Baby 2 weken, beginnen met speen, baby helemaal blij, mama vind het niets!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Vandaag van het consultatiebureau te horen gekregen dat we toch een speentje moeten gaan proberen.

Net voor het eerst geprobeerd, ze reageert er goed op..

Alleen ik vind het niets! Baal dat ik haar met de borst niet genoeg kan voorzien in haar zuigbehoefte!

Bovendien maalt het door m'n hoofd dat ze door de speen straks de borst weigert :(

Het moment wat intiem was tussen moeder en kind deel ik nu met een fopspeen.. Stom zeker? ;)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Waarom moet je van het cb een speentje geven? Jij bepaalt wat je wel en niet wil he, een speen móet helemaal niet. Bij puur zuigbehoefte kun je het best aanleggen aan de 'lege' borst, mocht je productie te groot zijn, kun je ook altijd nog een pink proberen.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

EENS! Wat een apart advies.. en hoezo kun je niet voorzien daarin?

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Inderdaad omdat zij snachts, en sinds vandaag ook overdag, ook als ze helemaal vol zit van de melk, nog steeds zuigbehoefte heeft. Omdat ik snachts niet met mijn pink erbij kan blijven staan.. :(

Ze gooit zichzelf los van de borst als ze vol zit, half slapend, leggen we haar in de wieg, begint ze meteen te huilen dat ze weer wil zuigen.. Gaat ze aan dr vuistje zuigen etc..

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hmm, herkenbaar wel hoor... Mijn dochter pakte de eerste tijd geen speen, alleen borst of pink. Dat hield in dat ik dus sliep met m'n pink in haar mond... Zij lag dan op me, ik zat met een hoofdsteun in bed, en zo kon ik mijn armen over haar heen vouwen en 1 pink aanbieden. Dat sliep niet erg lekker ;)
    Uiteindelijk wilde ik zelf heel graag dat ze de speen ging accepteren; ik was moe, ziek en óp. Na wat merken proberen, pakte ze wel een speen en ook puur bij zuigbehoefte, niet bij honger en ook niet bij mama-honger. Dan wilde ze de borst en dat gaf ze dus duidelijk aan, maar die pink-momentjes waren voorbij. Ze sliep wel nog bij me, maar náást me ipv op me.
    De keuze is echt aan jou, je kunt er bv ook voor kiezen een speentje te geven + samen te slapen, zodat het toch knus blijft.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter heeft nooit een speen gehad 's nachts. Ze was er ook niet echt gek op. Ik gebruikte mijn pink en 's nachts sliep ze eigenlijk gewoon. Naarmate ze wat ouder werd ging ze haar vuistje pakken en ontdekte ze haar duim en is ze gaan duimen.

Ik wilde echt geen speen in bed, want ik zag het niet zitten om tig keer per nacht uit bed te moeten om een speen terug te stoppen :)

Maar wat de meiden hier al zeggen, je moet helemaal niets! Het is een advies en als jij je daar niet lekker bij voelt dan moet je het niet doen. Probeer of ze je pink accepteert en of ze met het sabbelen op haar vuistje ook genoeg voldoening haalt.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb bij mijn eerste negen maanden naast zijn bed gewoond met mijn pink erin.. De tweede wilde zelfs geen pink dus hem heb ik zeven maanden bij me in bed gehad, bijna continue aan de borst. Hij is nu tien maanden en drinkt gewoon 6 à 7 keer per etmaal dus het is helemaal goed gekomen hoor. Zonder speen! Je moet dus helemaal niks.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Enne, misschien is het geen zuigbehoefte maar gewoon mama behoefte? Dat ze zuigen met mama associeert?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als jij het niet wil doe je rettich niet? En anders een bv vriendelijke speen.

Wel opletten dat ze de honger niet weg zuigt

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik wilde geen speen, maar hier was het toch een wereld van verschil...
    Hij had het echt nodig :)

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb nog nooit gehoord dat kindjes de borst weigeren door een speentje als je het speentje op de juiste momenten gebruikt. Dus eerst een goede voeding en bij aanhoudende zuigbehoefte een speentje.

Maar als dit niet goed voelt, moet je het vooral niet doen.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Hier werd de speen gewoon weg gespuugd als hij honger had, echt no way dat ik dan met dat ding aan moest komen. Dus (hopelijk) geen hongersignalen gemist. En ook geen verwarring met de borst gehad.

13. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    IK kon mijn mannetje echt niet foppen met een speen hoor, nee brullen om de fles en speentje is geen fles! Heel duidelijk hier !

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Bedankt dames, ik ga toch nog even proberen zonder! Alleen haar wiegje past niet naast ons bed, dus voor een pink moet ik eruit en 3 meter verder gaan staan, maar goed we gaan het zien vanacht..

15. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

hier 3 kids en nooit aan een speen begonnen. Gewoon zonder blijven proberen. Hier ook pink als ze behoefte hebben en later begon er een met de duim, de 2e zuigt op haar tong en de derde doet nog niks

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Je merkt vanzelf of dat voor jullie werkt idd.

17. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook een kleine met enorme zuigbehoefte! de speen werkte prima.

18. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mijn dochter heeft de eerste maanden op een spuugdoekje gekluift voordat ze in slaap viel. Daarna haalde ik het dan weg. Werkte prima, ook om 's nachts weer mee in slaap te vallen

19. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier ook eentje met een enorme zuigbehoefte, ze zagen het in het ziekenhuis al.

20. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Maar waarom vind je het zo erg dan? Het intieme van borstvoeding blijft toch gewoon? Van een fopspeen wordt zijn maag niet voller.
    Ik wilde ook niet aan de speen maar toen hij 2 dagen oud was piepte ik wel anders. Dat onrustige gedrag was meteen over door de speen! Heerlijk. En ook ik kan hem echt niet foppen door de speen hoor.

Wat ik wel vervelend vond was zijn eerste flesje gegeven door papa. Vond dat best pijnlijk. Weg intiem momentje samen! Nee hoor, voorlopig hier bv.... Maar de speen blijft, dat is zijn ding :)

Hier mijn kleintje voor het eerst aan de speen, hihi vond het zo schattig die handjes. Hij was zo onrustig ik was er klaar mee! Hij viel gelijk in slaap, waarna hij werd uitgespuugd

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,2 KB
      Weergaven:
      523

Deel Deze Pagina