Al vanaf dat ik klein ben wil ik kinderen. Ben nu ruim 36+ en nog niet zwanger. Wij zijn nu bijna een jaar intensief en supergepland bezig (is bij ons nog niet zo eenvoudig) en er gebeurt helemaal niks. Ben zo boos, verschrikkelijk verdrietig en onzeker. Ben ik misschien onvruchtbaar? Is er iets aan de hand? Hoort dit zo? Moet ik mij voorbereiden op een leven zonder kindje(s)? Zal ik geen moeder worden? Om mij heen krijgt iedereen maar baby's; een zus die geen kinderen wilde en kinderen ook niet leuk vond - resultaat: 2 mooie dochters; een aantal vriendinnen die geen kinderen wilden - oeps, per ongeluk zwanger..nouja, vooruit dan maar; een jong neefje van mij sext een keer met zijn ex in een zatte bui, gebruiken de pil en een condoom (naar eigen zeggen) - zwanger!; en zo gaat het maar door.... En bij mij, met hart en ziel, geheel welkom en kant en klaar om mamma te worden...., resultaat - elke maand weer "netjes" ongesteld. Alles is in orde, supermooie regelmatige menstruatie en ovulatie etc. Ik ben er zo verdrietig om....zo in de war....zo teleurgesteld....mijn leven was al niet zo makkelijk en ik zou nu zo graag eens een meevallertje willen. Iedereen om me heen wenst het met mij, ze noemen me al de perfecte moeder, ik werk met kinderen, en zelfs die wensen het met mij mee.... Ik wil er niet zo verdrietig om zijn maar elke dag denk ik er wel even aan en dan zit het verdriet zo hoog dat na 1 seconde al de tranen over mn wangen glijden. Ik wil zo graag moeder worden.... Ok, dit moest ik hier even kwijt, niemand begrijpt dit, behalve vrouwen die hetzelfde willen als ik. Dank voor het lezen.
Nou dit is heel begrijpelijk hoor! In mijn familie is er zelfs iemand die 10 jaar bezig is geweest en ook enorm veel geconfronteerd is met dit soort 'ongelukjes'. Enorm frustrerend. Misschien moet je binnenkort dan toch eens de stap naar de medische wereld nemen. Ondanks dat een jaar nog niet extreem is en ik je niet ongerust wil maken! Blijf hoop erin houden! Jullie wonder komt daar geloof ik in.
Lieve Skyizthelimit, Ik snap je heel goed en het is soms ook allemaal niet eerlijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat je wens snel in vervulling gaat! Liefs Knollie
Je bent boven de 35 jaar. Dan verwijzen ze je meestal na 6 maanden proberen al door naar de gyn/fertiliteitsarts. Onder de 35 na een jaar, daar zit je ook al aan. Als je er zo van in de put raakt dan zou ik heel snel een afspraak maken met de Huisarts voor een verwijzing. Dan worden jij en je man volledig onderzocht. Dan weet je waar je aan toe bent! Veel succes!
Hoi, Het is heel begrijpelijk dat je zo verdrietig wordt en je misschien een extra druk voelt. Aan je eisprong kan het niet liggen aangezien je gewoon netjes mestrueert en dit met ovulatietesten in de gaten houdt. Misschien kan je man een onderzoek laten doen? Wellicht dat hier misschien het antwoord in ligt en jullie met behulp van het ziekenhuis een stapje verder kunnen komen? Heel veel succes en geduld toegewenst. Kop op heh? Liefs Vanilia
De tranen rollen over m'n wangen. En dan niet van het lachen natuurlijk. Ik herken je verhaal helemaal. Ook wij zijn zeer goed bezig en elke keer denk ik dat het nu wel zo moet zijn. Ook ik ben bang voor vruchtbaarheid. We zitten "nog maar"in ronde 9, maar ik ben bijna 23. Ik had gedacht binnen de 6 maand zwanger te zijn, maar niet dus.