Ik weet t niet meer... jullie mening?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flippo123, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Meiden...
    Even een vraagje...
    Juli 2010 heb ik een laprascopie gehad ivm een cyste die verwijderd moest worden (lang verhaal).
    Op het operatie verslag stond dat alles er normaal uit zag in mijn buikholte.

Oktober 2010 zijn er naar een ander ziekenhuis over gestapt en bij de eerste echo zei de gyn dat het duidelijk te zien was dat ik een dubbele baarmoeder had (HUH??) terwijl ik al een jaar onder behandeling was geweest in het vorige ziekenhuis, daar tientallen echo zijn gemaakt en hier nooit enig woord over gesproken is.

28 juli 2011 een hysteroscopie gehad en daar kwam uit dat ze een zeer dik septum zagen.

Oktober 2010 ben ik hieraan via een hysteroscopie geopereerd en hebben ze een gedeelte weg gehaalt (iets minder dan de helft).

Oktober/november 2012 heb ik een missed abortion gehad en tijdens de echo ter voorbereiding op de curretage vertelde de gyn die ik toen had dat ze zou zweren dat ik een dubbele baarmoeder heb en geen septum (ivm dat er zon grote ruimte tussen beide baarmoeder holten zit)

In januari 2013 heb ik een evaluatie gesprek in mijn huidige ziekenhuis en ik begin me toch ten zeerste af te vragen wat nu daadwerkelijk de afwijking aan mijn baarmoeder is...
    Een dubbele baarmoeder, een septum, ik weet het allemaal niet meer namelijk en het maakt me behoorlijk onzeker.
    Vooral omdat iedereen die een echo maakt weer wat anders zegt.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
    Ik zit er zelf hard aan te denken om dit toch echt weer te gaan bespreken... voor mijn part maken ze mn buik gewoon weer open om nu eens een keer echt goed te kijken want ik wil nu gewoon duidelijkheid hebben... voor we weer met een cryo verder gaan zeg maar ivm de kans op miskramen. Ik heb er nu 2 gehad en ik weet dat er meiden zijn die er nog veel meer hebben gehad... maar omdat de kans op een miskraam met een baarmoederafwijking beduidend hoger is ben ik niet van plan mijn kostbare laatste ICSI poging te gaan verspelen zeg maar als je begrijpt wat ik bedoel.

Srry voor mijn lange verhaal... maar moest t gewoon even van me aftypen!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat afschuwelijk... Ik heb geen verstand van dubbele baarmoeders ed, maar ik schrok er van om jouw onderschrift te zien. Ik wist niet beter dan dat jij eindelijk beloond was.. :(

Veel sterkte gewenst.

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Wat vervelend die onduidelijkheden!
    Ik ken iemand die een dubbele baarmoeder heeft. Na meerdere jaren onderzoeken en onduidelijkheid werd er in het AMC de diagnose gesteld. Zij is daar behandeld en blijkbaar met succes --> vorig jaar is hun derde kindje geboren. Ik weet niet wat de behandeling precies was.

Heel veel succes!

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik ook duidelijkheid zou willen en het nog eens bespreekbaar zou maken. Ik heb niet zoveel verstand van dubbele baarmoeders, septums en missed abortions, maar ik zou in elk geval willen weten of het qua kans op miskraam een verschil maakt of je een dubbele baarmoeder of septum hebt. En als dat inderdaad verschil maakt, dan zou ik het willen laten onderzoeken (als dat op een of andere manier mogelijk is). Want zoals je zelf al zegt, je hebt nog 1 kans m.b.v. ICSI. Succes!

5. Flippo123

@Maartje: tja meis het mocht idd weer niet zo zijn voor ons... even kunnen proeven aan het geluk maar des te harder werd het ons afgenomen.

@de rest: Thnx meiden... ik ga 19 januari eens goed om opheldering vragen denk ik maar!

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey flippo

ik zou denk ik ook idd verhaal halen hoor!! en laat je maar goed onderzoeken!!! ik zou ook duidelijkheid willen!!!
    had voor jullie gehoopt dat het anders zou zijn!!!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Flippo: begrijpelijk dat je eerst duidelijkheid wilt hebben. Iedere poging schept toch verwachtingen en is spannend. Dan wil je toch in ieder geval zeker weten dat de 'basis' goed is voor het succes van een evt. zwangerschap. Kunnen ze je anders niet laten doorverwijzen naar een academisch zkh? Ik vind het ook vreemd dat ze na zoveel echo's er toch nog niet over uit zijn wat het precies is (en dat zelfs in twee verschillende zkh).

8. Flippo123

@Sneeuwmees: Ik loop in een academisch ziekenhuis :p Daar zijn we 2 jaar geleden juist naar over gestapt ivm de problemen die bij manlief en mij spelen. (we lopen in het UMC Utrecht)

Deel Deze Pagina