Nieuwe Clomid Meiden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Meissie25, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Omdat in de andere topic's de meeste meiden al zwanger zijn ben ik een nieuw topic begonnen.. voor de meiden die pas of binnenkort met clomid beginnen of begonnen zijn...

Wat is jullie ervaring?

Ik ga de 30ste naar de gyn en hoop dan te mogen starten :)

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, ik meld me hier aan. ben nog niet begonnen zit namelijk nog beetje met dilemma of ik naar de arts zal gaan of nog niet.... heb vorige keer clomid gebruikt en vond ik best heftig... maar heb het waarschijnlijk wel weer nodig als we een tweede kindje willen. Aan mij hebben jullie dus nog niks... :) maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen/ ervaringen en hopelijk ook succes story's!

Groetjes, Sas

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fijn zo'n topic lijkt me leuk om mee te kletsen.

Mijn spiraal is afgelopen december verwijdered en vanaf toen zijn we bezig voor een 2e kindje. Omdat ik uit mezelf geen eisprong heb slik ik weer clomid. Ik ben nu in de 3e ronde clomid belandt en verwacht mijn ei over 5-7 dagen. We hebben een zoontje van 2 jaar die we gekregen hebben via IUI. Omdat het zaad nu heel erg goed was mogen we eerst 6 maanden zelf proberen. Als ik dan niet zwanger ben mogen we starten met IUI dan zitten we waarschijnlijk in oktober. Hopelijk komt het niet zo ver.

Allemaal veel succes met zwanger worden:)

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ vruchtje, mag ik vragen wat je merkt van de clomid? En ben je meteen naar de arts gestapt toen je stopte met de pil? Ik ben nog zo 'eigenwijs'om toch te hopen dat het vanzelf gaat.... heb PCOS en eerder ook nooit een eisprong gehad...

5. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zal ook mijn verhaal ff kort doen.. dacht eerst ff kijken of er wel reactie's komen op het topic :D maar helemaal leuk dat jullie mee kletsen... Nou komt tie:

Wij zijn Ruim 1.5 jaar geleden gestopt met de pil om te hopen dat een klein wondertje ons gegund zou zijn.. maar tot nu toe nog geen resultaat..

na 1 jaar zijn we naar de huisarts gegaan en die stuurde ons meteen door omdat tie ons kent en weet dat we niet zomaar na hem toe komen... Naja aangekomen bij de gyn wist ik helemaal niet hoe mijn cylclus was.. alleen dat tie LANG was OF steeds tussendoor bloed.. naja op gegeven moment beetje bij gaan houden en toen kwam ik dus een aantal keer op een cyclus van 52 dagen uit en 1 keer op 52 en zelfs 1 x op 57.. Laatste x was hij dus wat netter en was die 37 dagen :)

Naja goed mijn gyn wou eerst ff dat ik aan zou komen en dacht dat doe ik wel ff... dus kreeg daar een aantal maanden de tijd voor.. maar zonder resultaat.. terug naar de gyn en die vond echt dat we t nog 3 maanden moesten proberen nu met diettiste.. naja wist al dat dat voor mij gewoon nie werkte.. maarja goed hun wil is wet wat dat betrefd dus wij weer na huis ;) Naja ondertussen na veel snoep enz erbij eten wat aangekomen wat er nu weer net zo makkelijk af is.. :(

Ze zeiden we dat ze in principe een uitzondering zouden maken als t nu niet zou lukken maar dat ze bij de gyn bepaalde richtlijnen moeten hebben waar ze zich aan moesten houden!!

naja nu dus de 30ste in de middag een afspraak bij de gyn.. hoop dat we direct of snel kunnen beginnen met hormonen al weet ik dat ze liever na onze vakantie willen beginnen...maar goed dat word nog wel een discussie daarzo ;)

Verder is het zaad van mn ventje wel getest en bij mij ook gekeken of er afwijkingen waren.. het zaad van me ventje was goed.. en bij mij ook geen rare dingen te zien!!

Heb wel veel van een vriendin gehoord over Clomid maar toch vind ik t zelf spannend om eraan te beginnen...
    Wat zijn jullie ervaringen ermee (meiden die t voorheen gebruikt hebben) Bijwerkingen enz?

Nou hoor graag van jullie!!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sas: Ik heb wel wat last van de bijwerkingen van de clomid, maar het is zeker te doen. Vooral mijn humeur wordt er niet altijd gezelliger op. En verder heb ik veel last van opvliegers en dan gelukkig alleen maar s'nachts. Ik heb in 2007 ook al 9 maanden clomid geslikt met resultaat 2 keer zwanger. Alleen zijn deze 2 zwangerschappen rond 7 weken een miskraam geworden maar dat staat los van de clomid. Toen in 2007 waren mijn cyclussen heel onregelmatig 30 dagen tot in de 50 dgn. Na mijn zwangerschap werden met cyclussen heel regelmatig 29 dagen en ik dacht dat dat een teken was dat ik uit mezelf een eisprong had, maar nee die had ik helaas niet dus weer aan de clomid. Ik zie trouwens dat onze kindjes ook een beetje van dezelfde leeftijd zijn:)

meissie25: gelukkig dat het zaad van je man goed is en dat het erbij jou verder goed uit zag. Hopelijk kun je snel starten met hormonen op naar een mooi resultaat.

7. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Vruchtje24 daar gaan we voor :)

Ik ben ook heel benieuwd wat de clomid met me gaat doet..qua bijwerkingen..;)

Deel Deze Pagina