eerste echo, gekantelde baarmoeder wie herkent dit?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by believe, Feb 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. believe

believe Lid

Jan 29, 2007
    57
    0
    0
    Had vandaag een echo gevraagd omdat ik een kleine bloeding had gehad. Tevens heb ik heel veel buikpijn. eigenlijk de laatste paar maanden al. Blijkt dus dat ik een gekantelde baarmoeder heb en dat daar de buikpijn vandaan komt. Het hartje klopte gelukkig en alles was goed met de baby. Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of die buikpijn blijvende is?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Sorry, geen ervaring hiermee.

Sterkte!

3. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik heb het ook gehad ...bij mij was de pijn blijvend..alleen werd het wel minder en je 'went' er een beetje aan.Er komt steeds meer rek op je banden en dat deed ook pijn.Was toen al snel thuis in de ziektewet omdat ik een beroep heb waar veel getild enz werd en dat was ook niet erg bevoordelijk! Met mijn mannetje was alles prima en heb gewoon rond de 40ste week de bevalling meegemaakt.
    Gelukkig heb ik er deze zwangerschap geen 'last' van!Dus dat hoeft bij een volgende dus niet weer te gebeuren!
    Sterkte meis..je krijgt er iets moois voor terug..alleen moet je nu doorbijten en neem je rust..paracetamol mag je ook hebben als het niet te harden is...
    Succes

4. believe

believe Lid

Jan 29, 2007
    57
    0
    0
    Oke dank je wel voor je verhaal. Vermoedelijk had ik het de tweede zwangerschap ook omdat mijn dochter in een stuit lag. De gyn zei toen dat mijn dochter op een bijzondere plaats zat toen ik een keizersnede kreeg. Zal er dan ook wel mee te maken hebben gehad. Dus je kunt ook een gewone bevalling krijgen en hoeft dus niet standaard een keizersnee te ondergaan?

5. Niet meer actief

Ik heb volgens ook een gekantelde baarmoeder, en een grote beetje zeurdig gevoel maar verder merk ik er niets aan..

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Bij zeiden ze dat ie naar achter gekanteld lag (dat was rond 10weken), maar toen ik laatst bij de VK was vertelde ik dat aan haar en die zei dat ie waarschijnlijk al weer terug gekanteld was en dat was ook zo.

7. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Mijn gyn zei ook dat ik een gekantelde baarmoeder heb , ik heb hier op het forum eens gevraagt aan de vk wat dat nou eigenlijk betekent.

Mirjam zei toen:
    De baarmoeder neemt een bepaalde positie in in de buik, bij de meeste Nederlandse vrouwen naar voren, bij de meeste oosterse vrouwen naar achteren. Als bij een Nederlandse vrouw de baarmoeder naar achteren ligt wordt dat in de volksmond gekanteld genoemd. Dit is geen afwijkende bevinding maar een variant van het normale.

Het heeft verder ook helemaal geen gevolgen zo zei mijn gyn , dat je moeilijk zwanger zou worden enzo is allemaal achterhaald zo zei hij. Is ook zo ik was zomaar zwanger ik heb verder ook geen pijn en merk zelf helemaal niks hiervan het is immers niet een afwijking.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ook ik had een gekantelde baarmoeder. maar is inderdaad niks afwijkends. was tenslotte ook binnen 2 maanden zwanger. hij is op een gegeven moment terug gekanteld, en dan ineens is je buik ook een stuk dikker!
    ik had er helemaal geen last van
    ja de normale bandenpijn, maargoed die heeft iedereen

9. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier nog een waarvan de baarmoeder naar achter gekanteld lag. Niets aan de hand hoor! Nu zit alles waar het moet zitten en ik voel de kleine lekker vaak. Tip van mijn verloskundige in het begin van de zwangerschap om de baarmoeder sneller naar voren te laten kantelen, was om ongeveer een half uurtje op je handen en knieen op bed te gaan zitten of op je buik te slapen. Door de zwaartekracht en de druk wordt dan de baarmoeder gestimuleerd om terug te kantelen. Misschien heb je er nog wat aan.

Share This Page