vanaf wanneer met baby onder de douche

Discussie in 'Verzorging' gestart door echie, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. echie

echie Lid

9 sep 2008
    91
    0
    0
    wanneer mag je met de baby onder de douche? en in het grote bad?
    baby is nu een maand en wil graag met m onder de douche maar weet niet of het al mag

2. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    ow, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.. Ik ben benieuwd naar de reacties!

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Van onze kraamverzorgster mocht 't direct. Fijn ook, want dochterlief wilde niet in bad, dus volgens mij was ze 3 of 4 dagen oud toen ze voor 't eerst onder de douche ging met m'n man (durfde het zelf nog niet). Ze vond 't heerlijk! Kroop helemaal in foetushouding en draaide d'r hoofdje helemaal mee onder de straal. Inmiddels vind ze het niks meer en gaat ze met succes in bad.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is ook vanaf heel jong al onder de douche gegaan, ze vind het nu nog heerlijk.

Ik zou zeggen geniet er lekker van.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    toen anoeska 5 dagen was ging ze met mij onder de douche. De kraamhulp zat erbij voor de zekerheid. Toen ze 1 week was ging ze met ons mee in het grote mensen bad. Anoeska vind het lekker en wij ook. Lekker doen dus!
    Let wel op met het inzepen van je kindje tijdens het douchen of badderen. Je kindje word erg glad en glibberig. We hebben dit pas na een tijdje gedaan (toen we ons zekerder voelde met een kindje onder de douche).

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen om half drie 's middags, en de volgende morgen om 9 uur stond ik met haar onder de douche. Dus binnen 24 uur.

Was wel maar een minuutje hoor, en niet met haar hoofdje eronder.

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zodra ik onder de douche kon heb ik Teun gelijk meegenomen, mocht ook van de kraam.
    ze stond wel om de hoek zodat ik evt hem gelijk kon overgeven aan haar
    we hebben ook een douchzitje daar zat ik later op want met de hechtingen was dat geen pretje maar toen ging het ook
    let inderdaad op dat ze wel glibberig worden dus goed vast pakken....

veel douche plezier

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ergens in week 3 of 4 voor het eerst. De eerste keer nog zittend op een krukje met de kleine op de armen. Maar al snel staand en de kleine liggend op de armen, of tegen onze schouder aan (boer-houding).

Maar ik heb een kennis die ging tijdens de kraamtijd al met de kleine onder de douche.
    Wel moet je oppassen dat de harde straal niet op het hoofdje komt. De fontanel is nog groot, en gevoelig in het begin.

9. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Bij ons is Tess ook in de kraamtijd voor het eerst onder de douche gegaan. De kraamverpleegster gaf wel de tip om haar in een hydrofieldoek te wikkelen, zodat ze niet zo makkelijk wegglijd.

10. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    ik ben met mijn dochter onder de douche geweest, en het was heerlijk. Ze leek het heel erg fijn te vinden. Ik heb het de eerste keer maar kort gehouden, maar ik ga het zeker vaker doen! Ik had haar ook in een hydrofiele doek gewikkeld zoals jullie zeiden, maar deze heb ik na een paar minuten maar op de grond gegooid, want ik vond het zelf echt niets.. Maar verder hebben we genoten!

11. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Ik was ook nog aan het twijfelen, maar denk dat ik het van 't weekend ook ga proberen, ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden!

Dat van die hydrofielluier vind ik wel een slim idee, is ieder geval het proberen waard.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan is ok de eerste week al onder de douche meegeweest met mijn man. Vond en vindt het heerlijk!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is een paar uur na z'n geboorte al lekker mee onder de douche geweest. Hij vindt het echt geweldig om te douchen! :)

14. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wat ook fijn is na het douchen,
    ff een wipstoeltje op de badkamer zetten en een handdoek over de verwarming, na het douchen kun je dan je kleintje even lekker warm toedekken in het wipstoeltje terwijl jij je rustig kunt afdrogen.

15. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hier ging onze meid ook al met twee weken onder de douche (mocht vroeger maar man lief wilde dit doen als de kraamhulp weg was en toen even tot het weekend wachten) en met 3 weken in het grote bad met ons.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier m'n man -in zwembroek- de eerste keer tijdens de kraamweek onder de douche, met wat ondersteuning dus van de kraamverzorgster :) . Was erg leuk. En ook wel prettig om wat hulp te helpen, is toch best eng als ze nog zo klein zijn de eerste keer.

17. Mijn kraamverzorgster vertelde dat je met je kindje onder de douch mag als het naveltje helemaal droog is. In verband met eventuele infecties.

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ben vorige week voor het eerst met Lisanne onder de douche geweest en ze vindt het heerlijk. Ik heb het idee dat ze hier veel relaxter van wordt dan van he badje. Ze viel gewoon bij mij op de arm in slaap! Als ik niet meer vloei gaan we ook een keertje met haar in het grote bad.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn ging dag 5 met mij onder de douche.hij is het weekend met mij in bad geweest maar dat was meer omdat ik die 6 weken grens nog niet voorbij was.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar dan zou je kleintje ook niet in bad mogen

Deel Deze Pagina