Niet bij elke voeding, maar bij een aantal voedingen per dag drinkt hij maar 1 borst leeg (vaak is dat dan ook echt heel erg veel). Als t op is valt ie meteen in slaap. Daarvoor drinkt hij gewoon effectief. Daarna ziet ie er scheel van en vertrekt ie naar dromenland haha. Ik wil liever met beide borsten voeden, de helft van de tijd lukt dat ook maar de rest van de tijd dus niet. Is dat heel erg, wordt dat vanzelf anders wanneer vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd (mijn zoontje is nog maar 3 weken oud) of moet ik iets doen om dit te bevorderen? Hij heeft zn buikje duidelijk goed vol na zo'n voeding dus wakker maken voor meer heeft weinig zin (wat trouwens toch niet lukt want meneer vindt dat hele voeden op verzoek zelf ook wel erg fijn en drinkt alleen wanneer hij daar zelf mee komt).
Hier ook vaak 1 borst. Groei zit in lengte op +1 en gewicht op +3. Hij is 3 mnd Meestal is 1 borst de maaltijd en de andere het toetje.
Heb ik ook gehad in het begin. Nu na 4 maanden kom ik er achter dat het weinig uitmaakt. Waak wel voor ontstekingen ... als je ook maar iets voelt moet je tijdelijk de andere borst even leegkolven om de tsr weg te krijgen anders gaat het snel verder ontsteken en doet het erg pijn met aanleggen. Sterkte en nog gefelici met je nieuwe uk!
Mn zoon deed dat na een paar weken ook. S morgens kolfde ik dan de andere borst voor een voorraadje. De andere momenten voedde ik vaak 1 borst. Na een poosje dronk hij er weer twee....
Ik ben inderdaad bang voor ontstekingen want zo ging t bij mijn dochter ook. De kraamhulp zei destijds dat ik 1 borst moest geven. Dat ging dus mis. Vandaar dat ik dit een beetje spannend vind. Eventueel is kolven nog wat inderdaad wanneer hij er maar eentje wil...
Doen waar jij je fijn bij voelt. Op zich is het niet erg als ze maar in borst drinken. Maar voor jou waarschijnlijk fijner als ze allebei leeg zijn. Je kan er dus voor kiezen om je baby sneller naar de andere borst te wisselen. Dan is het wel handig om te weten hoeveel voormelk je geeft en je baby na hoeveel minuten drinken er volle melk uitkomt. Ik zorg er vooral s'avonds voor dat beide borsten even leeg gedronken zijn. Anders krijg ik daar s'nachts last van. Maar mijn dochter is ondertussen 'al' 3,5 maand en slaapt door.
Je kan een beetje een inschatting maken voor wanneer hij meer zijn best moet doen. Maar een kolf vind ik zelf toch wel handiger. Vooral als er redelijk geslapen word snachts, en daarna maar 1 borst gedronken word. Dan kan het toch best een 'opluchting' zijn Je kan de kolf gebruiken als je het gevoel hebt dat het nodig is. Door telkens 2 borsten te geven verhoog je ook de productie. Maar mocht het nu al goed gaan met om en om dan is er niet echt een verandering of hulpmiddel nodig.
Ik had flinke productie dus zl had vanaf de kraamweek ook genoeg aan 1 borst. Soms kolfde ik de andere kant als voorraad. Heel lang zo geweest, op een gegeven moment gaf hij zelf wel aan dat hij de 2e nog wou. Zolang je baby goed groeit en voldaan is geen probleem. Als je borst na het drinken soepel aanvoelt is dat prima. Lijkt me dat je mogelijk meer kans op borstontsteking krijgt als je te snel gaat wisselen en ze dus beide niet leeggedronken worden...
Ik heb dat ook gehad. Geef nu trouwens nog steeds bv met zestien mnd. Maar in principe geeft het niks er is genoeg melk Alleen de ene tiet is steeds een stuk groter dan de ander. Later kun je dat wel rechttrekken en gaat voeden aan amdere kant weer beter. Maar dat duurt wel ff. Let ook goed op dat de baby geen voorkeurshouding ontwikkelt om op die kant te liggen. Dus veel stimuleren in box etc om ook op ander kant te liggen ivm scheefgroei hoofd
Ik vind het niet prettig om maar 1 borst per voeding te laten drinken. Dan loop je steeds scheef. (1 vol, 1 leeg) Ik bied altijd beide borsten aan. Ik begin aan de ene kant. Laat hooguit 10 minuten drinken. Haal mijn zoontje dan los en bied de andere kant aan. De volgende voeding begin ik aan de kant die hij het laatst heeft gekregen. Of hij dan genoeg achtermelk krijgt? Vast wel, want hij groeit als kool. Op deze manier doe ik het al voor de 7de keer en alle kinderen groeiden goed en waren tevreden. Nu is mijn zoontje bijna 8 maanden en drinkt hij meestal een minuut of 5 aan de ene kant en daarna nog ongeveer 5 aan de andere kant.