Geleidelijk 2 borstvoedingen vervangen door flesvoedingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 14 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Hoi,
    Deze vraag past niet echt in het BV of FV gedeelte, dus vandaar dat ik hem hier stel.

M'n dochter krijgt tot nu toe alleen borstvoeding. Over anderhalve week ga ik per week 1 voeding vervangen door flesvoeding. Alleen die van 11:00 en 15:00 uur, zodat ik niet meer hoef te kolven op m'n werk. De rest blijft BV, als m'n productie op peil blijft.

M'n vraag is: hoe vervang je de flesjes moedermelk geleidelijk door flesjes flesvoeding? Ze krijgt nu 3 dagen per week overdag flesjes moedermelk, maar gisterochtend maakte de leidster een foutje: ze gaf haar een flesje Hero Standaard 1... :) Ze dronk de fles braaf leeg, dus vond het lekker. Geen man overboord (we maken allemaal fouten), alleen reageert m'n dochter en nu wel op heb ik het idee, tenzij het een virusje is. De hele ochtend vandaag huilde ze en daarnet kwam alle melk die ze in haar lijf had eruit. Gigaveel overgegeven, zo zielig. Daarna voelde ze zich overigens wel weer ok.

Nu ben ik benieuwd hoe je de overstap van BV naar FV het beste maakt? Kun je de twee mengen in eerste instantie en hoe doe je dat (hoeveel, hoe lang)? Ik hoop dat haar darmen er zo rustig aan kunnen wennen. Hoor het graag! Bedankt alvast!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik heb eerst een klein flesje geprobeerd om te kijken of ze het lustten inderdaad en of ze erop reageerden. Bij mijn kinderen ging het gelijk goed dus vervolgens steeds 1 voeding vervangen.
    In jouw geval zou ik nog een keer een klein flesje (90 cc ofzo) proberen en kijken of ze er weer zo op reageert of dat het toeval was.
    Reageert ze wel zo op de flesvoeding, dan kun je misschien mengen om haar langzaam eraan te laten wennen of overstappen op hypo allergeen?
    Alleen denk ik eigenlijk dat als ze gisterochtend die fles heeft gehad en 24 uur later pas alles uitspuugt, dat het niet door die melk komt, dan had ze er gisteren of vannacht al last van moeten krijgen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Je kan ook proberen om te mengen.
    Dus eerst 30/70, dan 40/60 etc.
    Het is waarschijnlijk een kwestie van wennen. Wie weet gaat het op die manier wat minder heftig!
    Overdag niet voeden zal lastig worden. Met 5 maanden
    heeft je productie waarschijnlijk meer stimulans nodig. Maar als je het niet erg vind als je uiteindelijk helemaal moet afbouwen, kan je het altijd proberen.

4. Gember

Gember Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat ik de flesvoeding met borstvoeding geleidelijk ga mengen om te kijken hoe het gaat. Ze heeft vandaag ook een aantal keer gepoept en dat was van een heel andere "substantie" dan normaal...sorry voor de details. Die ene fles lijkt dus wel echt invloed te hebben gehad.

Ik ga het gewoon proberen met gedeeltelijk afbouwen en hoop dat ik nog tot haar eerste verjaardag de ochtend, avond en evt nacht kan voeden. Maar als het niet lukt, is het ook niet erg. Ik ben al heel trots op mezelf dat ik het eerste halfjaar heb volgemaakt. :D

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Hmmm ik gaf volgens mij 5 voedingen op een dag met 5 maanden en ben toen ook gaan afbouwen. Volgens mij met 1 voeding per week ongeveer. Wel gewoon 1x daags een gewone fles gegeven van de een op andere dag en dat ging goed.

Ik zou ook een keer een klein flesje proberen en kijken of je reactie merkt.

Deel Deze Pagina