Ingewikkeld verhaal.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Faith2612, Jul 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faith2612

Faith2612 Lid

Nov 14, 2012
    43
    2
    8
    Almere
    Hallo dames,

Begin februari heb ik aan MA gehad, daarna 2 cycli van 35 dagen. De cyclus daarna was ik opeens 5 dagen eerder ongesteld maar het was anders dan normaal ik had geen pijn niks, maar ik bloedde wel. 8 dagen voor ik weer ongesteld had moeten worden (ik hield me aan e 35 dagen) heb ik een test gedaan omdat ik dacht te voelen dat ik zwanger was, en ja hoor een knal positieve test. Dag daarna clearblue gehaald (ik verwachtte of 1-2 of 3+) maar tot mijn grote verbazing gaf die 2-3 aan. Helemaal in de war heb ik dus maar een afspraak gemaakt voor een echo die ik gisteren heb gehad omdat ik geen idee had hoelang ik nou werkelijk was.

De gynaecoloog liep 45 minuten uit en had op mij nogal een gehaaste indruk, ze ging kijken en we zagen een kleintje met een kloppend hartje. Volgens haar was het allemaal nog super vroeg en was ik tussen de 4 en 5 weken.

Ik vond dat nogal raar omdat je voor zo ver ik weet in dat geval nog geen hartje zou kunnen zien, die gaat pas kloppen vanaf ergens in de 5 weken. Ook komt de afmeting die ze gemaakt heeft niet overeen met 4/5 weken namelijk 0,46 cm. Dat komt overeen met 6 weken volgens mij? ik moest over 3 weken maar weer een afspraak maken en fijne dag nog en tot ziens... heel vervelend had niet het gevoel dat ik echt iets kon vragen.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet, ik ben ontzettend bang vanwege m'n eerdere miskraam. ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen en dat er misschien iemand is die een beetje het zelfde heeft meegemaakt? of misschien bereken ik iets fout?

Info op een rijtje :
    Laatste OG : 22 mei.
    Positieve test : 18 Juni
    Clearblue : 19 juni 2-3 (4/5 weken)
    Eerste echo: 1 Juli. (kloppend hartje, 4,6 mm)

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    #2 Hooverphonic, Jul 2, 2014
    Last edited: Jul 2, 2014
    Als ik jouw rijtje zo zie, lijkt het mij precies te kloppen. Op 19 juni ben je precies 4 weken zwanger. Dus de clearblue klopt. 1,5 week later heb je een echo waarbij het kindje wordt geschat op 4 a 5 weken.

Qua lengte is je embryo idd meer dan 5 weken en in wezen ben je dat ook op basis van je laatste ongi. Het is geen termijnecho die je hebt gehad, maar een echo om te zien of alles op zijn plek zit en er een hartje klopt neem ik aan? Probeer je niet te druk te maken. Vooralsnog ziet het er goed uit

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een kloppend hartje kan niet met 4/5 weken.
    Hij begint las primitief te kloppen met 5,5.
    De meeste echo-apparaten kunnen het echter pas zien vanaf 6 weken. En zelfs dan moet je een hele goede hebben.

Denk dus dat je idd verder bent. (Volgens je crl zelfs al iets verder dan 6 weken)

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Ik denk dat je minstens 6 weken zwanger bent, 46 mm is zo'n 6+1 weken. Ervan uitgaande dat je 18 juni 4 weken zwanger was, klopt te termijn precies, want vandaag ben je dan 6 weken zwanger! Ik denk dat hij of zij (de gyn) gewoon te gehaast te werk is gegaan, dat is super rot voor je ook omdat je natuurlijk onzeker bent over je vorige miskraam!

5. Faith2612

Faith2612 Lid

Nov 14, 2012
    43
    2
    8
    Almere
    Meiden super bedankt voor jullie reacties!
    ik weet dat er nog vanalles fout kan gaan maar jullie hebben me in iedergeval even gerustgesteld dat qua data's die 6 weken gewoon klopt!:)

6. Ik zou je kindje, met deze lengte, op 6 en een halve week schatten. Komt gelukkig ook overeen met de rest van de berekening! Zeker niet tussen de 4 en 5 in ieder geval! Hier was ons kindje met 6 weken en een dag 2,6 millimeter..

7. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

May 28, 2012
    1,051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Lijkt mij ook dat je verder bent dan 6wk... iidg van harte gefeliciteerd! Ondanks de onzekerheid hoop ik dat je een beetje kan genieten!
    Moet je bij de gyn blijven lopen? Anders zou ik gewoon de vk bellen en een afspraak maken er vanuitgaande dat je iets verder als 6weken bent.

8. bloempie81

Jul 2, 2014
    36
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    provincie utreg
    Heey, mssn een beetje ingewikkeld, maar het hartje klopt, dus bij deze gefeliciteerd! Ik hoop dat ze de volgende keer wat meer tijd voor je heeft en anders gewoon je vragen op de gyn afvuren dan komt ze er niet onder uit... groeties bloempie

9. Faith2612

Faith2612 Lid

Nov 14, 2012
    43
    2
    8
    Almere
    Ik hoef volgensmij niet bij de gyn te blijven lopen dus ben inderdaad van plan gewoon een afspraak te maken bij de vk. Bedankt voor alle felicitaties & al jullie antwoorden!

10. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Hier ook is geteld en volgens mij ben je inderdaad exact 6 weken zwanger. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer er vertrouwen in te hebben, ook in je gyn, hartje klopt, kindje leeft, nu even afwachten, maar in de meeste gevallen gaat alles gewoon goed!

11. frums

frums Bekend lid

Sep 25, 2011
    642
    287
    63
    Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige gyn net aals de cb rekenen vanaf de eisprong..Dus dat als de gyn zegt 4-5 weken je die 2 kado weken daar nog bij moet tellen.....dan kom je ook op 6-7 uit....

Share This Page