M'n dochter van 11 maanden heeft sinds een dag uitslag op haar romp. Met name op haar buik en borst, maar ook wat op haar rug en nek. Herkent iemand deze uitslag en weet je dan waardoor het kan komen? Ze heeft niets gegeten waar ze niet al aan gewend is en ik heb ook geen andere huidverzorging of wasmiddel gebruikt de afgelopen weken. Verder voelt ze zich wel ok geloof ik. Geen jeuk of koorts tot nu toe in ieder geval. Dank alvast!
5e ziekte misschien? Koorts kan dan nog komen. Bij de 6e ziekte kunnen ze ook zulke vlekjes krijgen, maar dan gaat er eerst koorts aan vooraf. Even in de gaten houden en anders de ha even bellen.
Een nieuwe romper die nog niet gewassen was? Daar kan een van mijn kinderen niet tegen en krijgt daar uitslag van.
Toevallig had onze kleine het ook twee dagen geleden, duurde twee of drie dagen en toen was het weg... Zag er hetzelfde uit! Anders inderdaad vijfde of zesde ziekte, afhankelijk van de symptomen.
Ons zoontje had dit een week geleden ook, verder niet ziek dus ben er niet mee naar een huisarts ofzo geweest. Waarschijnlijk gewoon een virusje. Vorige zomer hebben beide kinderen het gehad, was na een paar dagen weer over en nu ook.
Ik denk ook vijfde ziekte. Bij de zesde ziekte hebben kinderen vooraf hoge koorts en bij de vijfde hoef je geen koorts te hebben.
Zijn het niet gewoon warmtebultjes? Mijn kinderen zijn nogal gevoelig voor warmte. Met dit weer zitten ze al snel onder dit soort vlekjes, dat gaat vanzelf weer over. Tip is om ze niet te warm aan te kleden, dat scheelt veel.
Vijfde ziekte begint meestal met rode wangetjes (uitslag in het gezicht) het kan zich ook kunnen gaan uiten in waterpokken aangezien hier toch best wel een epidemie van bezig is....
Dank voor al jullie reacties!! Kleertjes was ik altijd voor gebruik, dus dat is het niet. Vijfde of zesde ziekte zou wel kunnen, maar ze heeft niet eerst koorts gehad (6e) en ook geen uitslag op de wangen (5e). Het zit er nu nog, terwijl ik haar heel luchtig heb gekleed vannacht. Denk voor nu dat het waarschijnlijk dan toch warmtebultjes zijn, maar we kijken het even aan. Toevallig hebben we morgen een afspraak bij het CB, dus als ze het nog heeft kan ik er gelijk naar laten kijken. DANK!