Peuter 2,5 klimt uit ledikant

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BrownieM, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gisteravond wilde mijn peuterzoontje van 2,5 niet slapen. Ik ging even naar hem toe omdat hij zo overstuur was. Ik liep op de trap en schrok me rot... Hij was met slaapzak en al uit zn ledikant geklommen. Dat ging een aantal keer zo door. Uiteindelijk is ie gaan slapen en vanochtend stond ie om half 7 in onze kamer met een boekje onder zn arm. En net klom ie ook weer uit zn ledikant. Hij heeft 9 weken geleden een zusje gekregen, maar alles gaat wat dat betreft heel goed. Zij slaapt nog bij ons op de kamer in een cosleeper.

Iemand zelfde ervaring? Wat heb je gedaan? Is hij toe aan een peuterbedje? Ik ben bang dat ie daar helemaal vaak uitkomt.
    Tips zijn welkom!

2. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Een zijkant eruit en trainen om in bed te blijven.
    Succes

3. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje :). Zijkant kan er helaas niet uit.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier meteen overgegaan naar groot bed toen ze ging klimmen uit gaar ledikant. Ze slaapt inmiddels 2 maanden in groot bed en dat ging vanaf minuut 1 perfect!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon een groot bed kopen :)

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier gewoon zo gelaten. Slaapzak uit en dekbed gekocht. Hij gaat met met gemak in en uit (3 jaar). Als de kleinste zover is om in dat bedje te gaan slapen dan krijgt de oudste een groter bed. Voor nu gaat het prima zo. Moet wel zeggen dat hij niet de behoefte heeft om eruit te klimmen. De meeste nachten blijft hij lekker liggen.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij gingen met 19 maanden over omdat dochterlief uit ledikant ging klimmen. Is gelijk goed gegaan behalve de middagslaapjes. Die heeft ze nog een tijdje in het campingbedje gedaan omdat ze daar niet uit kon klimmen.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Duidelijk tijd voor een groter bed en tijd om hem te leren in bedje te blijven maar ja het blijven peuters.

2.5 jaar toch aardig gered.

9. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips! Zit nu ook al een uur met hem in de weer... Helemaal over zn zeik was ie. Ik ben ook voor peuterbed, mn vriend wil het aankijken omdat het misschien een fase is (alles is een fase ;)). Maar mijn mening is dat ie toch een keer over gaat, dus dan nu maar. Morgen even naar de ikea!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook al is het klimmen nu 10x goed gegaan, dadelijk blijft hij een keer hangen en gaat het mis... Ik zou dus voor een groot bed gaan.
    En het feit of het kán of niet, zegt weinig over het doen. Als het een fase is, gaat die fase ook over in het grote bed.

Dus als ze eruit komen, kun je er beter voor zorgen dat het veilig gebeurd....

Deel Deze Pagina