uitslag op wangen en kin

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loncocacola, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Mijn kleintje heeft al een aantal weken last van pukkeltjes op zijn wangen, maar nu zit zijn beide wangen en kin onder de uitslag. Het is helemaal rood beide wangen. Wat kan dit eigenlijk zijn en kan ik er iets op smeren, zodat het overgaat? Hij lijkt er geen last van te hebben.

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja kan van alles zijn....
    Mijn zoontje kreeg rode pukkeltjes die steeds erger werden toen ik bv wilde afbouwen.... (na 2x fv)
    daarna was zijn snoetje vuurrood en leek het net of hij in de zon gelegen had...

Ik zou er niet zomaar wat opsmeren... maar even een HA naar laten kijken... voordat je de kwaal erger maakt...

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    He meid,

Mijn dochter had (en heeft helaas) dit ook op die leeftijd. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en het bleek eczeem te zijn. Ik kreeg hydrocortison mee (hormoonzalf). Nu ben ik daar sowieso al niet echt een voorstander van, maar het hielp ook nog niet eens. :cry: Inmiddels is ze bijna vier maanden en zit ze he-le-maal onder de eczeem. Volgens de huisarts is ze er over een jaar wel overheen gegroeid. Meer dan dat kunnen ze niet doen. Of nog agressievere middelen, maar dat wil ik niet.

Ik ga nu over een aantal dagen naar een homeopaat. Die hebben vaak veel betere dingen tegen uitslag bij kindjes. Ik hoop dat hij iets voor ons kan doen. Mijn dochter heeft inmiddels al open plekken en ik heb zorgverlof om voor haar te zorgen. Niet om je bang te maken, maar loop er niet te lang mee en als je huisarts niet kan helpen zoek een goede homeopaat. Veel succes!

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Geef je bv? In dat geval kunnen het de (jouw) hormonen zijn. Ons meisje heeft het rond die leeftijd ook heel erg gehad, we kregen toen een creme op waterbasis, zonder parfum, zodat de huid niet te droog werd. Na anderhalve maand pukkeltjes, droge huid en vervellen zag ze er weer toonbaar uit ;)
    Maar als ik pukkels krijg (ben weer ongesteld geworden), zie ik het ook bij de kleine, dus ze is er nog niet helemaal vanaf nu ze nog aan de bv is.

Vooral niet teveel gaan smeren denk ik, en even aan de dokter laten zien.

Deel Deze Pagina