Ik dacht begin deze week echt dat ik zwanger was. Ik voelde me precies zoals bij mijn eerste zwangerschap. Helaas begon ik gisteren bloed te verliezen. Eerst heel weinig, nu redelijk veel. Omdat ik me zwanger bleef voelen deed ik voor de gein een action ovulatietest omdat ik gehoord had dat die ook weleens hcg detecteren.....? Ik zie nu dus een heel licht streepje........ Wat denken jullie?
dan had hij al positief moeten zijn (een knaller) en nog hebben niet alle mensen dat. Je moet er helaas gewoon van uitgaan dat je ongesteld bent. p.s. Iedereen heeft altijd een beetje LH hormoon in zijn bloed, waardoor er altijd wel een heeeeel licht streepje te zien is.
Ik begrijp altijd slecht waarom mensen een ovulatie test doen om te zien of je zwanger bent. Een ovulatie test meet lh. Een zwangerschapstest hcg. Een wezenlijk verschil. Die enkeling die dat wellicht heeft, heeft dus nog een restje lh in de urine. Hcg pakt een ovulatie test niet op. Dus als je wilt weten of je zwanger bent moet je een zwangerschapstest doen. Daarbij lees ik dat je veel bloed verliest. Daarom zou ik zelf aannemen dat je deze maand helaas niet zwanger bent geworden. Hopelijk lukt volgende maand wel
Ja ik zal idd ook wel gewoon ongesteld zijn hoor alleen was het bijna vier dagen te vroeg en anders dan anders. Daarbij slik ik vrij zware medicatie en mocht ik zwanger raken dan houden ze me streng in de gaten. Voor de zekerheid doe ik straks nog een zw test en als die negatief is gaan we vrolijk verder
Hoeveel cyclussen heb je al gehad? Een cyclus is nooit strak exact dezelfde hoeveelheid dagen. In die 3 jaar dat ik geen pil slikte varieerde ik tussen de 24 en 31 dagen. Over het algemeen tussen de 26 en 29 met dus soms een uitschieter. Het enige wat er duidelijkheid kan geven is een zwangerschapstest. Weet je dokter ook dat je bezig bent met zwanger worden? Ik neem aan van wel?
Dit is de tweede keer dat ik ongesteld ben na de verwijdering van de mirena. Ik wil het ook allemaal te graag....... Ja mijn dokter weet ervan hoor
Als dit nog maar je tweede cyclus is dan weet je nog niet hoe je cyclussen lopen en dus ook niet of je over tijd bent of niet. Ik zou ze wel opschrijven hoelang je cyclussen zijn. Handig voor als het niet snel lukt en je het over een paar maand terug wilt zien. VErder, als je bloed verliest kun je er wel rekening mee houden dat het niet is gelukt. Testen kun je morgen natuurlijk altijd doen. En tuurlijk wil je dat het lukt! Als je eenmaal zo'n keuze maakt dan ben je liever gisteren dan morgen zwanger logisch. Dat herkent iedereen hier wel denk ik. Alleen helaas, geduld is een schone zaak.. (en een vervelende helaas.. )
Test was negatief..... Dacht het ook wel haha maar ergens hoop je toch dat je zwanger bent. De eerste keer duurde het vier maandjes ongeveer..... Het stomme is dat ik op de 1 of andere manier bang ben dat het niet meer gaat lukken. De eerste keer had ik dit ook hoor maar goed tis zenuwslopend
Ik testte mijn hele cyclus lichte streepjes met de ovulatietesten. Lh zit altijd in je lichaam. Hij meet alleen je piek
Een ovulatietest test zeker positief op hgc,, kijk naar mijn lh testje.. Hij is gewoon zo donker dat hij bijna zwart is.. Maar dan heb ik natuurlijk al een knaller van een zwangerschap test gehad. En zowiezo heb je altijd verschillende hoogte lh in je urine,, alleen wanneer je eisprong nadert schiet hij sterk omhoog.
@Bubbelz 'Die enkeling die dat wellicht heeft, heeft dus nog een restje lh in de urine. Hcg pakt een ovulatie test niet op. ' dat is niet waar... Bij zwangerschap slaat een ovulatietest niet uit op lh maar op hcg. Of dat niet bij iedereen zo is, weet ik niet maar ik heb het gehad dat ik mn ei niet kon vinden. Dus blijven testen.. En hij liep op maar ik had na 3 dagen nog steeds n knaller. Bleek dus hcg te zijn... Mn ei gemist maar wel zwanger. Maar dan is het dus geen licht streepje zoals bij ts.
"Bij zwangerschap slaat een ovulatietest niet uit op LH, maar op HCG..." HCG bestaat deels uit LH en daar reageert de ovulatietest dan op!
Klopt niet. Een lh test pikt wel degelijk hcg op. Het zijn nl bijna 2 identieke stoffen. Andersom geldt dat minder. Een hcg test kan soms op een eisprong reageren en "positief" uitslaan. Overigens moet de lh test ook bij zwangerschap knalpositief worden (dus lijnen moeten minimaal even donker zijn, danwel de T donkerder). Het is zeker geen manier om een zwangerschap te testen, maar ze slaan wel degelijk positief uit. Een licht streepje betekent dus geen positieve test en ook niet dat je zwanger bent. Zie het zo: Je hebt een bak met ballen. Rode ballen (hcg) blauwe ballen (lh) Een hcg test spoort alleen de rode ballen op en slaat pas positief uit als hij deze dus vindt. Een lh test spoort zowel de rode als de blauwe ballen op.
Dr zullen gegarandeerd gevallen zijn in waar het werkt. Onze fertiliteitsartsen gaven toch echt duidelijk aan dat er daarom een verschil in testen zit. Maargoed, dan zullen zij het ook wel fout hebben. Kan natuurlijk