Uitslag onderzoeken KNO-arts

Discussie in 'De lounge' gestart door FreeWilly8, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Even de toch wel aanwezige spanning van me afpraten.
    Ik zal bij het begin beginnen.

Ongeveer anderhalf jaar geleden kreeg ik na een verkoudheid mega hoofdpijn, verstopte neus, enz. enz. Bijholteontsteking, dus neusspray en antibiotica. Dit alles herhaalde zich de afgelopen anderhalf jaar zo'n zeven keer ofzo, de laatste paar keer zelfs zonder vooraf verkouden te zijn geweest. Dus de huisarts gaf geen antibiotica meer, want het hielp toch niet: het kwam steeds weer terug met steeds kortere tussenpozen. Alleen neusspray, en ik kon weer gaan. :S
    Vlak voor mijn trouwen ben ik overgestapt naar de huisarts van mijn man. Na ons trouwen zijn we op huwelijksreis geweest naar Tenerife, zo'n 400 meter bij de oceaan vandaan was ons hotel. En ik heb de hele week nergens last van gehad. We kwamen weer terug in Nederland en onmiddelijk weer hoofdpijn.
    Dus toch maar weer naar de huisarts. Deze stuurde me door naar de KNO arts. Keel en oren zijn goed, maar neus niet helemaal, is dus verder onderzocht door middel van een scan van mijn hoofd en neus. Morgen krijg ik een allergietest (heb ik al eerder gehad, ik heb huisstofmijt- en pollenallergie) en een neusscopie (als je dat zo schrijft). Dan krijg ik ook direct de uitslag van de scan en allergietest. Het zou kunnen zijn dat ik met medicijnen verder moet, omdat de allergieen erger geworden zijn. Het zou ook kunnen dat er operatief iets verwijderd of rechtgezet moet worden in mijn neus, omdat er iets in de weg zit waardoor de bijholtes telkens gaan iriteren.
    Wel even spannend dus. Aan de ene kant hoop ik dat ik geen medicijnen hoef (heb m'n leven lang al allerlei medicatie, wordt daar zo moe van!). Maar aan de andere kant is een operatie aan je neus ook geen pretje, denk ik.
    Ik vind het dus best spannend, maar hoop bovenal dat er iets aangedaan kan worden en ik niet naar huis gestuurd wordt met: kunnen we niks aan doen. Want daar heb ik helemaal niks aan.

2. hoihoi
    dit is een heel bekend verhaal voor ons.
    mijn vriend heeft dit ook gehad,
    na 7 jaar, weet ik het hoeveel neussprays, alergietesten, antibiotica's en verschillende huisartsen is hij afgelopen maart geopereerd aan zijn neus en holtes. en nee, dit is idd geen pretje...het herstel is nog bezig en kan nog weken duren. hij heeft al wel meer lucht en is van de duizelingen en druk op zn hoofd af. nu heeft hij nog een neusspray gekregen om het allemaal goed los te krijgen. hopelijk is hij er over een paar maanden dan eindelijk vanaf!

suc6 ermee!

liefs marieke

Deel Deze Pagina