tot wanneer kleren wassen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mobbeltje, Dec 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mobbeltje

mobbeltje Lid

Mar 27, 2008
    55
    0
    0
    Hi,

Mijn zoontje is ruim 5 maanden. Tot nu toe heb ik altijd de nieuwe kleren van hem gewassen, maar... is dit nog wel nodig en zo ja, tot hoe oud moet je dit blijven doen?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dit is geen kwestie van moeten maar van wat je zelf fris vindt, lijkt me. Mijn zoontje is een jaar geweest en ik was nog steeds alles eerst. Gewoon het idee. Wie weet wie het allemaal in de handen heeft gehad of wat er mee gebeurd is. Nieuwe kleuren stinken ook altijd vind ik.

3. maartje1983

maartje1983 Actief lid

Apr 29, 2007
    184
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de eerste paar weken zijn kleertjes eerst heb gewassen. Rompertjes heb ik geloof ik tot een maand of 6 eerst gewassen maar nu was ik niets meer eerst, of het moet wel heel erg stinken.

Groetjes Maartje

4. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ik was zelfs mn eigen kleren nog eerst. Vind het een vies idee dat het nog niet gewassen is. Ook al is het maar een handwasje.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Ook ik zat met deze vraag en buiten rompertjes, heb ik besloten om de kleding alleen te wassen als het niet lekker ruikt. Het wordt ook niet door andere kinderen gepast, dus......

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik was alle nieuwe kleding eerst. Je weet nooit door hoeveel handen het is geweest en hoevaak het op de grond is gevallen

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik was het soms wel en soms niet. Ik shop veel online en dat was ik meestal niet. Kleren uit de winkel was ik meestal wel.

8. mussie

mussie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    2,000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was altijd alles eerst voordat het gedragen word. Het idee dat iedereen er met zijn (vieze) handen aan heeft gezeten. Of nog erger dat het mss al gedragen is, want ook dat gebeurd, echt BAH! Nee, hier wordt het echt eerst allemaal gewassen. Ik heb ook gehoord dat als je het eerst wast, de eventuele vlekken er eerder uit gaan dan wanneer een kledingstuk niet is gewassen.
    Liefs, mussie

9. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ik heb tot ongeveer 3 maanden alles gewassen en nu eigenlijk alleen als het niet lekker zou ruiken. Maar om eerlijk te zijn, ik hou van de geur van nieuwe kleren en het zou wel heel erg moeten stinken naar ...ikweetnietwat wil ik vinden dat het stinkt. :)

10. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik was ook eerst alles. Dat vind ik gewoon fris en hygienisch.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Mee eens , doe het ook altijd eerst wassen; maar denk er ook aan dat het textiel gekleurd is door middel van verven en dat die er dus nog niet afgewassen zijn; dus ze kunnen ook nog een last krijgen van hun huidje...

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Alles wat op de huid gedragen wordt, was ik wel eerst, maar bovenkleding niet, dat heb ik alleen maar gedaan met de kleine pakjes van de eerste weken.

13. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik was ook nog steeds alles. Ook voor ons zelf eigenlijk.
    Al is dat vaak maar even uitspoelen in de wasmachine op kort programma.
    Vind het gewoon frisser

14. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    sinds hij 5 maanden is was ik zijn bovenkleding niet meer eerst!

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo.. rompertjes altijd, maar de rest eigenlijk niet meer de laatste maand

16. mobbeltje

mobbeltje Lid

Mar 27, 2008
    55
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik denk inderdaad dat ik alleen maar de onderkleding ga wassen.
    Bovenkleding voor mezelf en voor mijn vriend was ik ook niet eerst. Ondergoedl daar tegen weer wel.

btw, nog fijne dagen allemaal ;) .

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ik was eigen nieuwe kleding ook eerst dus voor mijn kind ook en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Onze kraamhulp vertelde dat het helemaal niet nodig is om de kleren te wassen. Iedereen doet dit omdat het dan lekker fris ruikt, maar in principe hoef je de kleren niet te wassen. Vanaf de geboorte heb ik dus ook kleren die ik nieuw kreeg niet eerst gewassen maar gewoon aangetrokken bij haar. Tot nu toe geen klachten.
    O, ja, ik heb ook alle kleertjes die ik wel gewassen heb met wasverzachter gewassen. Ook hierop reageerd onze dochter goed.

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    In principe hoeft het niet. Maar vind het echt onwijs vies om het niet te doen bah bah. Maar goed ieder voor zich.

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik was onderkleertjes altijd de eerste keer vanwege eventuele giftige stoffen. Bestrijdingsmiddelen die misschien in de containers erbij worden gedaan wanneer het vanuit het verre oosten naar hier wordt vervoerd.

Share This Page