Mijn dochtertje heeft sinds een tijdje kleine rode vlekjes met gele kopjes in het gezichtje. Het lijken een soort van puistjes. Ik dacht dat het kwam van de zwitsal. Deze heb ik dus weggelaten (dikke week niet meer gebruikt) en haar gisteren gewassen met Neutral en haar gezichtje ingesmeerd met Neutral creme. Vandaag zit haar gezichtje en hoofdhuid helemaal onder de pukkels. Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar ik krijg het er niet duidelijk op.
Het zou netelroos kunnen zijn. Lijken de vlekjes op muggebulten? maar dan rood, gezwollen en met een wit puntje in het midden?
Het zijn rode vlekjes met een glazig bultje en sommige met een geel kopje. Ik heb idd ook aan babyacne gedacht, maar kan dat zoveel zijn? Haar hele voorhoofdje, rondom het mondje en ook haar hoofdhuid voor en achter op de kruin zitten vol
Kan ook een uiting zijn van hormonen die een baby van de moeder meekrijgt tijdens de geboorte. Of koemelk allergie, maar dan zie je ook andere verschijnselen (kramp, overmatig huilen, veel overstrekken, fles weigeren, enz)
Ow mijn zoontje heeft toen ook helemaal ondergezeten in zijn gezicht .Het zijn puistjes van de hormonen van de bevalling . Is niet zo leuk met babyfoto`s maken maar het trekt vanzelf weg na een tijdje .
Het ziet er idd niet zo leuk uit arme meid..nu al onder de pukkels Ze heeft er volgens mij ook geen last van, het is alleen dat ik het zo zielig vind uitzien. kma is het niet. Ze staat al onder behandeling van een ka voor de reflux. Zij dacht even aan kma en wij ook, maar sinds een aantal dagen gaat het heel goed met haar dus dat lijkt me toch onwaarschijnlijk.
Even naar laten kijken kan geen kwaad. Of moet je toevallig niet binnenkort naar cb of zo? Het klinkt als baby acne. tIs niet voor niks dat er altijd geadviseerd wordt de eerste maand veeeeel foto's te maken, want daarna komen de pukkels Trekt wel weer weg hoor... geef het een maandje of twee (was hier). Als het idd baby acne is: niet te veel aan doen. Zorgen dat de huid niet uitdroogt, want dan gaat het jeuken en wil je kindje krabben, dat was hier ook.