een echte blafhoest

Discussion in 'Baby en dreumes' started by roosje1201, Mar 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roosje1201

roosje1201 Actief lid

Aug 20, 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

mijn kindje van 5 maanden is nu een beetje verkouden
    maar daar bij heeft hij een echte blafhoest zo klinkt het in ieder geval

heb al wel druppels en mag dan 6 x per 24 uur 5 druppeltjes geven maar heb het gevoel als dit niet werk

het hoesten doet hem echt zeer want als hij hoest dan moet hij daarna even huilen

weten jullie hier misschien nog een huis tuin en keuken middeltje voor

liefs mij

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoi Roosje,

Als je het hebt over een blafhoest, gaan bij mij meteen de alarmbellen rinkelen. Mijn zwager en zus hadden vorig jaar ook een blafhoest en dat was dus kinkhoest. Tegenwoordig steekt dat weer steeds meer de kop op en de inenting daarvoor schijnt dus niet meer echt beschermend te zijn. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid je kindje dus wel even bij de huisarts laten nakijken. Het kan natuurlijk een gewone verkoudheid zijn en dat moet je toch meestal gewoon uitzieken en je zou dan vsm-nisykind en vsm-hoestdrankje kunnen geven, maar je weet maar nooit. Sterkte ermee.

;) Frieda

3. roosje1201

roosje1201 Actief lid

Aug 20, 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ja het is ook niet telkens hoor zo als nu slaapt hij lekker en af en toe hoor je hem hoesten.(nu al half uur niet meer gehoord)
    ik heb er zelf ook aan gedacht maar mijn moeder zei dat je daar dan ook koorts bij moet hebben en dat heeft hij nog niet gehad.
    dit hoesten heeft hij toch al 3 dagen zonder ook maar enige verhoging te hebben.
    verder is hij ook niet hangerig wil wel lekker spelen enz.

als het aanblijft dan ga ik zeker naar de ha.

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    Hier ook een meisje dat veel hoest (vooral in haar slaap) Ik geef tussikind. Eerst twee a drie dagen werkte het niet echt goed maar daarna wel

5. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Dewi heeft het afgelopen week gehad ze klonk echt als een zeehond.

Ik heb twee grote pannen water gekookt, en eentje achter haar bedje gezet en een aan de andere kant van de muur.
    Zo is de lucht in de kamer vochtiger en ze heeft redelijk geslapen.

Je kunt natuurlijk ook een luchtbevochtiger in huis halen.

Ik vondt het wel een goed idee van mijzelf (nu kan ze wel zelf nog niet uit haar bedje anders deed ik het niet).

Veel beterschap voor je kleine.

6. roosje1201

roosje1201 Actief lid

Aug 20, 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ben toch even maandag bij de dokter geweest en nu had hij beginnende brochites dus ben blij dat ik even geweest ben
    hebben nu een medicijn voor hem en het werk al wel
    hopen dat het gauw overgaat

liefs mij

7. jenneke

jenneke Lid

Aug 21, 2007
    13
    0
    0
    Hoi Roosje,

Fijn dat de medicijnen aanslaat. Goed dat je toch even bent geweest. Het is trouwens wel een misverstand dat er bij kinkhoest ook koorst hoort. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad maar zij heeft toen geen koorst gehad.

Share This Page