt het meteen daar tussen en als ze het warm hebben is het snel vochtig. Kortom, die plooitjes raken geirriteerd, wat je ook doet.

Wat smeren jullie daar dan op, of wat doen jullie ermee ? Het CB zei Bepanten, maar dat helpt niet echt. De HA gaf me Hydrocortison, maar dat vind ik ook meteen heftig ...

Wie heeft de gouden tip ?

Groetjes,
    Nikki F

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Je probleem ken ik maar de oplossing heb ik helaas niet dus ik lees even mee :)
    Voel me er wel eens opgelaten bij. Laatst kreeg ik al van iemand de opmerking dat ik hem niet goed zou afdrogen!! Nou sorry, dat doe ik juist wel. Meerdere keren op een dag zelfs maar het blijft snel geirrteerd. Soms smeren we er sudocreme op maar ik heb niet het idee dat het veel helpt. Ik laat hem veel op zijn buik liggen waardoor er minder plooien zijn en er lucht bij kan. Maar ondanks dat blijft het rood.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ja, precies, goed afdrogen doe ik ook en als ze spuugt let ik er extra op dat er geen nattigheid tussen blijft zitten.

Ik vind die hormonenzalf wel erg heftig om te smeren ... ik moet woensdag naar het CB, daar anders ook nog eens vragen. Ik heb de vraag ook gesteld aan de kraamverzorgster op dit forum. Ik hoop dat mensen goede tips hebben.

Groetjes,
    Nikki F

4. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Goed schoon en droog houden en likje vaseline helpt hier ook goed. het blijft wel rood maar zolang het er niet slecht uitziet is het volgens mij ook niet zo erg. Als ze groeien trekt het vanzelf bij. (of klinkt dat nu wel erg makkelijk??:D) En verder niet teveel aan doen. Zou inderdaad voorzichtig zijn met hormooncreme of zoiets. Lijkt me niet goed om daar om die reden al mee te beginnen.

Ik smeer hier droge/schrale plekjes ook veel in met vaseline intensive rescue. Dat houd meer vocht vast in de huid en dat werkt echt super. Al is het voor elke baby ook weer anders, dus blijven zoeken, helaas...

5. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Emma heeft dit ook heel erg gehad (niet zo raar gezien d'r gewicht haha) en ik heb wel de hormoonzalf gebruikt. Vaak twee of drie dagen (heeeel dun smeren) en dan weer verder met bepanthen of sudocreme. Was hier het enige dat werkte...

6. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    meteen met water spoelen als ze gespuugd hebben en droogmaken.( liefst met wat olie erin ) verder zorgen dat ze het wat minder warm gaan krijgen. als het nekje regelmatig klam is hebben ze het gewoon te warm. ik zou ook niet direct hormoon zalf gaan smeren. wat ook goed helpt als de uitslag kapot gaat en niet meer weg wil is fucitalmic creme (ik weet niet of het goed schrijf maar je moet het toch van de dokter krijgen dus...) nu lars zo kwijlt houden we hem een hele dag een slap aan die regelmatig ververst wordt want anders wordt alles ook klam en vochtig. en katoenen kleding aangeven dat ademt. en nagaan of ze misschien reageren op de produckten die je nu gebruikt. van zwitzal gaan mijn handen bijv. helemaal kapot en van natusan niet. gewone vaseline zonder iets erin verminderd irritatie ook.
    dat is wel zo'n beetje wat ik nu op het moment aan tips kan verzinnen.

succes ermee.

7. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Hier ook gehad en wij deden er zwitsal poeder op, even wrijven zodat het niet gaat klonteren. Zou met hormoonzalf ook voorzichtig zijn.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb balneum creme gebruikt en elke dag gewassen met vettende olie. Meer kun je niet doen.
    Mijn zoontje had het heel erg, maar het trekt vanzelf ook weer weg (dat is mijn ervaring tenminste) omdat ze ook minder gaan spugen als ze ouder worden.
    Hormoonzalf zou ik niet aan beginnen voor wat uitslag.

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties ! Ben benieuwd of ik bij het CB nog meer hoor ...

Groetjes,
    Nikki F

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey Nikkif,

wij liepen er ook mee te tobben met zalfjes enzo. de truuk bij ons was droog houden. Beetje talkpoeder met je vinger ertussen smeren en binnen no time was het weg.

Succes.

11. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    mijn dochter had het ook. was een smetplekje, een schimmeltje, van het broeien in zo'n huidplooi. goed afdrogen is belangrijk idd, maar ondanks dat is het moeilijk tegen te gaan.
    gaat over met een zalfje tegen schimmel. weet even niet hoe dat heet, maar als je wilt zoek ik het uit.

12. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Wij hebben hier hetzelfde probleem maar ik vraag me af of het zou helpen om er een beetje talkpoeder op te doen. Iemadn hier ervaring mee?

13. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Onze zoon heeft ook van die lekker nekplooien en dat wil ook nog wel eens gaan smetten. Dus nu na iedere keer dat hij in bad is geweest strooi ik ook wat talkpoeder in zijn nekje en smeer dat uit. Sindsdien blijft het mooi droog in zijn nekje! Dus ja hier helpt het!

14. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Misschien een rare opmerking: gebruik je een strak genoeg slabbetje bij het voeden? Na het voeden laat ik het slabbetje nog een tijdje om tegen het eventuele spugen.

15. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wat ik altijd deed, elke keer als ik hem verschoonde even een babydoekje over zn nek halen en daarna zo goed mogelijk drogen, meestal met een wattestaafje omdat een handdoek kon irriteren en met een wattenstaafje kreeg ik ook echt alle vocht weg!!!!

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik heb het nagevraagd bij het CB, en de arts zei het volgende:

Uiteraard goed droog houden en dan smeren met:
    1. Bepanten
    2. Cetomacrogol creme (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek)
    3. Bij smetplekken: Dactarin, omdat het dan een schimmeltje is.

Ik heb nummer 2 gehaald en het werkt heel goed !
    Hydrocortison vond de arts van het CB absoluut geen geschikt middel hiervoor !

Groetjes,
    Nikki F

17. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik herken het en bij ons werkt sudocreme echt!
    en goed afdrogen natuurlijk en op de buik laten spelen..

Share This Page