2D en 3-4D echo geboekt

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Daphne, Aug 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Een tijdje terug had ik een afspraak gemaakt voor een 3-4D echo, een stukje rijden van hier. Kosten waren 140 euro, inclusief twee foto's en een dvd.

Nu lag ik vorige week in het ziekenhuis en kreeg ik een echo om te kijken of het wel goed ging met de beeb (wat gelukkig wel het geval was). Ik had het met de echoscopiste over 3D echo's en dat dit in Roosendaal niet is. Wat blijkt nou, zij heeft zelf een echo bureau, naast het ziekenhuis, en sinds een tijdje doen zij ook 3-4D's. Ik gezegd dat ik wel eens op haar site zal kijken en wellicht mijn afspraak zal afbellen en bij haar een afspraak maak.

Vandaag op de site gekeken (die ik bijna niet kon vinden, want met Google kwam hij er niet uit). Blijkt dat ik voor hetzelfde geld een 2D echo krijg met 20 weken, met vastlegging op DVD én een 3-4D echo met ongeveer 26 weken, met vastlegging op DVD en ook nog foto's. Dus nu heb ik daar een afspraak gemaakt en ik kan volgende week al terecht voor de 20 weken echo.

Ik heb er zo'n zin in. Ik heb ons hummeltje vorige week al kunnen bewonderen, maar mijn mannetje niet. En ik vind het super dat we het allbei op dvd vast kunnen laten leggen. Maar goed dat ik soms zo'n kletskous ben en er over begon tijdens de echo.

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Leuk hoor pretecho's!

Heb je de site van haar echoburo misschien?

Groetjes MB2005

3. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Oh, leuk zeg!!!
    Veel plezier! :D

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Wat is het adres van die site?

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Is het niet zonde als je eigenlijk ook moet betalen voor de 20 weken echo, terwijl die eigenlijk vergoed wordt door je verzekeraar?
    Misschien kun je hem zelf declareren, dan krijg je nog geld terug. Anders doet het echoburo de rekening misschien indienen en krijgen zij nog eens geld daarvoor.

6. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Pretecho's worden nooit vergoed.
    De 12 weken en 20 weken echo wel.
    Sommige verzekeraars wilde niet vergoeden voor de 20 weken echo omdat ze nog geen bedrag wisten maar dat schijnt nu bekend te zijn.
    Dus per 1 januari 2006 zijn ze verplicht de 12 en 20 weken echo te vergoeden.

Groetjes MB2005.

7. Angelaa

Angelaa Actief lid

Jun 20, 2006
    337
    32
    28
    Hoi Daphne

Bedoel je toevallig dit bureau http://www.echografiebureaubabylook.nl/
    Heb er een aantal positieve dingen over gehoord en als het bij mij zover is dan ga ik daar ook naar toe.
    Veel succes volgende week.
    LIEFS

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Angela: dat is m inderdaad. Dus meiden: kijk hier maar even.

@Nynke31: Maar deze krijg ik op dvd en die van de VK niet. Dus dat is wel heel leuk. Bovendien had ik toch al gerekend op 140 euro en nu krijg ik voor dat geld dus die 20-weken echo erbij.

Een afspraak voor de echte 20-weken echo heb ik overigens nog niet. Hoop niet dat er een al te lange wachtlijst voor is.

Share This Page