Eten is een ramp! pff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweenie87, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Dag Dames,

Wat Mandy nu de laatste paar dagen heeft? :rolleyes: Mandy is altijd al een goede eter geweest..Lust alles, maakt niet uit wat en at ook altijd alles netjes op..
    Nu sinds een paar dagen is het met warm eten zo dat als ik een hap eten geef dat ze alles weer uit dr mondje haalt, of ze gaat r mee spelen, of ze doet het na het eerst af te hebben geveegd aan de zitverkleiner daarna weer in dr mondje.. Wat kan dit betekenen? Zou ze het zelf willen doen? (Heb dat al een paar x geprobeerd toen lag alles op de grond:)) Is het de 11 maanden sprong? Iets anders? Ik weet het allemaal niet zo goed meer...

Iemand van jullie ervaring hiermee? Weet namelijk niet zo goed wat ik er mee aan moet..Wil ook geen gevecht van het eten maken namelijk..

Alvast bedankt!

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik denk dat het een periode is! maar heb er geen verstand van! wou je wel even succes wensen!

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Volgens mij heb ik hier eens iets erover gelezen. Schijnt met de ontwikkeling te maken te hebben. Ze ondekken van alles en gaan nu hun eten onderzoeken. Voor ons een beetje lastig maar ik vermoed dat het wel overgaat.
    Dat heb ik tenminste begrepen.
    Zit eigenlijk wel wat in als je er over na denkt. Maar mischien kan een van de andere meiden je een beter antwoord geven.

Maar in elk geval sucses.

Liefs Janna

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ja inderdaad, eten gaan ze onderzoeken. citaat uit een boekje over peuters:

Als je als volwassene iets nieuws krijg, kijk je ernaar, prik je er eens in en begin je te eten. Meteen besluit je of je het lekker vind of niet.
    Peuters hebben meer tijd nodig. Ze onderzoeken met hun handen ipv met hun ogen. Ze voelen, hè het plakt wat leuk! OOk als je je bord omkeerd? Daarna komt het onderzoek met tong en lippen. Soms vindt een kind het eten lekker en neemt hij nog een hapje, soms spuugt hij het van schrik weer uit. Graaien, smaken, uitspugen en misschien weer opnieuw in je mond stoppen....voor peuters is het nuttig.
    Ouders zijn er niet altijd blij mee en doen liever een slab om en gaan voeren. Dan moet je kind dus wel die eerste onderzoeksfase overslaan en dat vind hij eng. Wat de boer niet kent...dat eet ie niet.

Zelf heb ik met mijn zoon gedeeltelijk gerapleyd dus hij had al heel gauw stukjes eten in zijn handjes. Dat onderzocht hij trouwens ook uitgebreid. (zaadjes in tomaat, en al die losse deeltjes van een mandarijn)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Troost je, het avondeten bij Eva gaat eigenlijk altijd al zo ;). Wij laten Eva dus vooral alles zelf doen, hebben ook vanaf het begin Rapley gedaan. Met een lepel eten wil ze niet, alleen boerenkool. En haar toetje.

Enige tip die ik kan geven: laat haar lekker en maak er vooral geen strijd van. Het moet wel leuk blijven, dan is de kans ook het grootst dat ze wel weer goed en 'normaal' gaat eten.

6. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Hoi Hoi,

Misschien een beetje domme vraag hoor :oops: Maar wat houd dat Rapley precies in? :)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat je stukjes op de tafel voor je kindje legt en dat die zelf mag eten. Werkt dus niet met prakjes ;). (alhoewel Eva ook wel boerenkool met haar handen eet)

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik zou ook idd gewoon eens proberen dr zelf iets te laten eten, boontjes/ wortel of aardappel..is makkelijk vast te houden.

Dana eet dat zo ook het beste :)

Deel Deze Pagina