Dames, Vrijdag naar hap geweest met mn zoontje vannet 8 weken hij had 40 gr koorts. Woensdag eerste prikjes gehad dus dacht daarvan. Kinderarts bij geweest die zei dat het niet kon daarvan en ineens had hij diarree. Ik heb ook andeehalve week diarree gehad en mn dochter nu ook. Die voelt zich wel goed alleen diarree. Mn zoontje eet wel maar geef m nu fles extra dus hij drinkt niet alles op. Elke 3 uur heeft hij wel gepoept als ik hem verschoon, en zo niet dan poept ie wel als ik hem temperatuur. Sinds gister temperatuur vN 37,6'gelukkig. Plassen kan ik niet goed zien maar als ik hem verschoon plast hij wel mij onder dus plassen doet ie wel haha. Hij is wel rustig, huilt niet echt meer van de pijn. Ors wilt hij niet drinken. Heb net weer hap gebelt ben bang dat hij uitdroogt maar als ik dit vertel hoef ik me niet druk te maken zeggen ze. Hoe kan ik de ors geven? Of nog andere tips
Iig goed dat hij nog plast. Ors zou je misschien wat door de melk kunnen doen? Weet niet of je het met melkproducten mag gebruiken. En anders kun je eventueel gewoon 10/20cc extra water n de fles doen voor wat extra vocht. Zolang hij zijn flessen goed drinkt, zou ik me ook niet te snel zorgen maken. Beterschap!
Zoals het voor mij klinkt, is hij niet uitgedroogd. Mijn dochtertje heeft 2x in het ziekenhuis gelegen (1ste keer was ze 12 dagen oud)en als ze zijn uitgedroogd hebben ze echt geen energie meer. Hangen erg slapjes en slapen veel. Mijn dochtertje had zelfs geen traantjes meer. Als je graag ors wil geven kan je het proberen door de fles melk. Maar denk echt niet dat het nodig is. Bij ons in het ziekenhuis hanteren ze als bodem wat ze binnen moeten krijgen. Lichaamsgewicht x 130ml per 24 uur. Dus bv 3,5(kilo)x130= 455ml per 24 uur verdelen over 7 of 8 flessen. Dat is dus echt niet heel veel. Zodra hij dit niet drinkt moet je je echt zorgen maken. Succes, en als de koorts aanblijft houden gelijk terug bellen naar de hap want koorts is niet goed voor kleintjes!!!
Mijn zoontje was uitgedroogd toen hij 10 maanden was. Dronk maar 150cc in 28 uur ipv een liter. Hij deed helemaal niks meer, zo suf was hij. Geen traantjes meer bij het huilen en niet plassen. Voor mij klinkt je zoontje nog niet uitgedroogd. Natuurlijk altijd goed in de gaten houden want het kan snel gaan. Maar voor nu geen zorgen! Hopelijk snel opgeknapt