hoi hoi ik ben morgen 27 weken zwanger, maar ik heb af en toe hartkloppingen, waar ik een beetje bang van word ! je voelt ook echt dat mijn hart sneller gaat kloppen, ik krijg er ook echt een opgejaagd gevoel van. soms gewoon uit het niets. is dit normaal ? gr ladybabs
Ja.... In het begin kan het al door de hormonen.... en later doordat je lichaam harder moet werken omdat het meer bloed heeft.... Gewoon relaxed (proberen) te blijven.... zakt het vanzelf weer....
is het wel s als je gaat liggen? het kan ook n soort benauwdheid zijn ik heb t ook wel s maar tis meer benauwdheid denk ik omdat je longen wat minder ruimte hebben.. een beetje n gek druken benauwd gevoel, vaak als ik net ga liggen ofzo
Ja meis heb ik ook.. op een gegeven moment keek ik naar beneden en zag ik mijn sjaaltje zelfs bewegen door de kloppingen... Je moet in je achterhoofd houden dat je hart nu veel meer bloed moet rondpompen in je lichaam en dat het nu zorgt voor een anderhalf mens, het hoort er allemaal bij Vooral rustig blijven, anders gaat je hart nog sneller kloppen dan nodig
thanks voor de reacties .. ik heb het ook als ik lig ja en dan word ik ook heel benauwd alsof ik moet puffen om goed lucht te krijgen heel raar ... maar als het erbij hoort ga ik me geen zorgen maken nogmaals bedankt
yep je lichaam moet steeds harder werken, maar zeker als je er een beetje van schrikt loop je ook het risico te gaan hyperventileren. Probeer op die momenten heel bewust te ademen en te concentreren op het pakken van je rust!
ik ben nu 7 weken zwanger en heb al erglast van hartkloppingen.. nu zijn het puur hormonen bij mijn dochter en zoon had ik het ook vanaf ongveer 20/25 weken dus hoop dat ik er nu minder last van ga hebben maar denk het niet
K heb t ook. Ben er af en toe gewoon bang van. Van de week ging hij zooo snel dat ik gewoon dacht dat het niet goed zou gaan metme. Gelukkig hield het vrij snel daarna op.
Het helpt om even ontspannen te liggen, handen in je zij en dan naar je buik toe ademhalen of je handen uitelkaar te admenen, daardoor ga je rustiger ademen en komt je hart ook weer tot rust, komt doordat je lichaam ook meer bloed moet aanmaken.
ik heb het ook als ik niet zwanger ben. alles gecontroleerd en in principe niks aan de hand.. maar nu ik weer zwanger ben heb ik het erger dan ooit, duurt gewoon op z'n langst 3 kwartier en het doet ook zeer.. mijn hartslag zit dan op 197 ongeveer wat natuurlijk ook erg hoog is! je moet wel zorgen idd dat je goed blijft ademhalen zodat je niet gaat hyperventileren..