buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimos, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Welke kindjes slapen hier ook altijd zo heerlijk op hun buik?
    Ons meisje vindt het heerlijk maar je wordt zo bang gemaakt dat we het s' nachts eigenlijk niet aandurven.
    En waarom grotere kans op wiegendood? Omdat ze het hoofdje in de matras kunnen drukken of omdat ze te diep slapen.

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi,

Ik heb hier gisteren ook een topic over geopend, Julia slaapt ook heerlijk op haar buikje. Overdag laat ik haar dus altijd zo slapen! Ik weet niet precies waarom de kans op wiegendood groter is bij buikslapen, maar ik denk dat het idd te maken heeft met het stikkingsgevaar.

3. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde. Ze slaapt echt heerlijk op haar buikje. 's Nachts leggen we haar op haar zij. Weet niet of ik snel genoeg wakker ben om gekke geluidjes te horen. Gelukkig gaat dit 's nachts nog wel goed. Heb wel het gevoel dat ze op haar buikje langer slaapt dan op haar zij.

Verhoogde kans op wiegendood is inderdaad het stikingsgevaar.

4. Niet meer actief

ja het heeft er idd mee te maken dat ze op hun buik dieper slapen en dus dan hun hoofdje niet zo goed op kunnen tillen dus een groter stikkingsgevaar voor zover ik heb begrepen, mij hebben ze ook best bang gemaakt maar Romano slaapt sinds dat hij 6 weken is gewoon op zijn buik overdag en 's nachts als ik hem op zijn rug leg gaat ie spelen....gewoon doen wat je kindje het fijnst vind ik ben wel heeel veel gaan kijken in het begin omdat ik het eng vond maar toen zag ik dat hij bij het draaien heel zijn hoofd omhoog deed toen was ik een stuk geruster. Als je kindje zijn/haar hoofdje goed kan draaien draaien ze echt wel weg als ze niet goed liggen

5. Mieke34

Mieke34 Nieuw lid

19 mei 2008
    3
    0
    0
    Hier ook een buikslapertje! Wat heerlijk dat we ontdekten dat dat was wat ze wilde. Ik heb zelf een Angel Care babyfoon, die heeft een matje onder het matras dat de ademhaling registreert. Als ze zou stoppen met ademhalen dan gaat er een alarm af. Hiermee slaap ook ik goed! Het is wel een dure babyfoon maar zeker de moeite waard. Je kan hem via internet bestellen.
    Ik weet ook dat het wordt afgeraden maar ja, als ze anders nauwelijks slapen dan is de keuze wel snel gemaakt toch?

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier ook een Angelcare. Nova sliep in het begin ook alleen op haar buik, alleen sliep ik dan niet. Sinds we met inbakeren zijn begonnen sliep ze op haar rug en nu nog steeds. De Angelcare ligt er wel nog steeds onder. Ik heb 'm via mp gekocht. Ik gebruik trouwens ook de Aerosleep.
    Ach ik heb me er toen heel druk om gemaakt, maar een tijd terug moesten alle kindjes op hun buik te slapen worden gelegd en de mensheid is nog niet uitgestorven, dus het zal wel meevallen. ;)
    Ook is een oververmoeid kind te slapen leggen volgens mij gevaarlijker, en dat was ze op een gegeven moment.

7. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hier ook een buikslaper, al vanaf de tweede week. heb me er niet al te druk om gemaakt, vond het heel even eng maar hij slaapt zo heerlijk zo! wij hebben nooit een aerosleep of angelsound oid gebruikt, wel een gewone babyfoon in het begin. zelf sliep ik als baby ook op mn buik, inderdaad, heel veel kindjes in die tijd.

Deel Deze Pagina